Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
GZA&RZA
Would you like some coffee?
Gepost door GZA&RZA op woensdag 28-05-2003 om 11:23:56
Weet je waar het woord capuchon vandaan komt? Volgens oude geschriften is het woord eigenlijk Kappûh-Chon. Vroeger leefde er in een ver land een Hemelgod en die heette Chon. Hij zorgde voor de neerslag en zon. Nu was er een volk met kale mensen die de zon en de neerslag niet meer op hun kale kop wilden voelen. Dus zeiden ze tegen Chon: Kappûh Chon! Maar dat hielp niet en dus creeërden ze iets tegen neerslag en de zon en dat noemde zij: de Kappûh-Chon. In de loop van de jaren is het woord gaan verbasteren naar Capu-Chon en uiteindelijk naar capuchon! Nu weet je de origine van dit geweldige woord.....
----------------------------------------
"We are not retreating - we are advancing in another Direction."
araphor Gepost door araphor op woensdag 28-05-2003 om 11:31:16
En waar komt Para Plu vandaan?
dap
038
Gepost door dap op woensdag 28-05-2003 om 12:20:15
dit is best onzin ja
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 29-05-2003 om 11:23:45
Quote:
dapozza schreef op 28-05-2003 @ 12:20:15
dit is best onzin ja


Dapozza, het klinkt misschien stom. GZA&RZA en ik hebben echter hier jarenlang over nagedacht op het werk. In de boomgaard is je gedachte vrij en kan je helder nadenken.

Ara: niet elk woord kan je zomaar even herleiden. Geef ons 5 jaar en misschien komen we eruit...
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
spam
do not enter
Gepost door spam op maandag 02-06-2003 om 22:51:29
Dr was toch (ooit) een keer een kerel bij de andré van duin show (ofzoiets) en die had een heel boek geschreven over woorden waarvan hij de betekenis had achterhaald. Echt een coole vent, wel een beetje geflipt alleen.
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
teigetje Gepost door teigetje op maandag 02-06-2003 om 22:57:41
Quote:
spam schreef op 02-06-2003 @ 22:51:29
Dr was toch (ooit) een keer een kerel bij de andré van duin show (ofzoiets) en die had een heel boek geschreven over woorden waarvan hij de betekenis had achterhaald. Echt een coole vent, wel een beetje geflipt alleen.

Ik denk dat het magische woord hier 'etymologie' is
----------------------------------------
Code #404: User not found
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 03-06-2003 om 13:00:00
Quote:
limon schreef op 29-05-2003 @ 11:23:45
Dapozza, het klinkt misschien stom. GZA&RZA en ik hebben echter hier jarenlang....

Waar is jouw bijdrage dan?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 03-06-2003 om 13:18:05
Quote:
teigetje schreef op 02-06-2003 @ 22:57:41
[...]
Ik denk dat het magische woord hier 'etymologie' is


Ik denk dat die kerel Wolters of Van Dale heette
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 03-06-2003 om 21:08:06
Quote:
spam schreef op 02-06-2003 @ 22:51:29
Dr was toch (ooit) een keer een kerel bij de andré van duin show (ofzoiets) en die had een heel boek geschreven over woorden waarvan hij de betekenis had achterhaald. Echt een coole vent, wel een beetje geflipt alleen.

Ik weet dat ook nog, die gast had toen alle media gehaald met het herleiden van allerlei woorden naar het nederdiets, om te bewijzen dat alle andere talen eigenlijk van het Nederlands afstammen...
Het woord sigaret zou komen van zuug-er-uut enzo...
Maffe kerel.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.007 sec.