Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
araphor Gepost door araphor op woensdag 28-05-2003 om 14:12:18
Het ministerie van Volksgezondheid eist een algeheel rookverbod met ingang van 1 januari 2004. Dit betekent dat er vanaf die datum niet meer gerookt mag worden in openbare gelegenheden en op plaatsen waar personeel werkt. In horecagelegenheden mag nog wel gerookt worden t/m 31 december 2004. Daarna mag ook daar niet meer gerookt worden.

Koffieshops vallen niet onder horeca, dus hier mag vanaf 2004 al niet meer gerookt worden.

Gaat dit niet wat ver? Kiezen mensen die in de horeca werken er niet zelf voor om in een rokerige omgeving te werken? Kiezen mensen die naar deze gelegenheden niet zelf om in de rook te zitten?
Er schijnen genoeg café's te zijn met rookvrije ruimten. Is dat niet voldoende?
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op woensdag 28-05-2003 om 14:19:07
in Belgie heeft maar de helft van de café's een rookvrije ruimte, dus ik vind wel dat er minder mag gerookt worden. maar om roken in een koffieshop te gaan verbieden... dat vind ik een beetje te ver je gaat toch ook liever in een pizzeria eten dan t mee te nemen! maar in gewone café's het afschaffen vind ik niet erg rokers mogen van mij buiten gaan staan behalve in rokerclubs ofzo natuurlijk
biertje
cola ?
Gepost door biertje op woensdag 28-05-2003 om 14:20:51
Ja precies,
Er zijn wel betere dingen waar de overheid hun neus ik kan steken. Zoals onderwijs, gezondheidzorg (ja ja wie lapt de rokers weer op?). Enne hoe meer roken wordt ontmoedigt hoe langer (in theorie) de mensen leven hoe meer mensen langer van hun pension zullen genieten waardoor daar weer gezeur mee komt door de vergrijzing.

Anyways, mensen kunnen zelf ook wel wat beslissen meneer de overheid!

Restaurants/eetgelegenheden zijn hierop een uitzondering: Hier mogen de rokers gewoon in een hokkie gedumpt worden. Dit omdat niets viezer is dan iemand die rookt terwijl je eet. Als je net je bed uit stapt vind het ook uitermate smerig.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-05-2003 @ 14:43:54 ]

----------------------------------------
geen
GZA&RZA
Would you like some coffee?
Gepost door GZA&RZA op woensdag 28-05-2003 om 14:24:10
Ik vind dat er in openbare gelegenheden wel mag worden gerookt, maar dan in aparte ruimtes. Het is echt goor als je zit te eten en iemand achter zit te roken. Anti-rook cafe's zou wel lekker zijn, hoewel ik het onzin vind om alle kroegen anti-rokers te maken. Overigens wel handig voor je kleding, stinkt dat tenminste niet zo erg meer naar rook.
----------------------------------------
"We are not retreating - we are advancing in another Direction."
biertje
cola ?
Gepost door biertje op woensdag 28-05-2003 om 14:45:01
Jah dat is wel waar. dat is altijd iets waarvan je de volgende dag denkt: JUCH snel in de was er mee! Maar goed daar kan ik nog wel mee leven.
----------------------------------------
geen
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op woensdag 28-05-2003 om 14:59:00
het zou veel simpeler kunnen: verbied t overal, behalve op sommige plaatsen waar iedereen rookt zoals een koffieshop, sigarenclub,.... gef die dan een bepaald statuut ofzo en t is opgelost vwalla belgische logica! haha
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op woensdag 28-05-2003 om 18:52:09
What's next?
Rijverbod op snelwegen?
Weet je, ik kan hier alleen maar keihard om lachen.
Die Kut balkenende regering wil het begrotingstekort oplossen, maar dan gaan ze dus een van hun grootste leveranciers het bestaan onmogelijk maken. Ik bedoel: weten ze zelf wel hoeveel miljarden de regering binnenhaalt door tabaksaccijns die ze moeten misen als mensen nergens meer kunnen roken? En wat dacht je van alle belastingen op alcohol die ze moeten missen, omdat rokers veel minder in de kroeg rondhangen en rokers hebben ook niet rokende vrienden, die dus ook minder daar gaan komen.
En dit is dus waar wij nederlanders op gestemd hebben ofzo? Dachtutniet...
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op woensdag 28-05-2003 om 19:14:56
en dan??? dan kan je dus niet meer roken in je favo bar??? dus kom je dr niet meer. weg drankomzet weg feest

ik wordt het een beetje zat die regering in nederland. alles wat ze maar slecht vinden wordt in een negatief beeld gezet. roken is slecht dus dat mag dan niet meer. wanneer wordt drank dan verboden in die zelfde tenten. ik heb meer mensen zien verongelukken in een auto doordat ze dronken waren of hadden gedronken dan tijden het roken van een sigaret.

beetje dom idee en denk ook neit dat dat helemaal haalbaar is
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op woensdag 28-05-2003 om 19:42:29
en je kunt niet een halfuurtje zonder sigaret? komaan! ik vind t een goeie wet! maar dat ze dan bepaalde uitzonderingen maken he
araphor Gepost door araphor op woensdag 28-05-2003 om 19:54:13
Juist, een soort gedoogbeleid. Laten we ermee beginnen in de koffieshops.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 29-05-2003 om 20:32:51
In New York waar dit al geldt is al een portier doodgeschoten omdat hij iemand verzocht niet binnen te roken.

Hier ga ik gezeik mee krijgen. Ik rook overal als ik aan het werk ben of op een willekeurige plek sta en pauze wil (in een boom, boven op een ladder maakt me niks uit )
Ik rook alleen niet tijdens het eten of als er andere mensen aan het eten zijn. (maaltijden over snacks en tussendoortjes heb ik het niet)
Verder is de horeca de beroepssector waar zo ongeveer het meest gerookt van allemaal (en dan vooral in de cafe's, restaurants en hotels een stuk minder)

Net zo idioot als het idee van een rook verbod in concert ruimtes. Denk niet dat Keith Richard daar dan zal gaan optreden.

Ow en tegen kleren wassen helpt het niet. Bierlucht blijft langer hangen dan rook. (Dat was een leuk testje met de UB)
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
araphor Gepost door araphor op donderdag 29-05-2003 om 20:40:04
Bierlucht is voor veel mensen minder vervelend dan sigarettenlucht, meen ik. En dat doodschieten van die portier kun je onmogelijk aan het verbieden van het roken toeschrijven, dat is ronduit belachelijk. Dat heeft meer te maken met de mentaliteit van bepaalde mensen in Amerika. Mensen worden voor de meest bizarre redenen neergeschoten in New York.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 29-05-2003 om 20:44:47
Ik vind mijn panter Mignon sweet bedeidend beter roken dan schraal pils.
Of verbrande camel beter ruikt wil ik nog wel met je over twisten
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
McBouncer Gepost door McBouncer op vrijdag 30-05-2003 om 04:50:19
Ik vind niet dat mensen met astma minder recht hebben om naar een publieke ruimte te gaan dan een ander persoon. We lijken alleen inmiddels zo ver afgedwaald dat rokers menen het recht te hebben overal te roken waar ze daar zin in hebben ...
----------------------------------------
Is it coz I is black?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zaterdag 31-05-2003 om 21:37:23
Quote:
McBouncer schreef op 30-05-2003 @ 04:50:19
We lijken alleen inmiddels zo ver afgedwaald dat rokers menen het recht te hebben overal te roken waar ze daar zin in hebben ...


Dat mocht altijd al. Behalve op plekken waar anders de kans op brand te groot was.
Waren toen alleen minder mensen die eraan konden komen / het konden betalen.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op maandag 02-06-2003 om 18:55:58
Rokers hebben het 'recht' om te roken, dat blijven ze natuurlijk hebben alleen dan niet meer in een omgeving waar ook niet rokers zijn. Ik zelf heb er een ontzettende hekel aan als er mensen naast me zitten te roken. Vooral in een restaurant (ronduit asociaal) maar ook als ze gewoon buiten naast me zitten. Ze denken er vaak niet eens over na dat andere mensen het vervelend vinden.

Wat betreft dit antirook beleid, hier ben ik op zich niet tegen, al vind ik wel dat de overheid weer zo bemoeierig overkomt. Ik zou het wel fijn vinden om gewoon uit te gaan zonder last van mijn ogen te krijgen of een uur in de wind te stinken als ik thuis kom.

Ik denk trouwens niet dat er nu opeens heel veel mensen niet meer naar café's gaan. Als gewoon alle café's rookvrij worden dan blijven mensen toch wel gaan vanwege de drank en gezelligheid. Dan maar buiten een sigaret roken. Misschien gaan er ook wel meer niet-rokers naar café's omdat ze blij zijn dat ze geen last meer hebben van de rooklucht. Dit is ook één van mijn redenen waarom ik nooit in een café zit.

Owja wat ik soms ook hoor, het bullshit argument: café's zijn niet meer gezellig als er niet meer gerookt mag worden. Ik rook voor de gezelligheid en die bullshit... Echt hier kan ik me dus niets bij voorstellen, alsof niet-rokers niet gezellig zijn. Alcohol daarentegen maakt het wel gezelliger
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
ILL_MATERIAL
Ego's praten nooit over anderen....
Gepost door ILL_MATERIAL op maandag 02-06-2003 om 21:23:00
Ik rook zelf ook, maar rookvrij heb ik geen bezwaar tegen.....als de mensen je maar niet zo minachtend aan gaan zitten kijken. Ik drink geen alcohol, maar ik zeg ook nix als andere dat wel doen.......
Tolereren & Accepteren, zo noem je dat.......
----------------------------------------
residence off evil
spam
do not enter
Gepost door spam op maandag 02-06-2003 om 22:39:22
Ik vind niet dat niet rokers de rokers alsmaar moeten tolereren. Indien iemand aan het roken is bij mij in de buurt dan heb ik sowieso al een beetje een gevoel van minachting. (tenzij dit bij die persoon thuis is, of wanneer hij/zij het van tevoren heeft gevraagd)

Daarbij komt dat zoiets als roken gewoon schadelijk is ook voor de niet rokende omgeving, waarom zou je dat moeten toleren? Hij/zij kan toch stoppen met roken, het is niet iets waar je niets aan kunt doen ofzo.

----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op maandag 02-06-2003 om 23:14:52
Yo spam: jij moet ff heel vlug je hypocriete kop houden met je geblow, of valt dat ineens niet onder roken?
Misschien heb je het niet door: maar ook daar hebben mensen last van. Misschien wel meer dan van gewone rokers.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 03-06-2003 om 13:11:47
Is er hier trouwens al iemand die erover nagedacht heeft hoe je dit moet uitvoeren ?
1 persoon security op iedere 10 bezoekers ?
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op dinsdag 03-06-2003 om 23:56:09
Gelukkig ben ik niet verslaafd aan blowen en blow ik niet in een omgeving waar niemand verder rookt. Ik blow eigenlijk alleen maar thuis en af en toe bij een concert waar het toch al blauw staat van de rook.

Ik vind best dat mensen mij daar op mogen aanspreken. Ik blow alleen bijna nooit. Als mensen mij wat betreft dat blowen asociaal vinden dan mogen ze dat, dan geef ik ze groot gelijk, ik vind andere rokers ook asociaal en irritant.

Als er een algeheel rookverbod komt dan zit ik daar tenminste niet over te piepen, zoals de meeste rokers wel zullen doen. Ik ben niet zo iemand die overal persé moet roken. Als ik niet meer kan blowen in een concertzaal, dan niet, terecht ook. Dan doe ik het wel thuis, in iedergeval buiten op het balkon (waar niemand er last van heeft
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op woensdag 04-06-2003 om 00:17:19
Je zegt zelf dat je er een hekel aan hebt als je tijdens het uitgaan geconfronteerd wordt met rokers, zelf blow je tijdens het uitgaan.
Misschien niet zoveel, maar je doet het wel. Je verwacht dat andere mensen tegen jou gaan zeggen dat je die joint uit moet maken.
Oftewel: de actie moet van de ander komen, juist deze houding heeft ervoor gezorgd dat het roken overal zo ingeburgerd is geraakt. Jij doet dus met je blowen precies hetzelfde en je bent dus niks beters dan de meeste rokers.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
GZA&RZA
Would you like some coffee?
Gepost door GZA&RZA op woensdag 04-06-2003 om 13:09:18
Roken zuigt gewoon, wie wil roken moet dat doen op zijn eigen prive terrein of rookclub, maar niet in de buurt van mensen die daar niet van houden. Het is echt megagoor om te zoenen met een meid die net gerookt heeft. En het is goor dat je als je uit bent geweest en s'ochtend wakker wordt, je gewoon stinkt naar rook!
----------------------------------------
"We are not retreating - we are advancing in another Direction."
spam
do not enter
Gepost door spam op woensdag 04-06-2003 om 23:25:51
Ik ben wel wat minder erg dan de rokers, maar principieel niet beter dan zij natuurlijk.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg alleen maar dat ik het irritant vind als er gerookt wordt, ookal doe ik daar zelf in heel beperkte mate soms aan mee..
Daar is verder niets hypocriets aan, ik zeg niet dat zij niet mogen roken, terwijl ik het zelf wel doe. Ik vind het eigenlijk wel normaal dat ze het doen, aangezien het niet verboden wordt. Dit maakt echter mijn gevoel niet anders, ik blijf het niet prettig vinden om in de rook te staan. Snappie nou?

----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 05-06-2003 om 09:03:37
ja spam, dat snap ik nou. Ik ga echter niet zo vaak meer uit mede door de rook. De muziek is al kut in al die tenten waar 'vrienden' heen gaan, dus dan ga ik zeker niet daar in de rook staan. Bij een hiphop optreden/concert wordt ook veel (wiet) gerookt, ik heb er dan veel minder last van omdat ik dan meer met de muziek bezig ben.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
GZA&RZA
Would you like some coffee?
Gepost door GZA&RZA op donderdag 05-06-2003 om 09:35:03
Quote:
limon schreef op 05-06-2003 @ 09:03:37
ja spam, dat snap ik nou. Ik ga echter niet zo vaak meer uit mede door de rook. De muziek is al kut in al die tenten waar 'vrienden' heen gaan, dus dan ga ik zeker niet daar in de rook staan. Bij een hiphop optreden/concert wordt ook veel (wiet) gerookt, ik heb er dan veel minder last van omdat ik dan meer met de muziek bezig ben.


Mede door de rook? Je bent gewoon oud aan het worden
Tssss, de muziek kut noemen....., wellicht in de draaibar, maar in de &zo is alleen maar goede muziek, net als in de Kar.
Bij de RZA in de melkweg was het enige wat ik inademde wietlucht, de hele tent stond blauw van de rook. Toen ik eruit kwam was ik helemaal stoned, terwijl ik niets gerookt had......
----------------------------------------
"We are not retreating - we are advancing in another Direction."
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 05-06-2003 om 14:08:36
Tsss prutsen geen last van de rook hebben omdat je met muziek bezig bent. En er wel last van hebben als de muziek je niet bevalt.

Ik kan gewoon naar kut muziek luisteren zonder me eraan te irriteren. (Je moet toch wat als je met lampjes speelt en er is een bagger nummer aangevraagd)
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 05-06-2003 om 15:55:41
Ik merk het wel, maar besteed er geen aandacht aan. Ik heb er dan dus geen last van. Logisch toch? Ik zou het wel fijner vinden als ze ook tijdens goede muziek NIET roken, maar ja... wie ben ik he.

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Mip
Gepost door Mip op donderdag 05-06-2003 om 16:52:57
Damn wat een onzin allemaal, laat de overheid maar eerst BELANGRIJKE dingen oplossen, dan komen dingen als deze aan de beurt.

Wat ik overigens ook nergens op vind slaan is dat binnekort sigaretten weereens duurder worden, en wel 1 euro meer. Het is niet dat ik zelf rook ofzo maar dit slaat echt nergens op..
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0132 sec.