Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
araphor Gepost door araphor op woensdag 04-06-2003 om 23:31:47
Ik had even niet zoveel te doen, dus ik ben maar begonnen met het breken van m'n cd collectie. Dat wil zeggen; oude cd's die ik toch niet meer nodig heb.

Ik maak maar meteen een soort merktest van hoe breekbaar cd's zijn:


AMS - Breekt na 25% vouwen, scherven springen niet ver, wel hard tegen onderarm

KODAK - Breekt na 55% vouwen, schiet met grote vaart naar voren in zo'n acht stukken

Platinum - cd breekt al bij het uit hoesje halen

BASF - vouwen en dan scheuren, breekt erg moeilijk

Traxdata Double Protection Guard - weigert te breken, vouwt slechts

Lenco - breekt na 75% vouwen slechts in een vijftal stukken.

Traxdata normal - Breekt na 55% vouwen en knalt door heel de kamer

TDK - breekt na een vouw van 60% en knalt daarna kilometers ver weg, zelfs verder dan de Traxdata. Breken maakt ook duidelijk meer lawaai.

Oja, don't try this at home. Scherven kunnen best scherp zijn. Als je toch zonodig cd's wilt breken, zorg ervoor dat je brildragend bent.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2003 @ 23:36:15 ]
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 04-06-2003 om 23:35:57
Die namen kom ik helemaal niet op mijn cd's tegen
Voor welk bedrag heb je trouwens aan cd's weggegooid ?
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
araphor Gepost door araphor op woensdag 04-06-2003 om 23:37:17
Ik ben nog bezig met breken, eigenlijk. En bedragen, daar denk ik liever niet aan.

Geld is niet m'n grootste vriend, eigenlijk.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-06-2003 om 00:26:57
ik zou het aan de consumentenbond laten zien !
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 05-06-2003 om 09:01:06
Ik heb samen met GZA&RZA een aantal maanden een soortgelijke test gedaan. Het ging om de cd en de hoesjes. Deze werden los van elkaar ergens tegen aan gesmeten. Gevolg:

    cd hoesjes breken niet zo snel bij het lukraak weggooien: hoesje is te licht en gaat een beetje zweven.

    hoesje breekt wel makkelijk als je hem van dichtbij tegen een kast of tafel aan werpt.

    cd schijfje is nauwelijks stuk te krijgen, hij komt na het gooien meestal met de zijkant ergens tegen aan en daar is ie het minst kwetsbaar.

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
GZA&RZA
Would you like some coffee?
Gepost door GZA&RZA op donderdag 05-06-2003 om 09:39:02
Idd, cd's zijn best wel stevig. Erop Stampen helpt ook niet veel, wel als je hem schuin legt tegen een stoeprand net als bij american history ex...
Ermee gooien heeft ook niet veel nut, of teveel luchtweerstand of de dunne zijde knalt tegen iets aan en de cd is nog heel.
Hoesjes zijn wel makkelijk te slopen.
Er liggen volgens mij nog steeds cd's voor Limon huis op de straat.
----------------------------------------
"We are not retreating - we are advancing in another Direction."
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 05-06-2003 om 12:24:00
Ik heb dit soort tests nooit uitgevoerd, maar ik weet wel dat ik ooit een cd aan stukken gegooid heb, gewoon, op de zijkant. Misschien omdat het een Lenco cd was, misschien omdat ik even 'minder blij' was.
----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op donderdag 05-06-2003 om 12:27:46
Ik ben nog steeds aan het breken.

Mr. Data - Breekt na 40% vouwen netjes in twee helften.

Imation - Breekt na 40%, in zo'n vijf stukken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-06-2003 @ 12:32:49 ]
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op donderdag 05-06-2003 om 12:43:28
ik weet iets veel leukers: je koopt in decathlon ofzo een luchtdruk pistool (met van die ijzeren kogeltjes zoals op de kermis) en dan schiet je daarmee op de cds(lees: schietschijven)
ik had is een doos met een paar honderden stuks cds van "gratis" internet en die heb ik er in een week doorgejaagd, daarna ben ik overgeschakeld op waterballonen, als je die op een strategische plaats legt, en dan na goed te mikken schiet, kun je mooie resultaten (zoals een natte kat) halen!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-06-2003 @ 12:44:32 ]
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 05-06-2003 om 13:30:25
Quote:
araphor schreef op 05-06-2003 @ 12:27:46
Ik ben nog steeds aan het breken.

Mr. Data - Breekt na 40% vouwen netjes in twee helften.

Imation - Breekt na 40%, in zo'n vijf stukken.


Ik wil graag foto`s zien!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
araphor Gepost door araphor op donderdag 05-06-2003 om 13:51:18
Ik ga niet in op verzoekjes. Sorry, geen foto's.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 05-06-2003 om 14:20:58
Ik wil er geen foto's van zien.
Ik heb al te vaak last van onbruikbare cd's.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Mip
Gepost door Mip op donderdag 05-06-2003 om 16:43:37
Eigenlijk is deze test zeer overbodig, je moet er gewoon normaal mee om gaan dan breken ze ook niet!
araphor Gepost door araphor op donderdag 05-06-2003 om 21:22:52
Het is niet voor niets dat ik de test in 'onzin' heb geplaatst.
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 06-06-2003 om 11:30:44
Als jullie alle mobiele telefoons die tog al kapot zijn
(https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=2015)
naar mij sturen zal ik die ff testen.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op vrijdag 06-06-2003 om 16:29:57
we kunnen een nieuwe site maken met allemaal tests :p www.kapotsmijten.com of bestaat die al?
araphor Gepost door araphor op vrijdag 06-06-2003 om 17:12:40
*klik*

Nee, bestaat nog niet.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op vrijdag 06-06-2003 om 20:04:43
ok ara je hebt een levensmissie: die site te maken!!! en nooit meer jezelf te vervelen
araphor Gepost door araphor op zaterdag 07-06-2003 om 00:41:02
Nee sorry. Ik was net tot de conclusie gekomen dat 98% van de inhoud van het internet waardeloos is. Wel zou ik mee willen werken aan een project om internet weer schoon te krijgen. Schoon, zoals vroeger. Die goede oude tijd. Toen er nog geen bewegende .gifs bestonden.
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zaterdag 07-06-2003 om 12:41:10
Way back in the day heb ik met m'n duits/zuid-afrikaanse homie genaamd Shane 'The David Hasselhoff MCA-Kite Test' gedaan. Op een winderige dag in oktober zijn we met een handvol David Hasselhoff bandjes van z'n moeders verzameling naar de 13e etage van een van de Loenermark bananen flats gegaan (bekend van de tv serie Een Galerij). We spoelden ze terug met een potlood, braken de tape af, bonden ze vast aan de railing en gooide ze zo ver mogelijk weg. Dit namen we waar:
David Hasselhoff - Du > Bleef 14,5 minuten lang vliegen, brak ongeveer 20m van ons vandaan af en viel neer op de snelweg.
David Hasselhoff - Hooked On A Feeling > Vloog een paar seconden totdat het terugwaaide naar de 11e etage.
David Hasselhoff - Crazy For You > Viel meteen naar beneden omdat het windstil was.
VA - Baywatch > Het lukte ons om het 40m verder tegooien, maar het viel binnen 2 minuten neer op het trainings veld van DWV.
David Hasselhoff - If I Could Only Say Goodbye > Bleef ongelovelijk lang op een afstand van +/- 19m vliegen, wij gingen ondertussen lunchen, maar voordat we terug kwamen had een bewoner van de 13e etage het losgeknipt.
David Hasselhoff - Miracle Of Love & David Hasselhoff - Lonely Is The Night > Tegelijk gegooid, erg indrukwekkend! Ze bleven 22 minuten lang vliegen, maar kwamen in de knoop toen de windrichting veranderde.
We hadden nu aardig wat publiek beneden staan. De toeschouwers raapten de kapotte David Hasselhoff bandjes van de grond en kregen onderling ruzie.
David Hasselhoff - Flying On The Wings Of Tenderness > Een toepasselijke titel, want het bleef 10 min. zweven terwijl het bijna windstil was.
David Hasselhoff - Lovin' Feelings > Helaas moesten we bij deze ons experiment vroegtijdig afsluiten omdat het begon te regenen.
De rest van de David Hasselhoff bandjes hebben we de volgende dag in de fik gestoken.
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
araphor Gepost door araphor op zaterdag 07-06-2003 om 13:12:05
Geniaal. Geniaal!
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 07-06-2003 om 13:13:55
haha
teigetje Gepost door teigetje op zondag 08-06-2003 om 18:55:07
Philips CD-R 80 - wil niet breken. Stond een nieuwe Debian installatie op, maar blijkbaar pakt die oudere kaarten met chipsets als RTL8029 en RTL8139 niet zo snel. Mooi. Fijn.
----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / [arch] Slap geouwehoer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0083 sec.