Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
ambiance
make em NV
Gepost door ambiance op dinsdag 03-04-2007 om 20:55:34
ATTENTIE aub
Ik heb 2 vrijkaartjes voor dit event en ik sta ook op de gastenlijst maar ik kan niet komen dus hierbij wil ik het afstaan, heeft er iemand interresse, email me asap: bittersweet.spirit@gmail.com



SUGAR HILL GANG
Het Bolwerk, Sneek

Datum en aanvang:
vr 6 april
Kosten en voorverkoop:
20,00 euro, Voorverkoop: niet bekend
Over dit evenement:
De legendes! De grondleggers! De mannen van 'Rapper's Delight'! In Het Bolwerk!

Volgens ingewijden is deze show een natte droom voor iedere hiphopfan, breaker en ieder ander die hiphop een warm hart toedraagt. Vewacht een old school blockparty!

Hoewel rap al lang bestond toen 'Rapper's Delight' in het najaar van 1979 uitkwam, werd dit nummer de allereerste internationale raphit. De Sugarhill Gang opende de deur voor andere rapartiesten en markeerde met dit succes het begin van rap als invloedrijke muzikale stroming.

Voormalige R&B-zangeres Sylvia Robinson zag de toen populaire hip-hop 'block parties' in en rond New York en bracht daarom de New Jersey-rappers Master Gee (echte naam Guy O'Brien), Wonder Mike (Michael Wright) en Big Bank Hank (Henry Jackson) bij elkaar. Ze richtten het SugarHill Record Label op en namen een rapsingle op op de deun van 'Good Times' van Chic. Daarmee was de eerste internationale rap-hit een feit. 'Rapper's Delight' bleek goed voor een verkoop van meer dan acht miljoen exemplaren en haalde overal de hitlijsten.

De muziekindustrie beschouwde 'Rapper's Delight' destijds als een éénmalig succesje. Rap was in de ogen van de meeste platenbazen niet meer dan een kortstondige hype... Ze zaten er helemaal naast, zo weten we inmiddels. Dankij deze internationale doorbraak was de rapscene niet langer alleen een ondergrondse kunstvorm in de ghetto's van de grote steden. Raptalent kreeg voor het eerst kans op succes bij een breed publiek.
Laatst gewijzigd:
15 maart
Bron:
http://www.hetbolwerk.nl/
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2007 @ 21:31:39 ]

----------------------------------------
never doubt me.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op dinsdag 03-04-2007 om 21:44:49
Jammer dat het meer dan 2 uur reizen is voor mij, anders was ik zeker wel graag kandidaat geweest voor je kaartjes...heb wel eindelijk je msn nouhaha geintje
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
ambiance
make em NV
Gepost door ambiance op woensdag 04-04-2007 om 06:49:19
haha stuur maar een pm als je mn msn wilt

lol het is 4 uur reizen voor mij dus dat doe ik helemaal niet.. nog meer kandidatennnnnnn?
----------------------------------------
never doubt me.
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0059 sec.