Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op vrijdag 06-04-2007 om 15:23:03
Apathy, Freestyle (The Arsonists) & Main Flow, 013 Tilburg (Review)


Apathy, de MC waarop het eerste licht scheen toen hij zijn gastdebuut maakte op het ''Psycho Social''-album van Jedi Mind Tricks, heeft niet stilgezeten de laatste jaren. Hij heeft zichzelf ontpopt tot een veelzijdig MC met een sterk gevoel voor humor op zijn platen. Samen met Demigodz maatje Celph Titled worden ze door menig mensen gezien als de underground versie van Meth & Redman. Jammer genoeg komt dit duo niet samen naar de lage landen, maar Apathy heeft wel een paar andere gast-MC's met zich meegenomen. Zo is naast hem Main Flow meegereisd, en ook Freestyle van The Arsonists is van de partij. Een gezellige combo, zo lijkt, die ons land heeft aangedaan op 2 verschillende data. Allereerst gaven ze een goed ontvangen show weg in Nijmegen op 16 maart, de tweede show was te bewonderen in Tilburg. Hieronder volgt een klein verslag over mijn belevenis van de show in de Batcave van de 013, Tilburg.

Zoals gewoonlijk waren wij weer eens te laat in de bus gestapt, waardoor we een kleine 20 minuten te laat de zaal binnenkwamen. Dit mocht niet baten, want er was behalve de DJ nog niemand te vinden op de stage. De zaal was nog redelijk leeg en het leek er even op dat het een saaie bedoening ging worden. Één iemand die al wel vanaf de eerste beat hoofdknikkend op een stoeltje naast de boxen zat, was een oudere vrouw van rond de 50. In een oubollige wollen trui zat deze madam te bouncen alsof haar leven ervan afhing, een beetje offbeat wel, maar wel een heel grappig gezicht om dit zo te zien. Naarmate de minuten verstreken stroomde er ook meer en meer mensen binnen. De zaal werd goed gevuld en klokslag 22.00 uur hoorde je de ''mic check-mic check'' van Freestyle. Met zijn koffer gevuld vol instrumentals van andere MC's (vooral Jay-Z) deed hij zijn naam eer aan en freestylede hij erop los. Het publiek voelde het wel en deed enthousiast mee wanneer gevraagd werd om wat kreten te herhalen. Tussen de freestyles door deed hij een paar tracks die bekend voorkwamen bij de fans van The Arsonists. Een dope opwarmertje voor wat er komen ging.



Na het optreden van Freestyle, was het tijd om de DJ even wat shine te geven, on stage stond namelijk de DJ van The Snowgoons, het duitse producerteam dat onlangs een CD uitbracht met ongelooflijk veel dope MC's erop. Hij draaide vooral veel old skool, zo kwamen The Lords Of The Underground een paar keer voorbij, en wat eerder werk van M.O.P. Goede platenkeuze, maar de meerderheid zat toch echt te wachten op de hoofdact. Main Flow was next op on the M.I.C. en probeerde de mensen in de zaal nog een beetje meer te hypen. Alhoewel deze man met veel energie op het podium kwam, kon hij me toch niet echt voor lang boeien. Zijn flow + beats waren voor mij iets te standaard om te kunnen overtuigen. Guest appearances op z'n album Hip Hopulation (Raekwon, Black Thought van The Roots, Talib Kweli etc.) doen vermoeden dit dat niet je average cat is, maar het publiek werd er niet echt warm of koud van op een paar nummers na. Echt lang heeft Main Flow niet on stage gestaan, het feestje was al ver uitgelopen en na de woorden ''I'm out, peace Tilburg!'' was het zover...

...Apathy, de main act kwam vanachter de schermen het podium op. Dope was het begin, met de welbekende beat van ''It Takes A Seven Nation Army To Hold Us Back'', mét Emilio Lopez die zijn verse nog dropt. Leuke verassing dat deze rapper ook meedeed die avond. Na de introductie volgt er een stilte waarin Apathy vraagt iedereen zijn middelvinger op te steken en hem toe te wijden aan degene die het verdiend. Voor mij roept een duidelijk aangeschoten iemand voor de lol ''Celph Titled'', waar Ap wel om kan lachen. De show gaat verder en er ontstaat een goede sfeer in de zaal. Mensen komen eindelijk voluit los en rappen enthousiast mee met de grillige track ''The Winter''. Emilio Lopez loopt van kant naar kant en vult Apathy aan wanneer hij buiten adem komt te zitten. De spots gaan uit en het volgende nummer wordt aangekondigd. Wanneer de beat inkomt knallen de spotlights aan en springt het publiek mee op ''Can't Leave Rap Alone'', ook een van mijn persoonlijke favorieten van het album Eastern Philosophy. De show sluit af met ''Doe Raker Check'' en Ap is definitief ''Outta here''. Na het optreden werden de goodies verkocht bij lobby van de Batcave. Freestyle hield het straat en verkocht zijn gebrande CD's zonder hoes maar al te graag en verderop stond Apathy zijn ''Bootleg Muthafucka's'' blij te maken met Eastern Philosophy. Het publiek ging uiteindelijk helemaal mee in de performance, daar waar het toch soms eerst z'n twijfels had. Feestje geslaagd is de conclusie, Demigodz was in the building!

Review door: Monn-E
Links:
http://www.demigodz.com/bio_apathy.html
http://www.myspace.com/apathy
http://www.myspace.com/mainflow
http://www.myspace.com/freestyleofthearsonists
http://www.myspace.com/emiliolopez

Edit: Dope/niet dope, drop je mening!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-04-2007 @ 15:23:45 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 06-04-2007 om 15:28:56
Een heel verhaal, maar wel leuk om te lezen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 06-04-2007 om 18:55:25
ey dope verhaal man

goed geschreven en verwoord. Leuk ook hoe je het persoonlijke aspect van die avond erin verweven hebt.

Erg tof om te lezen!
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op vrijdag 06-04-2007 om 18:59:41
ja props man! erg dope
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op vrijdag 06-04-2007 om 19:07:09
Thanks mensen, dope reacties tot nu toe...Ome Dap moet ook nog even komen checken!

Maar is het niet té lang het verhaal of precies goed zo? Nou ik het teruglees vind ik het best lang, maarja ik had het al 3x doorgelezen ofzo haha

Misschien nog een paar taalfoutjes erin, heb geprobeerd het meeste eruit te halen in ieder geval
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 06-04-2007 om 19:10:11
Taalfoutjes heb ik je op gewezen maar valt erg mee.

en qua lengte vind ik het ook goed. Het zijn maar 831 woorden.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op vrijdag 06-04-2007 om 19:12:52
832, heb net geteld! hehe

Edit: Ja thanks nog voor die tips die je gaf enzo, heb ik wel wat aan man, zal er de volgende keer op letten allemaal.
Vind het wel dope om te doen ook eigenlijk deze shit...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-04-2007 @ 19:13:39 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 06-04-2007 om 19:17:10
Het is een zeer activerende tekst.. props....
denk dat ik ook eens naar hun ga kijken als ik ze op het menu zie staan.
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op vrijdag 06-04-2007 om 19:19:49
Quote:
Monn-E schreef op 06-04-2007 @ 19:12
832, heb net geteld! hehe

Edit: Ja thanks nog voor die tips die je gaf enzo, heb ik wel wat aan man, zal er de volgende keer op letten allemaal.
Vind het wel dope om te doen ook eigenlijk deze shit...


probably had muss gewoon geplakt in word en heb jij een telfout gemaakt


dope idd verder, ook goed ingedeeld qua topics en alinea met zo'n tof plaatje dr door
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 06-04-2007 om 19:23:08
Quote:
spelbreker schreef op 06-04-2007 @ 19:19
(...)

probably had muss gewoon geplakt in word en heb jij een telfout gemaakt



word, alleen had ik verkeerd geplakt, ik moet de titel en het Geschreven door: Dwerg-E natuurlijk niet meetellen.

Qua review zijn het er 818
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op vrijdag 06-04-2007 om 19:31:14
Quote:
Geld-E schreef op 06-04-2007 @ 19:17
Voor mij roept een duidelijk aangeschoten iemand voor de lol ''Celph Titled'', waar Ap wel om kan lachen


haha yeah ik kom er ook in voor aangeschoten is trouwens wel een understatement hehe, maar jij was ook ver heen ook monn-e wonder dat je je dit allemaal nog herinnert haha
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 06-04-2007 om 22:47:24
Het was gewoon in de 'kleine zaal' in plaats van de Bat Cave.
Die zaal is namelijk nog kleiner.
Maar review klopt wel, en zit wel leuk in elkaar.
De optredens waren wel dope, maar er kwam niet echt een vonk.
Was ook op een zondag, niet echt een standaard dag.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zaterdag 07-04-2007 om 13:47:54
Ow serieus? Ik dacht dat die zaal de Bat Cave was, my bad dan...
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0114 sec.