Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 02-04-2001 om 12:43:19
Sja je hebt van die mensen de reizen met de trein en het gaat altijd goed. En je hebt van die mensen de gaan trein reizen en die komen dan niks anders tegen als vertragingen op stoppingen volle treinen en treinen missen.

Nu... Ik ben dus van de laatste soort. Ga je gezellig een weekendje naar je vriendin. Stopt eerder op je stage neemt de bus naar het station, allemaal lekker op tijd. Met de gedacht van ik moet nog 4 uur reizen.

Ja hoor daar begint de ellende al. De doos bij de kassa kan geen internationale kaartjes afdrukken. Dus er moet iemand anders bij komen ik hoppa na de andere kasse doos 2 duidelijk maken 1 wekend retour van grens naar Brugge, geen korting wel internationaal reizen voor jongeren korting. Nja voor dat ze dat begreep en afgedrukt had kwam me trein het station binnen. * poef * trein gemist. Gevolg de international van R'dam naar Antwerpen ook missen dus een halfuur EXTRA overstap tijd in R'dam.

Tot aan R'dam ging het goed (kon ook weinig mis gaan) 1 overstap met 10 min tijd er tussen. Maar in de international gestap en bij dordreht angekomen besloot de NS de boel maar ff stil te leggen van wege wat 'kleine' probleempjes. Nu moet je weten dat ik in Antwerpen 3 minuten de tijd had om over te stapen naar een andere trein waarvan ik GEEN IDEE had wel peron die stond. Maarja geen probleem 15 minuten te laat in Antwerpen, dus ik had um toch wel gemist. Creatief reizen dan maar richting Brugge ?

Sja creatief reizen is een sport. Je stap in een trein die ongeveer de richting in gaat die je moet hebben en je springt er uit waar je een trein op kan springen die nog meer de juiste richting neemt als waar je al op zat. Dat vereist wat topografische kennis, maar niet al te veel. Nu is dit in NL niet moeilijk als je daar woont. Maar ik ken Belgie niet zo super dus was nog al een gok. Maar toch maar gewaccht. Weer 1 extra overstap op een tot dan onbekend station dus. Hoppa St. Nikolaas er uit welke trein zal ik is nemen ? Ah Oostende de juiste trein *REN* *SPRING* NET optijd. nog een uurtje tuffen over de rails en eind bestemming. ruim 2 uur later als de planner had gezegt, 2 overstaps meer in totaal. Maar toch ineen 6 uur en paar 12 minuten de eindbestemming.

En de terug weg.... Wat zal ik zeggen ook de NMBS wil wel is langzaam zijn. 3 minuten om 2 meter te lopen over het perron. maarja als je 12!!! minuten later aankomt als de planner dacht. Mis je de international zo schijnt het. Ook de terug weg dus maar extra overstaps extra overstaptijden en meer. Rotterdam.... shit international was te laat aansluiting gemist... Utrecht ligt in de richting ? maj doe maar REN oh damn ik heb de tijd nog 5 minuten. Dus maar rustig verder wandelen. Utrecht.... Amersfoort stil op Utrecht maar toch druk.... Iedereen wil voor de staking niet niet kwam op plaats van bestemming zijn. Ah een trein in de juiste richting... EIND BESTEMMING! Thuis.....
slechts 2 extra overstaps... 1 uur en 15 minz extra...

Ligt het aan mij ?? Moeten ze mij hebben ??? Is het mijn straf dat ik me vriendin dit altijd laat rijden ?? Of is dit normaal ?

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Bliss Gepost door Bliss op maandag 02-04-2001 om 21:28:29
Het is je straf ja.
Ik speelde die dagen onder 1 hoedje met zowel de NS als de NMBS, zijn me maatjes namelijk.
En verder.... *gaap* er zijn wel ergere treinverhalen
Ik vind het wel humor dat jij nu ook es meemaakt wat ik altijd wel doe.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 03-04-2001 om 12:56:45
Nou Spade dit lijkt me een mooi moment om de geld terug regeling van de NS te testen
Ik heb nog wel 2 van die enveloppen over
Goed beschouwt had jij een vertraging van 50%
Ik had een keer 200% vertraging (was ook 2 uur). Meestal gaat het wel goed als ik de trein neem, als ik hem haal ....
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
FooFaH
The way of the KNAALF!!!
Gepost door FooFaH op woensdag 04-04-2001 om 09:41:28
Ik ZWIJG over treinreizen... heb er mijn zegje er al es over
gedaan... Herkenbare zooi, iedereen maakt et wel es mee.
Het leukste blijft altijd nog je medereizigers... wat een
randdebielen, maar jah, zo denken ze vast dan ook over mij
... is wel zo... ik ben ook een zeer herkenbare mochool.
Anywayz...

Greetz, Peace...
FFR
----------------------------------------
Ieuw, that sucks...
dap
038
Gepost door dap op woensdag 04-04-2001 om 10:11:05
hahahahahahahahahahahahahahahahahah
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op woensdag 04-04-2001 om 20:40:25
ik hoor tot de eerste soort volgens mij......
----------------------------------------
Signature
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op donderdag 05-04-2001 om 18:31:43
[beetje offtopic]
Van lange treinreizen komt vandaag en morgen niet zoveel, lange busreizen des te meer. Morgen ben ik lekker 2x zo lang onderweg als normaal, lekker 4 uur in de bus zitten, joepie! KUT NS!!
[/beetje offtopic]
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 05-04-2001 om 19:22:56
Waar zouden we zijn zonder de trein....

Ben ik ff blij dat ik niet dagelijks met de trein hoef Gelukkig staken ze bij Connexxion niet zo veel. Kom ik tenminste nog op werk / school.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 26-04-2001 om 14:03:29
Ik heb ook nog een leuk trein verhaaltje en omdat ik 10 piek van SpadeAce krijg per bericht dat ik post zet ik hem nog neer ook

Het was een mooie ergens in 1999 (ja ik weet het ik ben oud). Waarop ik besloten had om *iets* in Brussel te gaan doen. D'as toch zo'n 4 uur met de trein vanaf hier en dan ga ik ook nog eens niet naar het het dichtstbijzijnde station, om op te stappen dus. Wat doet een beetje student die 4 uur in de trein moet zitten ?
Juist, die neemt een beugeltje of wat voor de dorst mee. Omdat het nog redelijk vroeg was nam ik ook wat bammetjes en wat fris mee. Na een prachtige treinreis van Hengelo langs Zutphen en Roosendaal (en nog een paar plekken maar daar diende ik niet over te stappen) kwam ik eindelijk in het pitoreske (en stinkende) Brussel aan. Op het perron aangekomen wordt ik gelijk door iemand aangesproken. Altijd leuk tenzij het een of andere personage is dat harder stinkt dan een toilet langs een snelweg in Frankrijk en in (hoe typerend) het Frans tegen je begint te brabbelen en geld van je wil (ja ik spreek nog een beetje Frans). Na deze persoon in heel mooi Nederlands toegeblaft te hebben dat die op moest zouten kon ik eindelijk doorlopen naar de hal. Eerst ff een flappentap zoeken en daarna wat rondwandelen (ik was de afwisseling eens ergens veels te vroeg en de treinen had GEEN vertraging). Dus op zoek naar een echte tap. Tot mijn grote spijt kon ik nergens een cafe vinden waar ze fatsoenlijk pils tapten dus dan maar een ander type bier kiezen en daaraan gaan beginnen (toch best praktisch cafe achtige dingen MET TAP op een station).
Afijn na 3 biertjes eindelijk Brussel stad in. Daar gewoon wat rondgelopen. Na eens vrij kansloos gesprek met een agent een verder leuke en een nog een paar biertjes gehad te hebben. Weer richting station. Daar een lokettist met de talenkennis van een gemiddelde Urker visser geprobeerd iets te vragen (mensen die ALLEEN Frans spreken zijn gewoon achterlijk (nee 10 woorden nederlands half kennen kwalificeert niet als enige talenkennis). Na 5 minuten heb ik mijn poging maar opgegeven, probeerde ik het maar een bij een heel ander loket waar ik binnen 2 minuten aan de beurt was en binnen 1 minuut geholpen en waar ik mocht kiezen uit Duits, Frans, Engels en Nederlands als taal. Kwam ik op het perron aan om de trein vlak voor mijn neus te zien wegrijden. Dus heb ik me 59 minuten langer op Brussel centraal bezig gehouden en nam de trein terug met (bij gebrek aan beugels) 4 halve liter blikken Jupiler (he bah). Ook de terug reis verliep zonder vertraging (hoe doe ik dat toch). 't Zijn trouwens wel een enorm stel hoeren daar in Brussel Noord...
Goed terug in Nederland overstappen in Roosendaal, Zutphen en in hengelo de treintaxi terug genomen, naar een klein cafe. Alwaar ik me de rest van de avond vermaakt heb met sporters bij een of ander vaag toernooi (ik negeerde ze en dronk gewoon mijn bier samen met Loesie). En schoon gemaakt te hebben (jaja dat gebeurd ook nog in cafe's) Naar huis gegaan en heerlijk geslapen. Toch weer fijn 8 uur in de trein gezeten.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Bliss Gepost door Bliss op donderdag 26-04-2001 om 20:28:25
Wie gaat er dan ook volledig ZONDER nut , tenzij zuipen (?) naar Brussel waar ze inderdaad mon chèr Creech français praten,
verder is et een vieze bla klotestad dat ben ik met je eens, maar dat die dag zo vaag was lag dus niet aan het treinreizen !
veter Gepost door veter op woensdag 02-05-2001 om 18:46:56
hehe

heb ik nou nooit geen last van.

Had op konninge dag wel even de uitschieter was wel 10 min te laat dus NS boekt iets vooruitgang.
----------------------------------------
* Ik ben niet verantwoordelijk voor zpelvouten of de emotionele schade die ik daar door veroorzaak*
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 03-05-2001 om 15:23:57
Bliss schreef:
> Wie gaat er dan ook volledig ZONDER nut , tenzij zuipen (?)

Ik heb er ook nog wel iets anders gedaan, maar daar wilde ik jullie niet mee vermoeien.

> naar Brussel waar ze inderdaad mon chèr Creech français praten,

Lokettisten op een internationaal station mogen toch op zijn minst wel 1 andere taal spreken lijkt me ?

> maar dat die dag zo vaag was lag dus niet aan het treinreizen !

Nee maar 8 uur treinen is wel vaag (vooral in die belgse)

Binnenkort tik ik hier wel een mooi verhaaltje neer voor hoe ik niet langs de Batenburg ben gegaan toen opeens wel en toch weer niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-05-2001 @ 15:24:40 ]

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Montague Gepost door Montague op zaterdag 02-06-2001 om 11:17:28
De NS (Niet Sociaal) doen het er gewoon
om, het is een conspiracy, de vakbonden en de directie
spelen onder 1 hoedje... ergernissen alom, te late treinen,
of GEEN treinen, zodat we op ten duur allang blij zijn dat er
een trein aankomt of vertrekt... dat zorgt dat de publieke
waardering voor de spoorwegen na al deze ellende weer
strijgt... denk ik... maar ik ben een beetje achterdochtig... en
heb een beetje last van psychoses en
achtervolgingswaanzin... hmz, HET IS DE REGERING ZEG
IK JE!!! *kuche* never mind me...
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 02-06-2001 om 13:22:49
hehe ja ik denk t ook! en dan die pinkpoppers grrrr gisteren weer
gigantisch druk in de trein naar Utrecht.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 02-07-2001 om 17:45:47
Er waren eens 12 OIP'ers die na een verjaardags feestje naar een klein festivalletje gingen in de polder.

2 van die OIP'ertjes gingen 1 uur eerder om ff wat te shoppen. Die 2 OIP'ers gingen weer naar het centraal station terug en wachtten tot de andere 10 uit de trein gegooid werden. Toen dat gebeurde gingen ze maar eens inforemeren waar die trein eigenlijk bleef. Die was allang gearriveerd beweerde een zeker NS persoon, dus ze zouden de trein wel gemist hebben. De 2 centrale OIP'ers wisten allang dmv enige 06-sex nummers te bellen dat die andere 10 OIP'ers nog steeds op hun trein aan het wachtten waren. De aansluitende trein vertrok inmiddels en nog steeds 10 OIP'ers zoek. Toen ze eindelijk aankwamen liep ik even naar het loket om 12 geld retour enveloppen te halen( briljante uitvinding van de NS). Na wat shoarma-vlees-in-wording-zijnde-achtig te zijn aangekeken door de betreffende lokettist kreeg ik ze toch. Dan enveloppen uitdelen en wachtten op de volgende trein.

Op de volgende overstap lokatie (Dapstad) aangekomen liepen we naar de volgende trein. Die ging over 1 minuut dus we hadden haast bij het instappen. Na een kwartier stilgezeten te hebben ging Peetur maar eens vragen of de koffiepauze al was afgelopen of dat we de trein aanmoesten duwen.
Daarna kwamen we in de Dolfijnstad aan. Waar we een bus moesten hebben die maar 1x per uur gaat... DUS weer wachten en de rest hoort eigenlijk in het busreizen topic thuis maar pech.

Volle bus naar het Polderdorpje waarin mensen hun bier omgooiden (duidelijk teken van drankmisbruik) en sommige mensen niet snapten hoe je een joint moet doorgeven door een bus. Er waren nog een stel andere sukkels die niet doorhadden dat een bus er alleen maar langer over doet als je voor iedere halte op een knopje drukt ook als je er niet uit moet.

In het Polderdorpje aangekomen vroeg stupid of ik she ook had gezien in de bus. Helaas niet, waarop stupid de auto pakte en naar de Dolfijnstad en vond haar ook nog geloof ik.

Toen waren we aangekomen bij het wandelingen topic maar daar heb ik geen zin meer in om te tikken.

shirt
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op donderdag 05-07-2001 om 17:00:52
MUU!!
Ik had vandaag 2 uur vetraging!!!!!!!!!!


Ik neem altijd wanneer ik tentamens heb de eerste trein vanuit Deventer Colmschate. (Die gaat om 06.32)Daar begon de ellende al: Hij had een kwartier vertraging, maar de trein die in Deventer naar Den Haag ging wachtte gelukkig op ons.

Door een computerstoring bleef de trein hangen in Amersfoort, en er werd omgeroepen dat de reizigers naar Utrecht maar over Schiphol moesten gaan. Ik met mun slaapdronken kop maar die trein ingestapt, al leek het me nogal onlogisch... maar iedereen rende opeens die trein in dus tja...
Eenmaal op Schiphol aangekomen werd er verder niets vermeld over de treinen richting Utrecht, dus ik maar zelf uitgevogeld waar de trein naar Utrecht kwam... Drie maal raden!! DIE REED DUS NIET!!! Dus ik maar weer in de trein richting Amersfoort en er in Hilversum uitgestapt, waar gelukkig wél bussen reden.

Na veel gestouw en gestress kwam ik uiteindelijk om KWART VOOR TIEN aan in Utrecht.
En ik had dus nog een tentamen waar ik met de bus heen moest (rit: 15 minuten), gelukkig mocht ik nog meedoen, ik was een UUR te laat!!

Dus nu ga ik ff een geld terug formuliertje invullen en deze ellende zo snel mogelijk uit mijn ergernissen opslagruimte laten verdwijnen

Hoe?

Ik ben nog steeds op zoek naar de oplossing van het probleem, een verlossing van het kwaad, van de woede en de haat en dus zonder wraakgevoelens overstraat. Rustig en chill dat is wat ik wil, al staat een trein stil en is er een baby die gilt, kon ik er maar tegen, liet ik irritatie achterwege dan zal ik deze text wel gewoon hebben verzwegen. (SpaM Tornado - Ergernissen)
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 21-07-2001 om 16:46:51
Sinds kort schijnen er op oa. Amsterdam CS een aantal posters te hangen met het Telefoon nummer en/of e-mail van de NS directeur er op. Dit omdat het spoorwegpersoneel het zat was dat zij degene waren die al het gezeik en gezeur van hun klanten aan moesten horen. Ook wanneer (zoals in de meeste gevallen) zij niks konden doen aan vertragingen / uitgevallen treinen en een kut beleid.

Wat vind je hier van en zou je er gebruik van maken ? Hoewel ik denk dat op de een of andere manier z'n telefoon verkeer wel ernstig gefilterd gaat worden.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zondag 22-07-2001 om 10:49:42
't Zal zijn telefoon nummer op het werk zijn. En dat zal wel eerst langs een secreraresse gaan. Als het zijn thuis nummer is, is het ook zo lullig voor de eventuele overige gezinsleden. En niet helemaal legaal om op die posters te zetten volgens mij.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.