Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op dinsdag 01-05-2007 om 14:37:52
Ik ben al een tijdje gefasineerd door het remixen, andere rappers op andere beats, we kennen het allemaal. Veel DJ's kunnen het live (met mixers, Pioneer spelertjes etc) maar ik wil gewoon eens rustig thuis gaan kloten en mixen. Mijn vraag is nu; hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Mij lijkt, als je thuis wilt remixen, heb je geen mixer + cdspelers nodig aangezien je zelf een mp3'tje maakt op de computer. Zal kloten met Audition, Fruityloops etc genoeg zijn om flink te remixen? Of; zijn er mensen die dit ook doen; en erg veel profijt hebben van bepaalde apparatuur?

Peace.
Unexplained Gepost door Unexplained op dinsdag 01-05-2007 om 14:41:11
Ik denk meer dat jij een mashup/blend bedoelt.. Onder remixen valt bij de meeste nog wel van scratch een beat onder een acapella maken. En dat is geloof ik niet wat jij wil..

Zoek, koop, download, of kijk gewoon eens naar Sony Acid.
n00t
Gepost door n00t op dinsdag 01-05-2007 om 18:23:30
Mashup, dat is wat ik bedoel ja.. Rappers op andere beats knallen.. Gaat dat goed met een pc'tje uitgerust met Audition en FL? Of is er nog handigere hardware voor beschikbaar?

Ga eens kijken naar Sony Acid..
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0127 sec.