Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op vrijdag 18-05-2007 om 20:54:12
Ik ben bezig met een werkstuk, over hiphop ja. Nu is me er iets niet duidelijk over dynamische microfoons.

Ik weet dat het grote nadeel van dynamische microfoons is dat ze niet in staat zijn om hoogfrequente trillingen nauwkeurig vast te leggen. Maar, hoe komt het dat dynamische microfoons dit niet kunnen, en condensatormicrofoons wel?

Als er iemand zo slim is dit te weten hier, ik hoor het graag. Bedankt!
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op vrijdag 18-05-2007 om 21:44:44
Het grootste nadeel in mijn ogen is dat een dynamische microfoon eigenlijk alleen voor beginners in een thuisstudio is. Er zijn hele goede op de markt, maar de meeste dynamische worden gebruikt voor optredens.

Bij condesator mics heb je sowiso meer filtering en weergave van lage en hoge tonen, dit door de condensator die erin zit. Deze mics worden ook altijd aangesloten op een mixer, vanwege de phantoom-voeding die ze nodig hebben.

Dynamische mics gaan altijd rechtstreeks de geluidskaart in.

Condensator mics hebben vanzich gewoon een hoge "resolutie" en zijn daarom altijd in gebruikt in pro-studio's

De nadelen van een dynamische mic op een rijtje :

- Geen goede weergave van hoge/lage tonen
- Kans op ruis (vooral bij goedkoperen en/of zonder popscreen
- Lage voltage (geen aparte voeding) en dus lagere frequentie.

Dat is het in het simpel uitgelegd.
poppekontje Gepost door poppekontje op zaterdag 19-05-2007 om 00:20:38
mx , alstijd bereid om te helpen hé , chille gast
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Januitbottendaal Gepost door Januitbottendaal op dinsdag 22-05-2007 om 19:12:03
Je kunt ook andere dynamische microfoons hebben toch...? Bijvoorbeeld conferentie-microfoons, die bedoelt zijn om meerdere stemmen (dus een groter bereik) op te nemen. Die werken alleen goed als je ze in een goed akoestisch geisoleerde ruimte gebruikt. Tenminste, dat dacht ik...
Tee-es-pee
Uitgeplugd uit de Matrix
Gepost door Tee-es-pee op dinsdag 22-05-2007 om 19:22:21
Mijn ShurePG 58 is een dynamische microfoon, nou ben ik niet georïenteerd genoeg om te zeggen wat er nou specifiek nadelig aan is. Maar ik weet wel, dat hij heel slecht communiceert zonder mixer er tussen met je interne geluidskaart. Maar dit kan ook gewoon aan mijn geluidskaart noch kabel liggen die ik heb aangesloten aan mijn PC.
----------------------------------------
Shit is als super mario, je gaat alleen door met pijpen.
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0079 sec.