Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
GrieP Gepost door GrieP op maandag 09-04-2001 om 15:35:14
Wat maakt een studio? Bedoel, sommige mensen zeggen dat ze een studio hebben en hebben alleen een pc, andere zeggen dat ze het niet hebben en hebben wel een kamer vol apparatuur....

Dit zit beetje in een middenweg tussen muziek en digital mania, dus heb ik het maar hier gezet
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op maandag 09-04-2001 om 17:35:32
Een goed mengpaneel is wel belangrijk lijkt mij en als je wat op wil nemen is een stille ruimte ook nooit weg. En natuurlijk cd/md spelers toevoegen naar behoefte. Verder boxen en microfoons. Volgens mij heb je verder niet veel nodig. Ik vind trouwens een computer een beetje nep. Owkee voor de amateur is het wel makkelijk omdat je met weinig apparatuur toch een hoop kan doen.
GrieP Gepost door GrieP op maandag 09-04-2001 om 21:00:25
Hoezo nep?
Ik bedoel, een computer is vandaag de dag echt niet meer te missen, zeker als je hiphop wil maken...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 09-04-2001 om 21:36:47
Ik zou niet weten wat er mis is met het gebruik van een computer. Ook daarmee kan je nogsteeds je eigen shit maken. En daar gaat het uit eindelijk toch voor een groot deel om (en de kwaliteit natuurlijk)

Neu kom maar op met de computer gestuurde shit hoor. Binair geblehr

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op maandag 09-04-2001 om 22:39:49
Ja owkee, computer om muziek te maken, maar ik bedoelde om te draaien. Maar ik zit bij de radio en als je dan van die figuren heb die 2 nrs aan elkaar gezet hebben met cool edit!!!! Petje af hor.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 10-04-2001 om 17:59:22
cooledit....das voor wav

mwa, leuke beats op de pc kan je met vanalles maken al zie ik steeds vaker dat ze dat met wavjes doen daarnaast mag je al zeggen dat je een studio heb als je een Terratec EWS(64/128/512) kaart heb aangezien die kaart alles kan wat je in een studio kan al is het zo dat de 64 versie dat niet helemaal full duplex kan. Helaas betaal je daar ook voor, maar denk niet dat je de kwaliteit die je uit een Terratec haalt ook met een creative kan halen.....dat kan je wel vergeten. Terratec is btw met zijn basic kaartjes al 2x zo duur als creative en in tegenstelling tot vele andere geluidskaarten is dat niet om het merkje dat er op staat.

/me is a proud owner of a terratec
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op dinsdag 10-04-2001 om 18:44:45
cooledit....das voor wav

Hoe bedoel je?

Je ken ook gewoon mp3e hor met cooledit. Werkt wel lekker dat proggie.
GrieP Gepost door GrieP op dinsdag 10-04-2001 om 19:47:55
Wat DL wil zeggen is, dat cooledit pro voor audio-based muziek is en niet midi-based.

Is een SBLive! Platinum 5.1 ook goed?
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 10-04-2001 om 22:03:48
doen ze tegenwoordig niet like heel veel met wav samples? Midi + wav. Of ze moeten allemaal fasttrackker II gebruiken maar dat lijkt me sterk
GrieP Gepost door GrieP op woensdag 11-04-2001 om 11:36:08
Voor zover ik weet is het grootste deel van de musicwereld nog gebonden aan midi apparatuur, zoals synthesizers en samplers, dus in eerste instantie niet .wav based. Maar de ontwikkelingen op het tracker gebied zijn wel steeds beter, en er wordt voorspeld dat de tracker (niet fasttracker 2, die is officieel dood, maar meer madtracker, modplugtracker, it3) in de zeer nabije toekomst op gelijke voet zal komen te staan met midi..
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.