Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
RRAM Gepost door RRAM op donderdag 02-08-2007 om 14:32:08
Hallo allemaal

Ik zie dat jullie altijd vragen hebben over het downloaden met torrents. Zelf vind ik downloaden via Usenet een veel handigere en makkelijkere manier om te downloaden, en je haalt er ook een stuk minder rotzooi mee binnen. Ook download je op deze manier op maximale snelheid, wat bij torrents niet altijd het geval is. De nieuwste films, games en cd's zijn op deze manier zo binnen.

Ik zal even uitleggen hoe het werkt en welke programma's je ervoor nodig hebt.


NewsLeecher
NewsLeecher is het programma wat je gebruikt om de bestanden die wilt hebben downloadt. Van de site hierboven kan je een tgrail downloaden die je 30 dagen kan uitproberen, maar als je eenmaal weet hoe het werkt, kan je makkelijk een volledige versie van het programma downloaden.
Voor een duidelijke handleiding over hoe het programma te gebruiken, vind je hier.

Bij het configureren van dit programma moet je een serveradres invullen. Je serveradres is per provider verschillend, en hieroner staan ze allemaal:
klik

FTD
FTD is een programma waarmee mensen aan anderen laten weten wanneer ze bijvoorbeeld een nieuwe film gaan posten.Ook kunnen ze het laten weten als er op dat moment een leuke post op usenet staat.Daarnaast is het mogelijk om op elkaars posts te reageren en om bijvoorbeeld om fills of reposts te vragen. Je hebt dus direct contact met de poster.
Een duidelijke handleiding vind je hier.

QuickPar
QuickPar is een programma waarmee je de binnengehaalde bestanden kunt controleren om compleetheid en eventueel kunt repareren mochten de bestanden niet compleet zijn.
Hier vind je een handleiding.


Links:
Tutorial
Zoekmachine #1
Zoekmachine #2

D-on Gepost door D-on op donderdag 02-08-2007 om 14:37:48
Jammer alleen dat met torrents 1000x zoveel te vinden is dan met nieuwsgroepen..
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 02-08-2007 om 14:39:18
Ik ben een noob ja ,ik download met dcplus is dat ook zon torrent prog of.....
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
RRAM Gepost door RRAM op donderdag 02-08-2007 om 14:41:36
Dat ligt eraan waar je op zoekt hoor D-on, alle nieuwe films enzo staan er 1000x op en dat is meestal ook zo bij games, ikzelf hou gewoon meer hiervan dan van dat torrent-gedoe.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op donderdag 02-08-2007 om 14:47:34
nieuwsgroepen ownen torrents ^^
Altijd full speed (1.6mb/s voor mij) , en al het nieuwe is er te vinden ^^

Aan te raden is wel vaak om een payserver te gebruiken zoals eweka of tweaknews .
Als je ff een dagje wil proberen raad ik www.smsusenet.nl aan.

@ apro, need DC+ is een p2p programma alá limewire, maar dan imo wel wat beter.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-08-2007 @ 14:48:39 ]

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
RRAM Gepost door RRAM op donderdag 02-08-2007 om 14:51:35
Quote:
Nieroth schreef op 02-08-2007 @ 14:47
nieuwsgroepen ownen torrents ^^
Altijd full speed (1.6mb/s voor mij) , en al het nieuwe is er te vinden ^^

Aan te raden is wel vaak om een payserver te gebruiken zoals eweka of tweaknews .
Als je ff een dagje wil proberen raad ik www.smsusenet.nl aan.


Word naar alles hierboven..

Zelf zit ik bij Scarlet, en die kklijers ondersteiunen helemaal geen nieuwsgroepen, dus ik zit gedwongen ook constant met een payserver..

je kan ook proberen te googlen naar een gratis server, die doen het ook nog wel redelijk..
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 02-08-2007 om 15:13:12
Ik gebruik Eweka, werkt inderdaad heel fijn.
Met torrents kan je meer oude dingen vinden, maar met nieuwsgroepen haal je full speed binnen (1mb/sec voor mij) en al het nieuws is te vinden.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
RRAM Gepost door RRAM op donderdag 02-08-2007 om 18:12:12
Nouja als je een payserver als Eweka hebt, heb je volgens mij een retentie van 100+ dagen ofzo, dus das ook wel oud hoor
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op donderdag 02-08-2007 om 18:19:11
eweka is rond de 30/40 dacht ik, maar als je echt wat ouds moet dan pak je smsusenet voor 100+ dagen.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
D-on Gepost door D-on op donderdag 02-08-2007 om 18:27:49
Quote:
RRAM schreef op 02-08-2007 @ 14:41
Dat ligt eraan waar je op zoekt hoor D-on, alle nieuwe films enzo staan er 1000x op en dat is meestal ook zo bij games, ikzelf hou gewoon meer hiervan dan van dat torrent-gedoe.


Ja games en films à la, maar muziek en dan met name gedateerde files ho maar.

maar ik ben dan ook een torrentsfan. En met een goed aantal seeders en/of leechers en met mn ports geforward haal ik ook bijna maximum downloadsnelheden.

Wil niet zeggen dat ik nieuwsgroepen niet gebruik, vind het mooi dat beide bestaan, alleen heb ik een persoonlijke voorkeur voor torrent.
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
RRAM Gepost door RRAM op donderdag 02-08-2007 om 18:31:15
dat ben ik het helemaal met je eens, maar dan bij mij meer met een voorkeur naar usenet..
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 02-08-2007 om 23:24:49
Check ook de nzb zoekmachine newzleech, dan heb je samen met binsearch en yabse toch wel de 3 belangrijkste te pakken.
WEBs Gepost door WEBs op vrijdag 03-08-2007 om 03:07:24
ik snap niet wat het voordeel is van pay servers

----------------------------------------
sono ubriaco?
Liquid
Gepost door Liquid op vrijdag 03-08-2007 om 08:39:02
Dan heb je waarschijnlijk een goede standaard server.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
WEBs Gepost door WEBs op vrijdag 03-08-2007 om 15:10:15
ik heb @ home maar snap ook niet wat het voordeel zou moeten zijn..?
meer groepen?
sneller downloaden?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-08-2007 @ 15:10:57 ]

----------------------------------------
sono ubriaco?
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 03-08-2007 om 22:18:38
Vaak meer groepen ja.
Snelheid niet, want je blijft toch gebonden aan de snelheid van je internetabonnement.
Bestanden zijn ook veel langer terug te vinden en completer.
Bij @home blijven bestanden echt maximaal 3 dagen te downloaden en dan nog veel incompleet ook.
Met een beetje payserver download je zo iets van 100 dagen geleden en nog compleet ook.
WEBs Gepost door WEBs op zaterdag 04-08-2007 om 03:43:53
aight thnx
heb net ook ff goeie uitleg gekregen hierover
----------------------------------------
sono ubriaco?
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0085 sec.