Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Genkster
motivatie is de sleutel tot succes
Gepost door Genkster op dinsdag 14-08-2007 om 23:24:41
Het verhaal dat ik jullie ga vertellen.. Wel het is geen mooi verhaal. en ik zou het appreciëren als je het nooit aan iemand verder vertelt.

Enkele jaren terug, mijn geheugen is te chrono-onlogisch georganiseerd om exact te kunnen zijn, gijzelde Pita enkele magistraten. Nu moet je weten dat Pita in die tijd geen gevaarlijk rapper was. Hij deed dit dan ook niet voor zichzelf, hij werd zelf bedreigd door een maffioze vereniging van zwaargewichten. De vereniging, die later 'het verdikt' zal genoemd worden, perste de staat af via Pita. Het doel was losgeld, om groepsopnames te subsidieren.

Dit plan was niet nieuw; Zoals de politie de bende van Nijvel oprichtte om extra uitrusting, zo terroriseerden Pita en handlangers de JES-administratie. Het resultaat viel iets magerder uit dan ze hadden verwacht, in tegenstelling tot de nijvelse flikken kregen ze géén millioenen onder het mom van hervormingen. Ze kregen geen fris ontworpen kostuums en konden fluiten naar de claim voor 'meer mics op straat'.

Om terug te keren naar de kern van de zaak; Ze kregen wél één week gratis studio-tijd per jaar. Nadat de infrastructuur op deze linke manier geregeld was maakte 'Het Verdikt' zich klaar om zich in de strijd te storten. Met de bounce die je van dikzakken verwacht vielen ze omstreeks 2004 de studio binnen... Wat toen is gebeurd, dat is nog wat onduidelijk maar het resultaat is dat er enkele leden uit de vereniging verdwenen en er minstens één nieuw lid bijkwam.

Het duurde twee jaar om een gebalanceerde machtsverhouding te vinden; In 2006 heeft elk lid van Verdikt zijn eigen markt, en als kartel overspannen ze vlaanderen volledig. Wat de huidige plannen van dit verbond zijn is strikt geheim, op dit punt kan ook ik alleen maar vermoedens lanceren. Ik vrees dat ze vanuit de gesubsidieerde studio en via de verzameling aan deelmarkten de straathandel gaan overpakken. Daarvoor lijkt dit monsterverbond zorgvuldig ontworpen te zijn.

Weet dat ik jullie niet alles kan vertellen; Dit is slechts een deel van het verhaal.. maar het is wel het enige deel van het duistere verhaal dat enigzins vertelbaar is. Zelfs dit verhaal kan mijn einde betekenen en als dat zo is dan wilt dat vooral zeggen dat jullie toch niet gezwegen hebben. Ik hoop dat je de ernst van de zaak inziet, want ik wil nog niet sterven..

Vergeet niet verdikt is getikt.. wie weet wat die mannen gaan doen..

Het Verdikt - Interview

=> myspace





Het Verdikt - Kop in de wolken


----------------------------------------
we spelen een spelletje, gij ging over de streep, maar bij mij ging het belletje.
Genkster
motivatie is de sleutel tot succes
Gepost door Genkster op donderdag 16-08-2007 om 21:04:30

Scale - Antwerpen present - St Andries mc's http://www.sintandriesmcs.be

WIM - Leuven in de plek - Phillibustas - Licht Mentaal

Prevster - 9000 Gent - Rijmtechniekers

Nupstr - Genk in de hizzie - Zown

Xspans - Kortrijk - Rijmtechniekers


tjeck it out
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-08-2007 @ 21:06:10 ]

----------------------------------------
we spelen een spelletje, gij ging over de streep, maar bij mij ging het belletje.
Genkster
motivatie is de sleutel tot succes
Gepost door Genkster op zondag 19-08-2007 om 12:01:32


Het Verdikt - Kop in de wolken (dECAY Prod.)





----------------------------------------
we spelen een spelletje, gij ging over de streep, maar bij mij ging het belletje.
Bazshisj Gepost door Bazshisj op zondag 19-08-2007 om 12:53:37
ShowArma baby.. zit ook op dat label.
Def P komt er ook onder uit, september is het album er.
----------------------------------------
Rappers zijn contra-Baz dus ik raak hun gevoelige snaar
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.