Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Vent
Gepost door Vent op maandag 20-08-2007 om 12:48:10
Oke check dan het grote studiefinancieringtopic! Ik heb wat vragen en shit je weet. Als jij er vragen over hebt stel je ze hier maar als je er iets over kwijt wil ook anders zal me topic wel weer gesloten worden dus ik zet dit er ff bij jatochh ^

Ok dus ik krijg 89 euro per maand als ik thuis woon en ik doe een HBO opleiding. Weet iemand hoeveel dat word als ik uitwonend ben en ik doe HBO? Ik krijg het minimale ofzo hangt af van wat je ouders verdienen geloof ik. Maar het ding is; matties van mij krijgen soms 260 euro en die wonen gewoon thuis, sommige zelfs 400 euro terwijl ze thuiswonen. Mijn vraag; weet iemand of dit echt alleen afhangt van de paycheck van de ouders? Want die mensen waar ik het over heb zitten er niet echt skerr bij thuis ofzo dus wat de deally? Mij is verteld dat ik ong. op 250 eu per maand kan rekenen als ik op kamers ga.. maar dat is faya want daar kan je haast nog niet eens een kamer van huren.

Wie vertelt me meer en wie haalt de vraag uit m'n ongelofelijk gare stuk tekst? stufi dus.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 20-08-2007 om 12:51:18
Je kan een aanvullende beurs aanvragen. Dan wordt inderdaad bekeken hoe je ouders er voor staan en wordt aan de hand van die gegevens je stufi berkeent. Je kan ook gewoon bijlenen, dit moet je dus wel allemaal gaan terugbetalen, maar dat wordt dan wel een meerjarenplan.

250 eu per maand is inderdaad te verwachten als je op kamers gaat, maar vergeet zeker niet huurtoeslag aan te vragen, dit kan soms ook oplopen tot een aardig bedrtag, afhankelijk van wat je eigen inkomsten zijn (dus niet je stufi)

Mvg
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Vent
Gepost door Vent op maandag 20-08-2007 om 12:53:15
Hallo MuSS070; nog 1 vraagje voor je ass; Die huurtoeslag klinkt wel nice maar kan je vast niet aanvragen als je anti-kraak gaat wonen? Lenen zie ik eigenlijk niet zitten want ik hou er niet zo van om geld uit te geven wat niet van mij is.. nja eigenlijk wel maar als ik het terug moet betalen word een ander verhaal.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 20-08-2007 om 12:58:45
Ik ben ook een anti-lener, ik heb echter geen verstand over anti-kraak.

Daar zijn de huurprijzen overigens wel vaak belachelijk laag, dus misschien red je het dan wel met die 250?
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Vent
Gepost door Vent op maandag 20-08-2007 om 13:02:32
Ga morgen kijken bij een appartementje dus dat is wel nice maar huur is dan 140 eu per maand. Dan moet ik wel de rest van de maand met 110 euro doen en ik smook ook dus in principe kan ik dan maar beter een baantje gaan zoeken right? En dat is het probleem right there want als ik wil dat ik ook echt wat aan me studie ga doen ga ik vast niet werken, ik moet ook chillen je weet! Maar goed ik verzin wel wat anders kan ik altijd nog drugs gaan dealen ofzo he.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 20-08-2007 om 13:13:47
140 eu, jezus waar is dat?

Baantje zoeken is wel nodig als je op jezelf gaat ja, maar leef je nu dan van 90 euro in de maand? Hoe de fuck doeje dat? Ik red het nauwelijks met een inkomen van 350-500 euro per maand
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-08-2007 @ 13:14:00 ]

----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Vent
Gepost door Vent op maandag 20-08-2007 om 13:18:41
Quote:
MuSS070 schreef op 20-08-2007 @ 13:13
140 eu, jezus waar is dat?

Baantje zoeken is wel nodig als je op jezelf gaat ja, maar leef je nu dan van 90 euro in de maand? Hoe de fuck doeje dat? Ik red het nauwelijks met een inkomen van 350-500 euro per maand

Nee nu leef ik van veel meer maar ik had bedacht dat ik dan maar 'ns wat minder uit moet gaan enzo snapje. Ik denk nu alleen aan huur;boodschappen;andere vasten lasten (jonko).

Enneu is bij adhoc die kamer maar dan heb ik wel een appartementje met woonkamer slaapkamer enz shit is fokking nice je weet.

PS anders laat ik 1 of andere chickie bij me inwonen en laat ik haar huur betalen heheh
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 20-08-2007 om 13:21:05
hehe in welke stad bedoelde ik meer?

Als het in den haag is, moet ik dat weten hehehe
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Vent
Gepost door Vent op maandag 20-08-2007 om 13:25:00
Rotterdam !
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-08-2007 om 18:20:59
Standaard stufi bedrag is 240 voor uitwonend geloof ik, bedrag verschilt vervolgens en is afhankelijk van de inkomsten van je voogd.
Schrijf je sowieso gelijk in bij de woningbouwverenigingen. Ik ga ervan uit dat daar minimaal een wachttijd is van ruim een jaar in Rotterdam, je kunt altijd zien tegen de tijd dat je in aanmerking komt voor zo'n woning.

Adhoc is wel cheap wonen, maar kan wel kut zijn, je moet er rekening mee houden dat je van het ene op het andere moment moet verhuizen. Ook goed kijken of je inclusief of exclusief g/w/l en servicekosten betaald.

Vaste lasten zijn sneaky altijd hoger dan je denkt. Ik ben minimaal 50 euro per week aan boodschappen kwijt. Daarnaast moet je niet je telefoonrekening vergeten en verzekeringen etc.

succes ermee
Vent
Gepost door Vent op maandag 20-08-2007 om 18:59:37
Haha telefoonrekening betalen m'n ouders + nog wel wat meer shit dus dat is nice sowieso. Dit pand is 140 per maand incl. stookkosten enz dan maar internetverbinding zal ik zelf moeten hosselen maar da's niet zo'n ramp toch. En als ik eruit moet jammer dan, ze moeten 2 weken van te voren laten weten dus kan ik dan altijd ff thuis gaan wonen en rustig heen en weer met de trein (is iets meer dan een uurtje ofzo) naar school. Plus ze moeten een nieuwe locatie voor me regelen dus tja.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 20-08-2007 om 20:22:50
ik denk dat niemand zoveel heeft gestolen van de ib-groep als ik dat heb gedaan, dat moest ik even kwijt..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op maandag 20-08-2007 om 20:32:02
kanker me ouders verdienen net teveel. krijg je een brief thuis:

'je krijgt € 71,53 per maand. (MBO) je vader mag je evt € 221,- per maand betalen.'

denk je nou echt dat me ouders dat gaan doen? kanker... maarja ze betalen wel me kleren, me boekengeld enz.

maar nog steeds is het kk onlogisch want verzekering is meer als 100 euri en dan krijg je maar 30 euri zorgtoeslag ofzo, dan is alles al op! waar moet ik dan me boeken van betalen?! en bovendien, waarom gaan ze uit van het loon van ouders, misschien kom je wel uit een gezin met 20 kinderen en hebben je ouders voor de rest helemaal geen geld over. dat is toch raar geregeld..
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 20-08-2007 om 22:07:30
Hier kun je meteen berekenen.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 21-08-2007 om 10:26:04
Master Of Disster, ook daar wordt ekening mee gehouden

Je kan altijd bijzondere omstandigheden aangeven
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 21-08-2007 om 11:29:57
hoe kan dit topic nou 'het grote stufi topic' heten???? zo groot is het bedrag niet dat je aan stufi krijgt....
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op dinsdag 21-08-2007 om 11:33:21
Nee inderdaad. Ik had een mooi zakcentje verwacht maar met 90 eu kom ik nie zo ver..
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 21-08-2007 om 11:33:27
SBU, ik haat je! hehe, kutwaarheid altijd weer
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op dinsdag 21-08-2007 om 11:46:59
Quote:
Vent schreef op 20-08-2007 @ 13:18
(...)
Nee nu leef ik van veel meer maar ik had bedacht dat ik dan maar 'ns wat minder uit moet gaan enzo snapje. Ik denk nu alleen aan huur;boodschappen;andere vasten lasten (jonko).

Enneu is bij adhoc die kamer maar dan heb ik wel een appartementje met woonkamer slaapkamer enz shit is fokking nice je weet.

PS anders laat ik 1 of andere chickie bij me inwonen en laat ik haar huur betalen heheh


oppassen met adhoc ik heb ook via hun gewoond en ze proberen me constant op te laten draaien voor allerlei rare kosten + als je schade hebt bijv. lekkage zijn ze niet verplicht dat voor je te komen maken...doen ze dus ook niet

Ook ken ik mensen die al een halfjaar w8en op dat doorschuifpand...

tis wel lekker goedkoop en shit maar lees dat contract goed door vent

pz
----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op dinsdag 21-08-2007 om 14:02:16
fucking kk leiers bij die kk ibgroep!!!! volgens de site en hun folder omdat ik niveau 4 doe, zou ik prestatiebeurs moeten krijgen van 364 euri!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar dan bel je naar zo'n heumeu en dan zegt ie doodleuk dat het niet eens bestaat!! wtf!!

weet iemand hier meer van? iemand die ook niveau 3 of 4 doet ?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-08-2007 @ 14:04:35 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 21-08-2007 om 17:56:51
Ik heb nog nooit van niveaus gehoord bij de ib-groep.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op dinsdag 21-08-2007 om 18:10:22
hehe ik kreeg 3100 euro studiefinanciering voor 1 jaar.
+ een goedkopere kamer ( 88 euro per maand, geen andere kosten, internet en shit was er).

+ 200 euro studiefinaciering van de universiteit zelf ( moest ik wel uitleggen waarom ik dat nodig had)

Maar in nederland ligt die shit blijkbaar anders.
Hier keken ze naar hoeveel mijn ouders verdienen en hoeveel personen ze ten laste hebben.
Ook kijken ze of je op kamers gaat of niet
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
D-on Gepost door D-on op dinsdag 21-08-2007 om 19:49:21
leegzuigen die overheid nu het nog kan. Straks zit je in de laatste schijf en dan tel je 52% neer van je hardverdiende centjes




dont get me wrong, heb een hekel aan moedwillende uitkeringstrekkers..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-08-2007 @ 19:54:07 ]

----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 21-08-2007 om 20:28:16
Ik krijg ook 250 ofzo uitwonend. Kan ik net mn huur van betalen. Daarnaast nog ziekenfonds, collegegeld, boeken, boodschappen, sigaretten, kleding enz. Ik werk één dag per week, maar daarnaast moet ik alsnog lenen. Maar dat betaal je gespreid over 15 jaar terug of zo. Beter van de IB-Groep lenen, dan van de bank. Soms leen ik 2 maanden maximaal, soms ook weer een paar maanden niks. Kun je via internet zeer gemakkelijk aanvragen en aanpassen.
----------------------------------------
Days to come
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 21-08-2007 om 20:35:24
O als je afgestudeerd bent, let dan goed op dat je stufi wordt afgesloten. Bij mij sloten ze het niet af, maar veranderden ze het automatisch in een maximale lening (760 euro ofzo), ook al studeer je niet meer. En ik ben de beroerdste niet om geld dat op mijn rekening staat uit te geven. En dus heb ik alsnog een schuld van 1500 euro'tjes, terwijl ik zo mijn best had gedaan om alles binnen de marges af te ronden.

Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 21-08-2007 om 20:42:14
Quote:
livio schreef op 21-08-2007 @ 17:56
Ik heb nog nooit van niveaus gehoord bij de ib-groep.


niveau van MBO opleiding denk ik dat hij bedoeld.. Maar ik zou het zelf niet weten. Je kutn het ook eventueel op je school navragen!
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op dinsdag 21-08-2007 om 21:46:42
Quote:
Schaduw schreef op 21-08-2007 @ 20:42
(...)

niveau van MBO opleiding denk ik dat hij bedoeld.. Maar ik zou het zelf niet weten. Je kutn het ook eventueel op je school navragen!


inderdaad, maar ik ga moregen nog maar eens kijken op internet enzo wat er precies gezegd wordt, en ect kan ik altijd nog ff bellen hoe het npou precies zit. scheelt toch echt een paar duiten dus.
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 21-08-2007 om 23:23:32
Je moet dat ook niet via de telefoon doen, heeft toch geen zin.
In jouw buurt zit misschien wel zo'n ibg info punt.
Kun je beter daar heengaan en van die formulieren vragen.
Hier kun je zien waar die zitten.
Vent
Gepost door Vent op woensdag 22-08-2007 om 00:42:15
Quote:
tisjongek schreef op 21-08-2007 @ 11:46
(...)

oppassen met adhoc ik heb ook via hun gewoond en ze proberen me constant op te laten draaien voor allerlei rare kosten + als je schade hebt bijv. lekkage zijn ze niet verplicht dat voor je te komen maken...doen ze dus ook niet

Ook ken ik mensen die al een halfjaar w8en op dat doorschuifpand...

tis wel lekker goedkoop en shit maar lees dat contract goed door vent

pz

Aight ben net te laat heb vandaag die shit getekend. Maar de deal is dat ik me niet ga laten naaien door die andere kosten te betalen en als ik ff tijdelijk niet in rotterdam kan wonen kan ik altijd heen en weer met het OV dus dat is wel makkelijk gelukkig.

edit:
Quote:
sbu schreef op 21-08-2007 @ 11:29
hoe kan dit topic nou 'het grote stufi topic' heten???? zo groot is het bedrag niet dat je aan stufi krijgt....

topic is groot, ga jij nou maar ontopic
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-08-2007 @ 00:43:05 ]
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.