Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 01-09-2007 om 09:21:30
Drop hier de snippets van je beats.



@Mutz klinkt wel leuk maar die sample is wel heel bekend.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-09-2007 @ 09:23:28 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 01-09-2007 om 09:27:54
Mutz probeer aan wavelab te komen erg goed prog..ik feed je morgen,ik moet zo pleite..

nieuwe snippet nr 3 in de player (27augtestsnippet) zacht opgenomen ben wat verschillende compressie dingen aant testen..en over het refrein ben ik ook nog niet uit...
Klik op de link hieronder om te luisteren..
bvd Apro.

@Mutz:Ik hoor wel wat compressie aan je kick te horen(of hij klonk al zo)
Die horn is dat een sample? klinkt wel chill,mss wat meer variatie,de beat vind ik ook wel relaxed,de cowbell mag iets meer naar voren,mss een bassline en refrein,doe je ding

[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-09-2007 @ 09:28:23 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Mutz
Gepost door Mutz op zaterdag 01-09-2007 om 17:55:31
@ finger, haha waarvan ken je hem dan, dan check ik dat nummer fzo meteen. Ik heb deze ook maar van n Dusty Fingers plaat (nummer 8 dacht ik), omdat ik anders echt niet weet waar ik mijn samples vandaan moet halen.

@apro, tnx, maar het probleem ligt meer in reason zelf. Of bedoel je dat ik mijn sporen beter af kan mixen in een ander programma? Want nu doe ik dat gewoon in reason (voor zover dat mogelijk is, en later normalizen in cooledit.


Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 01-09-2007 om 18:25:44
In reason kan je heel goed afmixen, mits je een goede opstelling hebt. Misschien moet je me maar eens toevoegen op MSN, dan pass ik je een bestandje waarmee ik altijd werk en ik alles lekker goed mee af kan mixen!
Terugklap
boembap
Gepost door Terugklap op zaterdag 01-09-2007 om 19:42:36
@Aprofourz: netjes. alleen de snare en kick liggen qua freq een beetje te dicht op elkaar. verder vind ik het fijn om te horen dat je ook het stereo spectrum weet in te delen.

@Mutz klinkt goed, alleen de beat vind ik te punchy probeer wat compressie.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
gadeverdamme:
Terugklap - Kleerscheuren


----------------------------------------
myspace.com/terugklap
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 01-09-2007 om 19:52:54
Thx voor het checken ik ga er zo weer mee verder,dan ga ik of eq en of een andere snare erin gooien..
Duister intro,dope experimentele beat,fijne d&b bass/fx,die hihats klinken ook lekker rauw,genoeg variatie,KEEP IT UP!
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 02-09-2007 om 16:19:50















Via via Kontakt 2 binnengehaald en daarmee aan de slag gegaan. Dit is het eerste resultaat..

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Gr. Beatzcollective
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op zondag 02-09-2007 om 17:56:50
@ Terugklap

Erg vette track man.. Lekker mijn stijl. Heb je dat lachje van Feel Good Inc. of niet?

@Beatzcollective

Ik vind em nogal goedkoop klinken enneuh... eerst feeden voordat je feed vraagt. Als iedereen dat doet wordt iedereen gefeed..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-09-2007 @ 17:58:10 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 02-09-2007 om 18:35:56
ej..

bedankt voor je feed.. ik feed normaal gesproken ook anderen.. weet dat, dat de manier is om feed te krijgen..

enniehoe.. zal dr nog wel even naar kijken..

cheers..!
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op zondag 02-09-2007 om 20:07:52
Quote:
dobleye schreef op 02-09-2007 @ 17:56
@Beatzcollective

Ik vind em nogal goedkoop klinken enneuh... eerst feeden voordat je feed vraagt. Als iedereen dat doet wordt iedereen gefeed..


dat dus idd

@terugklap: zit technisch best leuk in elkaar vind je snare wel lelijk en die tompet wat misplaatst (die halverwege) intro is wel dope doe je ding

@apro: Damn dit is d 1e x dat ik iets van jou echt supervet vind! al die space sounds en dikke drums keep it up

njah had een beatje gemaakt is uurtje werk geweest dus verw8 niet teveel

http://www.soundclick.com/djyon

en dan nwe ish tog

edit: Ik wil ook wel feed voor biet2
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-09-2007 @ 22:36:43 ]

----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
Fruity22 Gepost door Fruity22 op zondag 02-09-2007 om 20:50:15
@ Terugklap: Dope beat man. Leuke intro en een aparte beat, nice

@ Beatzcollective: Vind hem opzich best goed alleen af en toe in de rustige stukken mis ik iets...

@ tisjongek: Inderdaad een beetje simpel en ik vind de snare roll niet echt lekker klinken


Zelf ook maar eens een beetje aan de gang gegaan, hier 1 van mijn eerste beats:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=745549

[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-09-2007 @ 21:10:50 ]

----------------------------------------
www.soundclick.com/majestybeats
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 02-09-2007 om 22:01:33
tisjongek:hey thx voor je comment,die nieuwe snippet van jou dig ik wel,dope sfeer,lekker bassie en de snareroll vind ik wel bij de track passen(ik vind m wel experimenteel klinken in de positieve zin)maak m af en laat m horen aan me,KEEP IT UP!

Fruity22:ik vind de synthsound iets te leeg en mag wel iets dikker/harder.(en zijn de drumsounds standaard FL?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Fruity22 Gepost door Fruity22 op maandag 03-09-2007 om 01:07:42
De drumsounds komen uit een Lil Jon kit.

Morgen zal ik er nog eens wat meer aan werken.
----------------------------------------
www.soundclick.com/majestybeats
hiphopbeatsmaker
hiphopbeats
Gepost door hiphopbeatsmaker op dinsdag 04-09-2007 om 18:34:07
fruity 22: alles klinkt een beetje sloom en er moet nog een bassline in en de drum neem t de leiding zeg maar de geluidjes hoor je niet goed je moet er nog ff aan werken.

mijn snippet. ik denk tgo al aardig af maar ja..
http://www.zshare.net/audio/3471923d51affc/

feeds zijn welkom
----------------------------------------
hiphopbetas
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op dinsdag 04-09-2007 om 23:27:35
grizzlysnippet.mp3 - 2.23MB
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 05-09-2007 om 07:35:58
eerst feeden voordat je feed vraagt Giant!
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op woensdag 05-09-2007 om 14:34:25
Sinds wanneer is dat 'n regel?

Maar feed nou maar.
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op woensdag 05-09-2007 om 14:46:29
Sinds een hele tijd, dus feed nou maar.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 05-09-2007 om 15:19:17
Het is wel zo *beschaafd om ook te feeden Giant,dank je Dobleye.

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 05-09-2007 om 16:58:39
@ hiphopbeatsmaker: Klinkt wel lekker duister met die ontstemde belletjes in het begin en de spookachtige synth. De baslijn is wel erg vals icm de rest. Verder niet helemaal mijn stijl dit.. Over het algemeen niet super ofzo, maar ik heb zeker veeeeeele malen slechter gehoord.

Ik maak de laatste tijd dingen minder snel af.. denk dat het probleem wel bekend is bij vele producers hier.. Daarom drie twee snippets van mijn kant..

Snippetje van een soort van DnB ding.. Ben zelf al erg tevreden. Meer lengte gaat nog komen.
Klik

Erg experimenteel al zeg ik het zelf.
Klik
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-09-2007 @ 17:20:56 ]
Fruity22 Gepost door Fruity22 op woensdag 05-09-2007 om 17:03:25
hiphopbeatsmaker: Tsja wat moet ik hier over zeggen, ik vind hem top

GIANT: Ook deze vind ik goed klinken, maar ik voel hem op een of andere manier niet helemaal

Hier mijn nieuwe beat, trouwens met een sample van Doug E. Fresh and the Get Fresh Crew - Play This Only At Night













[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-09-2007 @ 17:07:41 ]

----------------------------------------
www.soundclick.com/majestybeats
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 05-09-2007 om 17:08:58
@ Fruity22: Het lijkt je wat moeite te kosten om een beat lekker op gang te laten komen.. je samples in het begin heb je niet echt netjes geknipt en het loopt allemaal ietwat houterig. Tegen het einde aan loopt de beat wel lekker door. Verder is dit niet echt de stijl waar ik van hou dus kan ik er weinig over zeggen.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 05-09-2007 om 17:27:04
lol marsman, jouw 2e beat geeft me gewoon een idee voor een beatbattle: muziek onder een scene zetten ;p wel lastig lijkt me maarja, mss dat andere mensen nog denken van jaa!
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 05-09-2007 om 17:34:16
Ik denk toch dat zoiets toch te hoog gegrepen is voor hier. Misschien zelfs helemaal 'mis gegrepen'.. Als je zoiets op een forum zou doen waar meer ervaren mensen zitten en meer mensen die het meer interesseert (zoiets als SF), dan zou het misschien kunnen lukken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-09-2007 @ 17:39:13 ]
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op woensdag 05-09-2007 om 22:14:17
@marsman, hmm ik vind jouw entering earth ding een stuk netter, met je dnb achtige ding heb je de plank een beetje misgeslagen, de ritmes zijn zo nu en dan dnb achtig, maar de percussie mist drive, overal zit misplaatst gebruikte reverb op terwijl het allemaal nog erg mono klinkt, luister eens een zooi dnb platen en je komt erachter dat het toch echt anders klink.
----------------------------------------
myspace
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 06-09-2007 om 00:49:52
@Fruity;
Ben het met marsman eens dat het een beetje moeilijk op gang komt, maar dat het tegen het einde wel weer soepeltjes loopt.

@Marsman;
DnB ding kan ik niet zo goed over oordelen. Ik luister eigenlijk nooit DnB.
Je "experimentele" ambient kan ik wel waarderen. Heeft me gelijk een beetje aan het denken gezet. Vooral het begin doet me denken aan een soundscape die je bij div. shoot-em-up-games hebt, zoals de Quake zoals ik em ken.

Heb een tijd geleden ook getracht iets met een game-achtige soundscape te maken. In die tijd speelde ik nog veel Halo.

Hier mijn Halo Soundscape!
















Hoewel de mix naar mijn idee goed is, vind ik de snare nog een beetje hol klinken.. hebben jullie nog suggesties?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2007 @ 01:10:28 ]
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 06-09-2007 om 08:46:16
@ Skiz: Ik was eigenlijk ook niet echt van plan om DnB te gaan maken. Ik weet alleen dat er wel veel DnB invloeden in zitten.. Daarnaast kan ik toch geen muziek maken van een bepaald genre.. Het gaat er voor mij gewoon om of ik het gaaf vind klinken of niet. Dat het nog erg mono is weet ik. Er zit nu ook nog maar een uurtje werk in. Ik heb nog weinig kunnen uitwerken. Gaat nog wel gebeuren.

@ Beatzcollective: Danku voor de complimenten.. Ik ga jouw dingetje vanmiddag ofzo even luisteren, ben benieuwd.
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op donderdag 06-09-2007 om 16:04:10
@beatscollective, prima snipje dit, wat de snare betreft kan je er wat aan eq'en rond de 300-800hz. de kick mag ook wel een extra 100hz gebruiken, dat stringetje op de tel vind ik een beetje te midi klinken.

@marsman: in een uurtje heb je dat snel gefixt dan
----------------------------------------
myspace
Thymozie
Gepost door Thymozie op donderdag 06-09-2007 om 21:48:40
nieuw nieuw!

People, best emotioneel...

Feedback please
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 07-09-2007 om 07:37:52
Zucht,
Het is wel zo beschaafd om ook te feeden,als je wat dropt!!!!!!!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-09-2007 @ 07:38:36 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 07-09-2007 om 12:06:04
Beatscollective: Aardig achtergrondmuziekje, luistert makkelijk weg en klopt ook gewoon. Het enige is dat ik er niet een Halo gevoel bij krijg
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op vrijdag 07-09-2007 om 16:28:02
@Beatz.:

ik ken Halo niet, dus kan er niet veel over zeggen, ik vind dat harde van de beat wel lekker, zal moeilijk zijn om daarop te rappen maargoed

7sepgitaar-grizzly.mp3 - 1.78MB
vanmiddag wat mee geklooit, degene die bij me was terwijl ik de beat maakte ging kloten met fruity en sjah.. was m'n hele project fucked
hiphopbeatsmaker
hiphopbeats
Gepost door hiphopbeatsmaker op vrijdag 07-09-2007 om 17:38:00
Beatscollective: ja ik vind het wel een goeie beat maar de snare idd ja en de synth vind ik ook een beetje te erg zeg maar kan niet uitleggen ik heb wel is halo gespeeld et past er wel een beetje bij ja.

ik heb ook weer een snippet voor jullie mensen.

http://www.zshare.net/audio/3524365b251a4c/
vind em zelf wel aardig.
feeds zijn welkom
----------------------------------------
hiphopbetas
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 07-09-2007 om 17:42:19
@ Giant: Voel em niet zo. Beetje standaard.

@Beatsmaker: Die melodie heb ik weleens gebruikt in één van mijn beats, toen ik net begon. Hij doet me ook zoiezo denken aan beats die ik maakte toen ik net doorhad hoe FL werkte Dat is niet persee negatief maar ik zou wel zorgen dat je beat minder voorspelbaar is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-09-2007 @ 17:42:39 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op vrijdag 07-09-2007 om 17:52:02
Bedankt voor alle feeds jongens!

De meningen zijn dus een beetje verdeeld of het idd wel in een Halo omgeving zou passen..

@Skiz: bedankt voor de tipz, zal dr nog wel even naar kijken
@Giant: Ben altijd voor (semi)akoestische instrumenten in een track. Vind dat, dat net een beetje extra toegevoegde waarde geeft aan het geheel. Maar is dit een rauwe opname? Dus nog nix aan gedaan, qua eq levels bijvoorbeeld? Denk dat je dr zeker wel wat van kan maken als je dr nog ff wat extra tijd aan besteed
@Hiphopbeats; Jij ook bedankt voor je feed. Hoor wel dat je vooruitgang boekt, terugkijkend op de 1e track die je hier postte!

De instrumenten die je hier gebruikt zijn allemaal dissonant aan elkaar.. dus je gitaar is niet goed afgestemd op je bas en string die ik op de achtergrond hoor en dat is jammer.. Kijk, iets mag best "vals" klinken, maar in deze snip hebben de instrumenten die je gebruikt totaal geen samenhang. Je snare mag ook wel wat meer power hebben.. misschien ff in FL de compressor dr overheen en ff een juiste instelling mbt je parametric eq en dan klinkt je snare ook ff wat beter!
Keep it up!
Marsman Gepost door Marsman op vrijdag 07-09-2007 om 18:22:21
@ Beatzcollective: Om nog even op je Halo ding te feeden: Best te doen opzich, alleen vind ik de sounds wat goedkoop. Ik had het graag allemaal wat viezer gehoord.. Maar misschien heeft het zo ook wel iets, dat schone..

@ Thymozie: Met de emotionele bedoel je 'People' neem ik aan.. Vind het opzich wel een gafe basis! Nog is het nog wat kaal... vul dat wat aan met andere dingen. Een basslijn bijvoorbeeld is ook zeker niet verkeerd in dit.

@ GIANT: Je baslijn is vals t.o.v. van de acoustische gitaar (Erg goedkoop geluid ook weer, wat een beetje voor alles geld in deze beat vind ik). Mja. Ik zie dit niet een echte banger ofzo worden. Voel het niet zo, zoals Twister al mededeelde.


En ja, weer een eigen snippet! Baslijntje zelf ingespeeld. Lekker simpel.
KLIKKK
Ik vind hem eventueel best wel redelijk hard.
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zaterdag 08-09-2007 om 00:17:43
@Marsman; lekker hard! Kan ook dit wel waarderen.. maarre.. bas zelf ingespeeld joh.. doe je dat vaker? Ben je dan ook zelf bezig met akoestische sjit of hou je alles liever lekker elektronisch? Vind de combi sowieso ideaal.. Kga volgende maand een semi-akoestische gitaar aanschaffen en dan bij een vriend in de leer.. Lijkt me superchill om ook de gitaar naast toetsen te beheersen..

Effekes een snipje van mij.. Vind em op zich ook wel lekker chill klinken a la indianen muziek... haha















Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 08-09-2007 om 01:55:01
Ik speel inderdaad vaker baslijntjes in.. Ik maak heel diverse dingen.. Maak zelfs jazz af en toe. Ik maak sowieso steeds minder 'hiphop' zoals ik dat eerst maakte. Ik ga binnenkort bandje beginnen met twee vrienden.. ik drumcomputer en synthgeluiden en de ene vriend gitaar en de ander basgitaar.. Met die combinatie kunnen we echt alle kanten op, dus wordt vast en zeker tof. Ook erg leerzaam voor mij EN voor hen.

Gitaar aanschaffen moet je echt doen! Je muziekale inzicht verbeterd zich daardoor heel erg. Ik merk het zelf ook sinds ik basgitaar erbij speel. Heb nu weinig moeite om een melodie op mijn gehoord na te kunnen spelen en dergelijke dingen.. Ook je inzicht in opeenvolging van noten en alles ontwikkelt zich dan uitermate snel, omdat in het fretbord van een gitaar een hele logische en vooral praktische structuur zit. Voor mij veel praktischer dan de structuur in de toetsen van de piano. Ik ben de laatste tijd aan het klooien met akkoorden op mijn basgitaar.. brengt toch weer een nieuwe dimensie in mijn wereld van muziek maken en het zal er over een tijdje voor mij ook wel van komen om een gitaar aan te schaffen.. Ik kan echt niet bij basgitaar en mn keyboardje blijven.. Ik wil altijd meer kunnen bespelen!

Over je snippet. Klinkt wel goed dit in princiepe. Het is alleen nog wel een hele simpele basis. Probeer eens voor de grap om overdreven veel variatie erin te gooien. (Wel goed verdeeld over het gehele nummer natuurlijk.) Kijk wat er van terecht komt. Misschien kan je nog een hele zachte (niet qua volume, maar qua geluid) en lage baslijn erin gooien.. Misschien een lekkere reverb over de fluit heen. Maakt het lekker dromerig denk ik.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 08-09-2007 om 10:25:01
hhbeatsmaker:Klinkt opzich wel chill,mss een phazer over de melodie gooien voor het effect..
Marsman:ik vind m ook HARD,bem ik niet van je gewend zon rauwe beat,bassline vind ik ook dope klinken, KEEP IT UP MARS!
Beatzcollective:ik vind de beat een beetje statich klinken mss wat meer swing,de sample(als het een sample is)vind ik ook lekker dromerig klinken(wat mars zei)de bass klinkt ook nice ,doe je ding.
Ik laat binnenkort mijn meissie wat inspelen,kijken of ik daar wat omheen kan bouwen.
Maar Mars en Beatz zijn lekker bezig,ik zie vanzelf wel nieuwe shit verschijnen.

greetz Aprofourz.

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zaterdag 08-09-2007 om 11:52:06
Quote:
Marsman schreef op 08-09-2007 @ 01:55
Ik speel inderdaad vaker baslijntjes in.. Ik maak heel diverse dingen.. Maak zelfs jazz af en toe. Ik maak sowieso steeds minder 'hiphop' zoals ik dat eerst maakte. Ik ga binnenkort bandje beginnen met twee vrienden.. ik drumcomputer en synthgeluiden en de ene vriend gitaar en de ander basgitaar.. Met die combinatie kunnen we echt alle kanten op, dus wordt vast en zeker tof. Ook erg leerzaam voor mij EN voor hen.

Gitaar aanschaffen moet je echt doen! Je muziekale inzicht verbeterd zich daardoor heel erg. Ik merk het zelf ook sinds ik basgitaar erbij speel. Heb nu weinig moeite om een melodie op mijn gehoord na te kunnen spelen en dergelijke dingen.. Ook je inzicht in opeenvolging van noten en alles ontwikkelt zich dan uitermate snel, omdat in het fretbord van een gitaar een hele logische en vooral praktische structuur zit. Voor mij veel praktischer dan de structuur in de toetsen van de piano. Ik ben de laatste tijd aan het klooien met akkoorden op mijn basgitaar.. brengt toch weer een nieuwe dimensie in mijn wereld van muziek maken en het zal er over een tijdje voor mij ook wel van komen om een gitaar aan te schaffen.. Ik kan echt niet bij basgitaar en mn keyboardje blijven.. Ik wil altijd meer kunnen bespelen!

Over je snippet. Klinkt wel goed dit in princiepe. Het is alleen nog wel een hele simpele basis. Probeer eens voor de grap om overdreven veel variatie erin te gooien. (Wel goed verdeeld over het gehele nummer natuurlijk.) Kijk wat er van terecht komt. Misschien kan je nog een hele zachte (niet qua volume, maar qua geluid) en lage baslijn erin gooien.. Misschien een lekkere reverb over de fluit heen. Maakt het lekker dromerig denk ik.


Thnx voor de feeds!
Ik heb ook een tijd in een "elektronisch" bandje gespeeld toen ik nog Audio Design studeerde.. was altijd al weg van gitaar, dus om naast toetsen dat te beheersen lijkt me echt super.. en wat zie ik drumcomputer? toevallig een eentje van roland dan? Heb zelf een mc-505. Is echt chill ook voor live optredens. Vooral die d-beam controller is gaaf. Succes daarmee!

Snip is idd nog wat statisch.. zal dr wel ff mee gaan spelen en em opnieuw posten wanneer ie af is.
Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 08-09-2007 om 12:44:55
@ Aprofourz: Danku!

@ Beatzcollective: Ja, een MC-505 ga ik inderdaad aanschaffen binnen niet al te lange tijd.. Waarschijnlijk ga ik ver in de teokomst nog wel zijn grote broer kopen.. MC-909.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 08-09-2007 om 13:10:18
Ik heb thuis ook een stapel instrumenten liggen waar ik steeds meer op probeer te spelen... Precies wat Marsman zegt, je kan er alleen maar beter van worden.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Freakin
Bor de Wolf
Gepost door Freakin op zaterdag 08-09-2007 om 13:55:08
3 Nieuwe :














































Ik feed later op andere beats..
----------------------------------------
Hoea, ik ga wel naar het Enge Bos!
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zaterdag 08-09-2007 om 13:56:39
@Freakin; Goed gesampled kerel! Vind de eerste 2 beter dan de laatste. Vind de laatste nogal druk namelijk... keep it up!

Zelf ook maar weer iets in elkaar gedraaid...

Heb hiervoor net mn Djembe gesampled en er een track mee gemaakt;
















Enjoy!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-09-2007 @ 14:03:16 ]
Mutz
Gepost door Mutz op zaterdag 08-09-2007 om 18:59:36
@ Freakin,
Eerste is dope, jammer van het haperen in de zang of was dat de bedoeling? Ik vind het een beetje jammer
Tweede is lekker gesampled!
Derde klinkt ook lekker, niets op aan te merken!

@ Beatzcollective
Dope gemaakt man, ik vind hem wel wat hebben. Heb je die gitaar ook zelf gesampled?

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=619300&songID=5753948
klein stukje dat ik gister gemaakt heb. Gitaar is btw zelf ingespeeld.
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zaterdag 08-09-2007 om 19:07:21
@mutz; Chille sound, kan ik uren naar luisteren! Afmaken dat ding zou'k zeggen!

Ja, heb die gitaar ong. een jaar geleden gesampled van een vriend van mij.. kwam de samples bij toeval gisteren weer tegen toen ik mn cd's aan het uitzoeken was..
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op zaterdag 08-09-2007 om 23:01:09
GIANT: Die gitaar begint op een gegeven moment wel een beetje te vervelen omdat hij steeds hetzelfde is. En je snare zou ik nog wat EQ-en.

Hiphopbeatsmaker: Wat Beatzcollective zegt idd, die gitaar word eentonig, maar is opzich een goede sample, breng er wat meer variatie in en EQ je snare en gooi er wat effecten op.

Marsman: Klinkt hard man, lekker rauw. Niet veel op aan te merken. lekkere samples, dope drums.

Beatzcollective: Over de indianenmuziekbeat, dope concept, natuurlijk nog wat verder uitwerken, voor de rest goed. De djembe beat: goed ingespeeld, klinkt dope.

Freakin: De eerste vind ik niet zo dope met die gepitchte stemmetjes enzo. Je tweede klinkt een stuk beter. Goede samples gebruikt. Je derde vind ik het beste. lekker agressieve samples en druk. Hou ik wel van.

Mutz: Hmm, dit is niet echt mijn stijl, beetje saai en eentonig vind ik.


Nieuwe snippet van mij. Het zijn nog maar 16 bars en er zit nog geen bassline in.















[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-09-2007 @ 15:41:41 ]
Thymozie
Gepost door Thymozie op zaterdag 08-09-2007 om 23:03:19
ik beoordeel meer op de drumline dan op bassline enzo...

@ Freakin,
1: Die sample is zwaar vet, echt een feel good, beetje kanye west beat?
2:Vind ik niet zo lekker, niet mijn stijl, hoewel het begin dope is...
3:Lekker funky! die afloop op het einde is mooi met die gitaar.

@Beatzcollective,

De sample is zo lekker man, en de djembe maakt het af

@Mutz,

lekkere sample vooral, alleen hij begint een beetje te irriteren, die elektrische gitaar erdoor is wel dope natuurlijk.

En nu ik,

With This (snippet)














[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-09-2007 @ 23:05:48 ]
Freakin
Bor de Wolf
Gepost door Freakin op zondag 09-09-2007 om 10:08:56
Thymozie: vind de beat een beetje te statisch, plus de snares lopen ongelijk, en das lelijk. Daarbij is hij langzaam, en dus moeilijk om op te spitten.. hats verschillen te veel van de drums, als in dat ze er los van staan.

Zjoerd: Sample vind ik niet chill. Ook de choruslead vind ik er niet bij passen, qua instrument en qua melodie zelf. Drums zijn wel lekker. Tis een beetje een Kubusbeat hehe...

Beatzcollectiv: Wheuw, die drums zijn dodelijk. Daarbij die Zitar (of hoe je het noemt) is dope op de sample ingezet. Eigenlijk niks op aan te merken... mssn een break erdoorheen in je drums ofzo?

----------------------------------------
Hoea, ik ga wel naar het Enge Bos!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 09-09-2007 om 10:23:27
Zjoerd:de beat en de beginsound vind ik wel chill,maar wat er daarna bij komt vind ik niet zo mooi klinken en niet helemaal op de maat lijkt wel.
Thymozie:ik zou wat accenten op de hihats maken en mss iets meer ritme in de hihats,nu lopen ze zo gewoon,de sample klinkt wel relaxed,de snare hoor ik niet ongelijk lopen,dat is waarschijnlijk zon dubbele snare(de naam weet ik niet)mss een beetje eqen hij klinkt iets te zwaarprobeer meer sounds in tevoegen,doe je ding.
Freakin:dikke shit(positief dus)nr 3 vind ik erg dope hijs wel druk maar ik vind m hard.
nr1 vind ik ook lekker weg luisteren,mss wat meer variatie,maar het is nog een snippet,dus ik denk dat dat wel goed komt.
nr2 vind ik uberdope heelijke track gek...KEEP IT UP!

en voor degene die dit soort sounds gebruiken...
Er is een gratis versie van Yellow Tools Independence te downloaden van http://www.yellowtools.us/

met 2 Gig aan samples aan boord:

Acoustic & Electronic Drum Kits
Acoustic & Electric Basses
Acoustic & Electric Guitars
Electric Pianos
Synthesizers
Ethno & Tonal Percussion
World Percussion
Pipe Organ

De versie is heeft maar één beperking: je kunt geen eigen samples gebruiken, voor de rest is de software volledig werkend.

Je moet je wel registreren.ik moet m zelf nog downloaden,dus ik weet nog niet hoe het werkt..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-09-2007 @ 10:43:21 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.022 sec.