Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zondag 02-09-2007 om 16:52:21
Een algemeen topic voor de mensen die multies willen leren en wordplay en dat soort ongein, hier mogen de gevorderden vertellen hoe ze begonnen zijn, hoe ze nu wordplay bedenken, hoe ze punches schrijven, hoe ze dingen beschijven in topicals enz enz

En hier mogen rookies vragen stellen over bovenstaande

En natuurlijk hoop ik dat dit na een tijdje een sticky word vol met tips, training en vragen

Ieder heeft zijn eigen stijl, gelieve daar respect voor te hebben, ook al digg je het niet.

anyway, over mij dan, ik concentreer op 1 lijn at a time, meestal in combo's, dus ik schrijf een lijn, die maak ik zo dope mogelijk, en pas bij de volgende lijn concentreer ik me op de rijm

Een vraagje van mijn kant, hoe kun je effectief punchen? dus gewoon algemene tips
----------------------------------------
argh
poppekontje Gepost door poppekontje op zondag 02-09-2007 om 16:57:19
gewoon schrijven wanneer je zin heb ,op de manier die jij het chillst vind en punches zoals jij het grappig/hard vind. en dus heb je een topic als dit niet nodig denk ik.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-09-2007 @ 16:58:48 ]

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zondag 02-09-2007 om 17:01:42
ja dat snap ik, maar als je geen idee hebt hoe je bepaalde dingen aan moet pakken is het wel makkelijk om zoiets te hebben
----------------------------------------
argh
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 02-09-2007 om 17:01:45
nja ik schrijf gewoon laat me pen het werk doen ga niet echt schematisch te werk ofzo. Vaak heb ik geen eens wat in mn hoofd en ga ik gewoon schrijven en vanzelf onstaat er dan iets wat ik verder kan uitwerken. Het is gewoon oefenen daar heb je meer aan dan aan al de tips van de wereld.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-09-2007 @ 17:02:31 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zondag 02-09-2007 om 17:03:17
Ik heb nog nooit naderhand een tekst aangepast, ik schrijf altijd in 1 keer, dan denk ik maar wat langer na bij elke 2 lines
----------------------------------------
argh
Masahiro
Gepost door Masahiro op zondag 02-09-2007 om 17:05:17
de line in je signature is played
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 02-09-2007 om 17:05:22
ik pas mn teksten ook niet aan. Nou ja soms wel voor een audio maar dat zijn geen grote veranderingen. Ik schrijf gewoon en vanzelf onstaat er iets het zijn vooral inspiratie momenten bij mij. Hou me niet erg lang bezig met een line als het geheel maar dope is.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
poppekontje Gepost door poppekontje op zondag 02-09-2007 om 17:06:00
Quote:
Bigfoot schreef op 02-09-2007 @ 17:01
ja dat snap ik, maar als je geen idee hebt hoe je bepaalde dingen aan moet pakken is het wel makkelijk om zoiets te hebben


Tutorial volstaat dan wel denk ik.


Ik zit meestal wat te dromen en dan pak ik zomaar een pen en papier en schrijf ik wat stomme rijmpjes op kaas gaas nivo, en dan concentreer ik me wat beter zodat ik mooiere rijms kijk en dan heb ik plots zin om wat te schrijven dus doe ik me computer aan om een bietje te zoeken en dan schrijf ik daar wat op waarin ik het verhaal laat lijden door het rijmwoord dat er in me opkomt. Halverwege kom ik dan meestal wel op een verhaaltje over de meest uiteenslopende dingen en verzin ik een climax dan tape ik het , luister er een paar keer na en knikker hem de vuilnisbak in,
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Skarjan
eu
Gepost door Skarjan op zondag 02-09-2007 om 17:10:19
word naar die laatste zin
BasiK_013
RealistiK Records
Gepost door BasiK_013 op zondag 02-09-2007 om 17:23:47
Ik schrijf meestal met wat ik meemaak , of schrijf een bepaalt verhaal die mijn emotie opdat moment bepaalt

----------------------------------------
Stop me niet in een Hokje Tenzij er een Mic Staat
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zondag 02-09-2007 om 17:42:05
ja dat is logisch eigenlijk, maar hoe schrijf je hem dan, waar concentreer je je op
----------------------------------------
argh
Doopro
Gepost door Doopro op zondag 02-09-2007 om 17:45:46
ik heb een ghostwriter
----------------------------------------
ik weet wat jij niet weet
Killyric
topicalmaster
Gepost door Killyric op zondag 02-09-2007 om 22:51:45
ik concentreer mij eerst op de betekenis, welke kant ik uit wil met mn tekst en hoe ik dat zou verwoord zou zien willen mocht iemand anders het schrijven. de sound qua multies enzo komen op het moment dat ik schrijf. over iets wat ik zelf meegemaakt heb kan ik moeilijker schrijven over iets wat zomaar in me opkomt, weet nie hoe het komt maar 't is zo.. in teksten komt dus meestal mn fantasie naar boven die tegelijk voor een ander real kan zijn. pz
----------------------------------------
Gent is de shit .. 9000 !
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op zondag 02-09-2007 om 22:59:13
hangt ook een beetje van je intellectuele gesteldheid af hoor... in welke mate je hersenen woorden en betekenissen met elkaar kunnen verbinden en in elkaar kunnen vervlechten..

het is denk ik wel te trainen, je moet ermee bezig zijn en dan gaat het steeds makkelijker en je zult zien dat er vaak ineens dingen in je opkomen..

dus tip: leg een schrift naast je bed, want wanneer je de slaap probeert te vatten zul je vaak dingen per ongeluk bedenken..ook als je in gedachten verzonken bent overdag, kun je miss beter ff je telefoon pakken en het opslaan...maar je bedenkt dingen dus vaker als je er veel mee bezig bent ..succes
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Killyric
topicalmaster
Gepost door Killyric op zondag 02-09-2007 om 23:02:53
Quote:
Wekss schreef op 02-09-2007 @ 22:59
hangt ook een beetje van je intellectuele gesteldheid af hoor... in welke mate je hersenen woorden en betekenissen met elkaar kunnen verbinden en in elkaar kunnen vervlechten..

het is denk ik wel te trainen, je moet ermee bezig zijn en dan gaat het steeds makkelijker en je zult zien dat er vaak ineens dingen in je opkomen..

dus tip: leg een schrift naast je bed, want wanneer je de slaap probeert te vatten zul je vaak dingen per ongeluk bedenken..ook als je in gedachten verzonken bent overdag, kun je miss beter ff je telefoon pakken en het opslaan...maar je bedenkt dingen dus vaker als je er veel mee bezig bent ..succes


what you say is ... TRUE !
----------------------------------------
Gent is de shit .. 9000 !
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 03-09-2007 om 03:36:18
ik schrijf zoals ik huiswerk maak: pas op het laatste moment (of helemaal niet)

over topicals denk ik trouwens wel goed na van te voren, loop soms al weken rond met een verhaal in m'n hoofd
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op maandag 03-09-2007 om 10:24:18
ik schrijf niet ik bite

gaat me een stuk beter af
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Weazel
Gepost door Weazel op maandag 03-09-2007 om 10:25:34
Ik schrijf teksten met een pen
Of ik typ ze met een toetsenbord

echt waar, moet je ook eens proberen!
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 03-09-2007 om 10:26:47
En dan word ik gebanned, hahaha.

-je hoeft niet te reageren was niet aan jou gericht
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-09-2007 @ 10:27:11 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0109 sec.