Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
WEBs Gepost door WEBs op maandag 10-09-2007 om 23:48:27
oke ik maak nu al een tijdje beats en wil nu eens iets nieuws..
iets waarmee ik lekkere drums kan inspelen en kan samplen
waar ik alles mee kan inspelen dus
ze zijn allebei rond de 200 euro en ik weet niet welke ik moet halen
de PadKontrol heeft denk ik meer functies enzo.. maar is deze niet een stuk moeilijker te bedienen?
Ik gebruik Fl studio 7 en vraag me ook af of ze allebei makkelijk te gebruiken zijn hiermee..
kan iemand me een beetje helpen/advies geven?
thnx

KORG PadKONTROL



Controllers:
16 velocity-sensitive Trigger pads with LED illumination
X-Y pad
Two assignable knobs
Assignable pedal jack*

*requires a separately sold DS-1H or PS-1

Display:
7-segment, 3-digit LED

Memory:
16 user scene memories
30 preloaded scene templates

Connectors:
Pedal
MIDI In/Out
USB (type B)
Power supply jack (DC9V)

Power Supply:
DC9V
AC adapter (optional)
USB bus power (when using the USB connector)

Current Consumption:
When using USB bus power: approximately 150 mA (maximum 180 mA)
When using an AC adapter: approximately 150 mA (maximum 180 mA)

Dimensions:
12.36” (W) x 9.21” (D) x 2.17” (H)
314 (W) x 234 (D) x 55 (H) mm

Weight:
2.12 lbs. / 960 g

Included Items:
USB cable
CD-ROM containing padKONTROL Editor/Librarian software etc.
CD-ROM containing dfh SUPERIOR Korg Edition drumkit
Software license agreement


System Requirements Windows:
Operating System:
Microsoft Windows XP Home Edition / Professional / x64 Edition

Computer:
Computer with a USB port, satisfying the operating requirements of Windows XP (USB chipset made by Intel Corporation is recommended)


Akai MPD24

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Key Features

* 16 MPC-style velocity and pressure sensitive pads)
* 4 selectable pad banks for a total of 64 pads
* 6 assignable Faders for transmitting MIDI Control Change data
* 8 assignable 360 degree knobs
* REW, FF, STOP PLAY and REC buttons that transmit MMC (MIDI Machine Control) messages to DAW/Sequencing applications
* Backlit, easy to read LCD display
* MIDI and/or USB operation
* USB powered (or powered via optional AC adaptor)
* Included Editor Librarian software (Mac and PC)
* MPC 16 Levels and Full Level feature
* Includes a customized version of Fxpansion's BFD Lite

Redefined
Akai Professional's MPD24 is the velocity sensitive pad controller for musicians and DJs. Modeled after the landmark MPC series, the MPD24 allows for an extremely expressive and intuitive solution to percussion and rhythm programming.

With 16 MPC-style velocity and pressure sensitive pads, four selectable pad banks for a total of 64 playable pads, six assignable faders and eight assignable, 360o knobs for transmitting MIDI Control Change data, the MPD24 provides unprecedented creative freedom for manipulating sampled material. The MPD24 also features transport controls for interfacing with DAW/sequencing applications. A fully reprogrammable controller, the MPD24 is a malleable and multi-functional tool that fits perfectly within any production or performance environment.

Applications:

* Beat Creation
* MIDI sequencing
* Live Performance
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-09-2007 @ 23:49:10 ]

----------------------------------------
sono ubriaco?
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op maandag 10-09-2007 om 23:57:16
hmmz.. moeilijke keus.. ik ken de korg, heb er ook een tijdje mee gewerkt.. te leen van mn neef. Op zich prima ding om mee te werken en niet echt moeilijk te bedienen.

Heb toevallig vorige week bij feedback ff met de akai gespeeld. Werkt wel stukken makkelijker dan de Korg en je hebt sneller resultaat. Je moet bij de Korg namelijk eerst wat menu's door voordat je hebt wat je zoekt, of iig das mijn idee..

Misschien kan je ze beiden ergens testen, zodat je voor jezelf duidelijk hebt welke beter voor jou werkt?

Mbt FL, zou'k zo niet weten.. ik gebruik zelf Cubase voor al mijn hardware. Ik gebruik FL alleen voor de drumloopjes naast mn 505.

Succes!
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op dinsdag 11-09-2007 om 16:18:21
heb zelf beide uitgeprobeerd bij feedback, maar ben uiteindelijk voor de AKAI MPD24 gegaan voor de feeling, het hangt er echt vanaf wat je zelf wilt, ze zijn voor dezelfde doeleinden geschikt. Voordeel van de Korg PadKontrol is dat ie dat X/Y ding heeft voor drumrolls enzo. Dit woog niet zwaarder voor mij dan de lekker solide build/feeling van de MPD24 en de faders/knobs die deze heeft om real-time effecten aan te sturen. succes met je keuze
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Mutz
Gepost door Mutz op dinsdag 11-09-2007 om 17:47:03
Ik heb ook sinds 3 dagen ofzo een MPD24. Echt een lekker dingetje. Met de korg heb ik nog niet gespeeld maar ik hoor op verschillende plaatsen dat de pads van akai toch wel beter zijn als die op de padkontrol zitten. Dat was voor mij reden genoeg.

Btw denk ik dat je aan dat XY-pad niet veel zult hebben. Ik zie het zelf ook meer als speelgoed zegmaar.
melle
Gepost door melle op dinsdag 11-09-2007 om 17:51:50
Lijkt me echt te dope om zoiets te hebben, heb alleen geen idee hoe het nou precies werkt.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 11-09-2007 om 17:53:26
@melle Bekijk een willekeurig mpc-filmpje op youtube, dan heb je enig idee. Of bedoel je dat niet?

melle
Gepost door melle op dinsdag 11-09-2007 om 18:00:14
Ja die MPC filmpjes ken ik, maar ik bedoelde meer hoe je in de praktijk werkt met zoiets.
Hoe chop je samples, met welk programma gebruik je zoiets, hoe werkt het met effecten dat soort dingen.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 11-09-2007 om 18:29:18
Quote:
melle schreef op 11-09-2007 @ 18:00
Ja die MPC filmpjes ken ik, maar ik bedoelde meer hoe je in de praktijk werkt met zoiets.
Hoe chop je samples, met welk programma gebruik je zoiets, hoe werkt het met effecten dat soort dingen.

Met cooledit/adobe audition kan je choppen uit 1 sample en die apart opslaan en dan aan ieder van de pads toewijzen bijvoorbeeld, tenminste ik denk dat het zo werkt.

ik ben van plan om een mpd te kopen van de zomer btw, lijkt me echt een chill ding
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2007 @ 18:58:58 ]

----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Mutz
Gepost door Mutz op dinsdag 11-09-2007 om 22:54:33
@ melle. een midi-controller stuurt gewoon je samples aan die je in reason/fl inlaad. dus in plaats van dat je je loopjes als het ware uittekent in je pianoroll/seqeuncer, doe je dat nu met de knoppen. en dat kan met elke device (in reason dan tenminste), maakt niet uit of het drums, basnoten of samples zijn.

het is dus niet hetzelfde als een mpc, die produceren zelf het geluid. uit dit kastje komt geen geluid, alleen een midi-signaal.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2007 @ 22:55:23 ]
WEBs Gepost door WEBs op woensdag 12-09-2007 om 22:41:54
thnx voor al jullie reacties!
lijkt erop dat iedereen meer de akai kant op neigt. Ikzelf eigenlijk ook qua de pads zelf, maar het lijkt me wel vetter om met de Korg aan de slag te gaan eigenlijk. heb het gevoel dat je er meer mogelijkheden mee hebt enzo.
ik kijk nog even doe...
reacties zijn altijd welkom..

----------------------------------------
sono ubriaco?
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op woensdag 12-09-2007 om 22:55:18
Weet niet of je al een keyboard hebt, maar die zou ik eerst aanschaffen als je voor hardware gaat. Aangezien je met midi keyboard kan inspelen en drums etc kan doen, terwijl inspelen met pads nogal gaar tot onmogelijk is.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
WEBs Gepost door WEBs op woensdag 12-09-2007 om 23:59:17
heb idd al een keyboard
----------------------------------------
sono ubriaco?
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.