Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op dinsdag 11-09-2007 om 17:42:55
Zat eens na te denken over een concept. Dit kwam eruit tijdens zo'n dag waarop je allemaal problemen in je hoofd zit op te stapelen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dus laat het me horen.

Peace

eerste song die begint op http://www.showcaseyourmusic.com/sonsofsoul
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 11-09-2007 om 17:54:30
ej...

Zit net je track te beluisteren...

Heb je nou een compressor over je piano (als bas) gebruikt?

Verder bestaat je beat uit 3 verschillende delen, die aan samenhang alleen je hihatpattern / kick/snare hebben.

Ik vind em persoonlijk niet zo.. mag van mij wel iets meer power hebben met name je kick.. en dan niet dat het overheerst maar meer met iets meer diepgang..

Ik hoop dat je wat aan mn feed hebt!

Cheers!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2007 @ 17:55:00 ]
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op dinsdag 11-09-2007 om 18:00:14
Nope, zit geen compressor over...

Dat het uit 3 delen bestaat leek me wel leuk om eens te proberen. De kick zou ik qua diepgang wel aan willen passen, alleen is dan de vraag hoe ik die 'diepgang' creëer. Maar ik ga dat zeker is ff checken

Bedankt voor je feed man. Daar kan ik wat mee.

Meer reacties of adviezen?

peace
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
Marsman Gepost door Marsman op dinsdag 11-09-2007 om 18:06:36
Ik vind de percussie helemaal niets. Qua sound dan he. Ook de piano is veel te schoon en netjes naar mijn mening. Mij heb heb je hier niet mee ingepakt.
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op dinsdag 11-09-2007 om 18:11:33
Same beat, different percussion?

[edit] Ik heb plannen met deze beat. Zit aantal snares te samplen van oude soultracks. Verder ga ik de eerste 2 'delen' zeg maar, op zichzelf uitwerken. Het klassieke stuk ga ik dan omgooien. Nieuwe sounds voor de beat. Die wel gewoon het zelfde ritme houd.

pz
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2007 @ 18:21:00 ]

----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
Marsman Gepost door Marsman op dinsdag 11-09-2007 om 18:31:27
Ben benieuwd.
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 11-09-2007 om 19:04:40
Quote:
Marsman schreef op 11-09-2007 @ 18:06
Ik vind de percussie helemaal niets. Qua sound dan he. Ook de piano is veel te schoon en netjes naar mijn mening. Mij heb heb je hier niet mee ingepakt.


Mee eens... vind de piano sound ook wat goedkoop klinken to be honest.. De hats vind ik meer dan irritant...
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op dinsdag 11-09-2007 om 22:22:06
Ben dus behoorlijk aan het kutten nu,
Heb de piano lichtelijk proberen te veranderen. De drums zijn zowiezo anders inclusief de hihats. Gesampled van oude soul tracks. Check het uit:

http://www.showcaseyourmusic.com/sonsofsoul
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 11-09-2007 om 22:59:15
Klinkt al veel beter nu. Vind opzich die hoge piano noten wel goed klinken, maar die lage noten klinken nog steeds een beetje... goedkoop ofzo... De hats zijn definitely beter zo..
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Marsman Gepost door Marsman op dinsdag 11-09-2007 om 23:22:15
Hmja.. qua sound klinkt het we beter opzich. Maar ik snap je pianospel niet helemaal. Het klopt wel enzo.. maar ik zie het nut niet van het pianospel hier. Het is geen meeslepend pianospel, en ook geen riedeltje/deuntje dat blijft hangen. Snap je? De lage toetsen vind ik op den duur ronduit irritant, de melodie. Ik denk dat ik de piano er helemaal uit zou gooien en iets nieuws zou proberen te verzinnen. Maargoed, het is jouw ding, dus ik heb daar weinig over in te brengen.

Na de switch, het laatste stuk dus, heeft een snare die ontzettend veel afwijkt naar rechts. Zou ik ook iets aan doen. Drums zijn zeker al wel beter! Je moet alleen nog veel bijschaven aan de beat ben ik bang.

d0eWw jUh dInG!1
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op dinsdag 11-09-2007 om 23:37:26
Thnx man,
Nu ga ik ff relaxen en morgen weer lekker verder aan dit beatje. Daarna ben ik bang dat jullie 9 maanden niks van me horen...
Ga 9 maanden naar Australië. Maar goed.

Ik heb de beat alweer wat bijgespijkerd.

Peace
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 11-09-2007 om 23:55:47
Quote:
Marsman schreef op 11-09-2007 @ 23:22
Hmja.. qua sound klinkt het we beter opzich. Maar ik snap je pianospel niet helemaal. Het klopt wel enzo.. maar ik zie het nut niet van het pianospel hier. Het is geen meeslepend pianospel, en ook geen riedeltje/deuntje dat blijft hangen. Snap je? De lage toetsen vind ik op den duur ronduit irritant, de melodie. Ik denk dat ik de piano er helemaal uit zou gooien en iets nieuws zou proberen te verzinnen. Maargoed, het is jouw ding, dus ik heb daar weinig over in te brengen.

Na de switch, het laatste stuk dus, heeft een snare die ontzettend veel afwijkt naar rechts. Zou ik ook iets aan doen. Drums zijn zeker al wel beter! Je moet alleen nog veel bijschaven aan de beat ben ik bang.

d0eWw jUh dInG!1


Ben het gedeeltelijk eens met Marsman.. Vooral wat betreft die lage toetsen dus. Ik zou dan weer niet gelijk de hele piano eruit gooien, maar wel wat flinke aanpassingen wat betreft die lage keys...
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op zaterdag 15-09-2007 om 15:41:01
Hijs nu wel zoals ik hem ongeveer wilde hebben. Het laatste stuk is lekker pompend geworden. Ga alleen nog wat aan de snare doen.

http://www.showcaseyourmusic.com/sonsofsoul
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 15-09-2007 om 16:54:29
het eerste gedeelte vind ik wel netjes, die piano klinkt goed
het tweede gedeelte voel ik niet echt, vind het eerlijk gezegd een beetje irritant worden
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Thymozie
Gepost door Thymozie op zaterdag 15-09-2007 om 22:27:01
mooie beat man, dat 2de stuk vind ik juist vet vooral die snare.
Ga zo door
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0114 sec.