Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Vicious Lake Gepost door Vicious Lake op woensdag 06-08-2003 om 08:54:47
Check it!

http://www.soundclick.com/bands/7/nativecasenl.htm
----------------------------------------
Aan de muur genageld vanwege het kruis wat ik draag/
Vicious Lake Gepost door Vicious Lake op donderdag 07-08-2003 om 09:43:56
uppin
----------------------------------------
Aan de muur genageld vanwege het kruis wat ik draag/
dap
038
Gepost door dap op donderdag 07-08-2003 om 10:22:04
jij bent echt niet hiphop ... waar is je hiphop gevoel, saaie monotone shit.

<klik> zet kubus shit weer op
Vicious Lake Gepost door Vicious Lake op donderdag 07-08-2003 om 10:47:29
Lol, aldus een objectieve dapozza. Ik wacht nog steeds op jou audio hehehe,

up!
----------------------------------------
Aan de muur genageld vanwege het kruis wat ik draag/
dap
038
Gepost door dap op donderdag 07-08-2003 om 11:03:33
juist.. je bent niet de enige die kortzichtige meningen kan geven. Het is makkelijk om de site / ons af te kraken maar net zo makkelijk om jouw shit direct zo de grond in te boren.
LexLetterketter Gepost door LexLetterketter op donderdag 07-08-2003 om 11:15:13
2 punten:

1. In principe is het natuurlijk wel waar dat je zonder audio, graff of dans, in feite niets toevoegt aan hiphop. Hangen op een forum heeft heel weinig met hiphop te maken, maar meer met internet.

Vergelijk het met een onderwijskundige die geen les kan geven en daarom dus maar onderwijskundige is geworden. Zo krijg je het fenomeen dat mensen die niet goed genoeg zijn om voor de klas te staan juist advies gaan geven aan leraren met betrekking op hoe die onderwijs moeten geven, terwijl ze het zelf niet kunnen. Denk hierbij ook aan cd en boek recensenten die vaak zelf mislukte schrijvers of muzikanten zijn.

2. Aan de andere kant kun je het bijhouden van een site als nlhiphop.nl zien als een 'skill' met betrekking tot het selecteren en aanbieden van hiphopmuziek, zoals een dj mixtapes maakt. Het is in deze dus niet noodzakelijk zelf audio te maken, dat doet een hiphopdj ook niet en dat wordt em ook nooit verweten, dusz..................

[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-08-2003 @ 11:16:05 ]
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 07-08-2003 om 11:36:36
klinkt wel redelijk.
hoor ik daar niet een scratch sample?
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
dap
038
Gepost door dap op donderdag 07-08-2003 om 12:02:38
lex: strict gekeken voegen we inderdaad niks toe aan de hiphop zelf. Wel vind ik dat wij (en andere goede hiphop sites zoals HIJS) genoeg toevoegen aan het hiphop gevoel door het brengen van nieuws, reviews van cd's, foto's van party's etc etc.

Waar zou hiphop in nederland zijn als er geen media was die er aandacht aan besteed. Je kan bijvoorbeeld wel een heel dope feest organiseren maar als niemand weet dat jij een feest houdt zal er buiten je vriendenclub niemand komen. Iemand moet deze shit doen.

[edit] onthou, wij doen dit nog altijd voor de lol. We betalen dit allemaal zelf en doen dit in onze vrije tijd omdat we van hiphop houden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-08-2003 @ 12:06:39 ]
LexLetterketter Gepost door LexLetterketter op donderdag 07-08-2003 om 12:09:09
Ik dacht dat uit mijn argumentatie blijkt (zie punt 2) dat het bijhouden van een e-zine + forum een skill apart is. Zeer te waarderen dus. Ik schrijf het alleen wat zuinig op. Het lijkt me overbodig te zeggen dat het chill is wat hiphop e-ziners doen, maar ik zeg het toch: Dap, hij is weer heerlijk, trek je vooral niets van de zeurende Remy aan. Zie het maar zo: "Rappers zijn net vrouwen, je kunt beter kippen houden"

Neem het niet persoonlijk op: ik zet gewoon twee visies tegenover elkaar. Het zijn niet mijn visies. Dit is een universele decennia oude discussie. "Moet een minister een vakman zijn of een manager?" Na de managertrend uit de jaren 80 slaat de balans nu weer enigszins door naar de "vakmanvisie"

Als we nu beginnen kunnen we misschien het record halen voor de langst lopende discussie. KOM OP Lijkt me echt iets om m'n levenswerk van te maken, wie doet er mee?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-08-2003 @ 12:21:53 ]
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 07-08-2003 om 21:19:45
Edit:
Deze topic was al op slot gegooid, ga dan niet alsnog lopen reageren
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-08-2003 @ 16:49:58 ]

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0102 sec.