Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op zondag 07-10-2007 om 14:23:16
Voor vele misschien een makkelijke vraag.
Ik werk met logic, en loop altijd te kutten om een bpm van een sample loop te bepalen door te tweaken met de bpm. En als je dan denkt dat je de juiste snelheid heb gevonden merk je dat je er toch een 10e of wat naast zit.
Weet iemand of hier speciale software (mac) of een ander handig truckje voor is, misschien een optie in logic? Of doen de meeste het gewoon op gehoor of met tweaken.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 07-10-2007 om 14:28:39
Je kan een "BPM Counter Download" opzoeken in google en dan heb je het als het goed is wel gevonden.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op zondag 07-10-2007 om 14:31:30
zoiets zocht ik inderdaad. easy shit zo.
ga het checken.
thx man.
Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op zondag 07-10-2007 om 14:49:40
is logic een chill programma?
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op zondag 07-10-2007 om 18:28:13
Logic is zeer chill, volgens mij word het best vaak door de profs gebruikt. Het lijkt best veel op cube base. Ik vind de standaard drums die er in zitten niet zo, maar met een compressor gaat het nog wel. Ik ben er nog niet zo heel ver in maar volgens mij is het echt suuuper uitgebreid.
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op dinsdag 09-10-2007 om 16:47:52
hehe ik tap altijd mee met de snares, en doe het getal wat je daar uit krijgt altijd vermenigvuldigen met 2,

de uitkomst daarvan is zegmaar 1 beat.
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op dinsdag 09-10-2007 om 16:55:41
Quote:
zjost schreef op 07-10-2007 @ 18:28
Logic is zeer chill, volgens mij word het best vaak door de profs gebruikt.


Inderdaad.. Logic is tegenwoordig een standaart in studio's

Als je een extern tooltje zoekt, dit is freeware en behoort het goed te doen: http://www.download3000.com/download-MixMeister_BPM_Analyzer-count-reg-30926.html
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2007 @ 17:00:01 ]

----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op dinsdag 09-10-2007 om 18:04:38
thx cb maar ik kan geen .exe bestandjes installeren. Ik heb voor de MAC gebruikers die geintresseerd zijn een bpm widget gevonden. Zet een nummer op in itunes, open de widget, druk op spacie en je hebt de bpm.

http://www.apple.com/downloads/dashboard/music/bpmwidget.html

hoop dat mensen er wat aan hebben. iedereen bedankt voor de tips.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 09-10-2007 om 19:07:31
beste is gewoon tappen en daarna gewoon kijken naar het signaal ff aan het begin, ff aan het einde en het midden zit je altijd goed, ga wel na dat sommige nummers zonder vast tempo werken
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 09-10-2007 om 19:13:01
Dat is faya of niet? Dan pak je een sample uit het begin van het nummer en uit het eind en die verschillen dan als een moeder omdat zij zonder clicktrack opnemen
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.