Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
harry500 Gepost door harry500 op zondag 04-11-2007 om 12:43:56
ik heb de magix music maker xxl 2008 en als ik op het keyboard speel krijg ijk de muziek ruim een seconde later pas te horen
naar nu blijkt ligt dit aan mijn geluidskaart soundblater live 5.1
nu heb ik als optie een paar andere kaarten als oplossing gekregen op een ander forum alleen konden ze mij daar niet verder meer helpen vandaar mijn vraag
welke kaart moet ik nemen
# Inter. status +/- Prijs
46 Creative SoundBlaster Audigy SE F/D PCI OEM Beoordeling: goed € 19,25 Plaats in winkelmand
5 Creative SoundBlaster Audigy PCI OEM Beoordeling: geen € 23,49 Plaats in winkelmand
1 Creative SoundBlaster Audigy Player (OEM) PCI OEM Beoordeling: geen € 29,- Plaats in winkelmand
1 Creative SoundBlaster Audigy Player (Retail) PCI Retail Beoordeling: geen € 34,95 Plaats in winkelmand
1 Creative SoundBlaster Audigy 2 Platinum eX 6.1 (Retail) PCI Retail Beoordeling: geen € 69,- Plaats in winkelmand
1 Creative SoundBlaster Audigy Platinum Ex PCI OEM Beoordeling: geen € 94,99 Plaats in winkelmand
1 Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (Retail) PCI Retail Beoordeling: goed € 108,99 Plaats in winkelmand
4 Creative Soundblaster Audigy 4 Pro PCI OEM Beoordeling: goed € 185
wie weet raad
groetjes Harry
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 04-11-2007 om 13:06:48
Wat wil je ermee gaan doen/of op aansluiten allemaal,mss kan je een nieuwe driver downloaden of even bij opties kijken of je het kan instellen.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 04-11-2007 om 13:09:40
aha een latency probleem..

Ja das naar, heb ik ook een tijdje last van gehad..


Heb je je audio-buffer al op maximaal staan? Dat neemt meestal je latency in 1 x weg!

Heb je dit al gedaan.. dan sluit ik me aan bij Apro's vraag..

Wat wil je dr mee doen?
sTooN Gepost door sTooN op zondag 04-11-2007 om 13:09:54
ik zou er niet 1 halen die je opnoemt.
maar zoek is goed op www.feedback.nl
dat je vertraging hebt komt omdat je keyboard waarschijnlijk
USB is aangesloten en dus niet op je geluidskaart zit.
dus kan ie die vertraging ook niet egt aanpassen denk ik dan

succes en kijk op feedback.nl
harry500 Gepost door harry500 op zondag 04-11-2007 om 14:14:51
heb de laatste drivers al en ik wil dat het geluid van mijn keyboard gewoon klinkt als ik de toets aansla verder wil k een beetje experimenteren met geluid
Rilo
Gepost door Rilo op zaterdag 10-11-2007 om 10:58:35
jow, mijn eerste post hier trouwens... aangenaam Rilo is de naam... ik zou zelf niet gaan voor een Sb kaart als je serieus muziek wil gaan maken dit nl. omdat die kaarten volgens mij een hoge latency waarden hebben... dus als je met MIDI wil gaan werken is dit van belang.

Ga dus gewoon voor een E-mu kaart of een M-Audio, bv de 2496... zitten gewoon ASIO drivers bij een lage latency waarde.. ik zelf heb ook de 2496..superkaart voor weinig geld. Je kunt ook voor de duurdere soundcards gaan maar voordat je dat overweegt zou ik eerst eens een review lezen ervan.

Zal trouwens van het weekend eens een snippet posten van een beat vanme..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-11-2007 @ 12:05:57 ]

----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0124 sec.