Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
OVSB Gepost door OVSB op dinsdag 18-12-2007 om 15:00:32
Hallo,

Ik ben op zoek naar een boek, e-book of cursus om beats mee te leren maken. Het maakt niet uit met welk programma het boek je leert beats te maken, zolang het maar Nederlands is! Het boek is voor mijn schoonbroertje, ik ga het hem voor kerst geven. Hij heeft ook al programma's van me gehad waar hij muziek mee kan produceren, want hij wil uiteindelijk een goede beat maker worden. Vandaar dat ik hem dan graag nog een duwtje in de goede richting geef door hem een soort van tutorial te geven, waarmee hij leert beats te maken, met welk programma dan ook.

Het zou wel fijn zijn als iemand me hiermee kan helpen. Ik kon net in de winkel niks vinden, dus wie weet weten jullie wat.

Marly
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-12-2007 @ 15:17:36 ]
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 18-12-2007 om 15:14:24
hoe oud issie?
OVSB Gepost door OVSB op dinsdag 18-12-2007 om 15:16:11
Hij is bijna 12, maar doet dat er wat toe dan? Iedereen kan beats leren maken. Alleen kan hij niet perfect Engels dus is een Engels boek te moeilijk voor hem, en het lijkt mij wel een leuk kerstcadeautje, dus.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-12-2007 @ 15:16:44 ]
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 18-12-2007 om 15:19:32
Tutorial van reason?? die heeft filmpjes enz... maar ik weet niet of ie er in het nederlands is... ik zou iniedergeval op tutorial zoeken
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
DeEkte Gepost door DeEkte op dinsdag 18-12-2007 om 15:19:34
Quote:
OVSB schreef op 18-12-2007 @ 15:16
Hij is bijna 12, maar doet dat er wat toe dan? Iedereen kan beats leren maken.


Haha.
HAhahahahaha.
Hahahahahahahahahahahaha. En doet talent en creativiteit er niet meer toe ofzo?
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 18-12-2007 om 15:21:57
Quote:
DeEkte schreef op 18-12-2007 @ 15:19
(...)

Haha.
HAhahahahaha.
Hahahahahahahahahahahaha. En doet talent en creativiteit er niet meer toe ofzo?


wat lul je man, zo moeilijk ist allemaal ook weer niet hoor
en als je 12 bent heb je voldoende tijd om je te ontwikkelen.
ik wou dat iemand mij die shit had geleerd toen ik die leeftijd had, ik was 20 toen ik die shit begon te ontdekken.

maar goed, ik heb wel een hele dvd met cubase tutorials die je stap voor stap uitlegt hoe je die shit doet, maar dan moet t ventje wel engels kunnen. ik ben wel bereid je die te passen of iets? vroeger stond er ook een goede voor reason online die mij alle basis functies heeft geleerd. wauters reason tutorial maar die shit is helaas al een tijd offline

maar goed let me know pm me maar ofzo
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-12-2007 @ 15:24:07 ]

DeEkte Gepost door DeEkte op dinsdag 18-12-2007 om 15:22:46
Quote:
Brandt schreef op 18-12-2007 @ 15:21
(...)

wat lul je man, zo moeilijk ist allemaal ook weer niet hoor


Oh? Dat is nieuw voor me man. Een kickje en een snare kan iedereen ja, maar een kwalitatief goede productie neer zetten is echt niet voor iedereen weggelegd hoor.
Diesel
Geschikt
Gepost door Diesel op dinsdag 18-12-2007 om 15:23:13
in dit geval niet lijkt me. Als die het doet omdat die het leuk vind, lekker boeie:s.

----------------------------------------
"Op een aangename avond volgt vaak een onaangename morgen"
OVSB Gepost door OVSB op dinsdag 18-12-2007 om 15:23:47
Quote:
DeEkte schreef op 18-12-2007 @ 15:19
(...)

Haha.
HAhahahahaha.
Hahahahahahahahahahahaha. En doet talent en creativiteit er niet meer toe ofzo?


Jou commentaar is nutteloos, het voegt totaal niks toe aan dit gesprek. Daarnaast komt nog dat als je het nog nooit gedaan hebt je ook niet kan weten of je talent hebt, en daarnaast komt ook nog eens dat iedereen beats kan maken. (alhoewel dat niet per definitie betekent dat ze goed zijn)

En nu zou ik graag terug zijn naar mijn vraag, in plaats van dit nutteloze gezeik.

EDIT:

@Brandtt : Het is aardig van je dat je het aan bied maar ik het toch echt liever iets in het Nederlands, ik ben bang dat hij er anders geen hol van snapt.

Let me know als je iets weet.

EDIT2:

@Brandtt : Is dit hem?: http://studwww.ugent.be/~wsmet/reason/index.html

Denk je dat hij daar zelfs nu nog beats mee kan leren maken, of zou hij het beter met een iets geavanceerder programma moeten leren?


[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-12-2007 @ 15:32:48 ]
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 18-12-2007 om 15:35:12
ja gek dat is hem!
de link is veranderd dan denk ik!
ja weet je wat het is, met die tutorial leer je geen hiphop maken maar wel hoe je om moet gaan met reason, ik vondt het handig, maar over een boek of iets weet ik niet man
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op dinsdag 18-12-2007 om 16:42:40
Bij bol.com boeken over Cubase.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0138 sec.