Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
eTune
P`z
Gepost door eTune op dinsdag 25-12-2007 om 23:11:09
Een vriend van me heeft ff een mic te leen van zen oom maar ik vroeg me af kan dit, want hij heeft het nu zo;

Mic - XLR Kabel - XLR Female met uiteinde kleine jack - in geluidskaart...

Kan dit wel?
Want volgens mij niet maar ok
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 25-12-2007 om 23:17:57
jawel, maar aangezien ik denk dat hij een standaard geluidskaart heeft zal het niet uitmuntende kwaliteit zijn....
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 25-12-2007 om 23:18:35
jup dat kan, natuurlijk alleen maar als die mic een dynamische is.. is t een condensator dan moet er nog ff een pre-ampje tussen..
eTune
P`z
Gepost door eTune op dinsdag 25-12-2007 om 23:19:39
Het is een shure SM 58 en die zijn dynamisch dus zou moeten werken, maar hij krijgt er ook geen geluid uit

Maar die kabel dat kan toch helemaal niet, XLR Female ingang en kleine jack uitgang :S
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-12-2007 @ 23:22:59 ]
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 25-12-2007 om 23:26:26
Quote:
eTune schreef op 25-12-2007 @ 23:19
Het is een shure SM 58 en die zijn dynamisch dus zou moeten werken, maar hij krijgt er ook geen geluid uit

Maar die kabel dat kan toch helemaal niet, XLR Female ingang en kleine jack uitgang :S


kan tog zo gesoldeerd zijn? vind het zelf ook wel een beettje raar maar ok. zit er geen verloopding op dan? dussem een xlr-jack kabel met een verloopje naar mini-jack?

edit: xlr fem. gaat in je mic en dan aan de andere kant een jack, dat soort kabels komen zo vaak voor..trwns!

Ik dacht eerder te lezen dat jij bandjes en alles mee hielp uit versterken? Dan verbaasd het me ontzettend dat je nog nooit zo'n kabel bent tegengekomen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-12-2007 @ 23:28:38 ]
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 25-12-2007 om 23:29:44
vergeet niet dat je de MIC ingang moet hebben en niet de Line-In!
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
eTune
P`z
Gepost door eTune op dinsdag 25-12-2007 om 23:34:20
Quote:
Beatzcollective schreef op 25-12-2007 @ 23:26
(...)

kan tog zo gesoldeerd zijn? vind het zelf ook wel een beettje raar maar ok. zit er geen verloopding op dan? dussem een xlr-jack kabel met een verloopje naar mini-jack?

edit: xlr fem. gaat in je mic en dan aan de andere kant een jack, dat soort kabels komen zo vaak voor..trwns!

Ik dacht eerder te lezen dat jij bandjes en alles mee hielp uit versterken? Dan verbaasd het me ontzettend dat je nog nooit zo'n kabel bent tegengekomen


Ja help ook bandjes uitversterken, maar heb nog nooit een XLR Kabel gezien met Female - Kleine Jack
Najah weer wat nieuws geleerd

over die jongen hij kan de juiste ingang niet vinden voor zen mic, en hij zegt dat hij op geluidskaart de kleuren; rood blauw groen en zwart heeft.
Maar bij mij is die gewone roze, heeft iemand ervaring mee waar zijn kleine jack nu inmoet ?
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 25-12-2007 om 23:37:30
rood is standaard mic
eTune
P`z
Gepost door eTune op dinsdag 25-12-2007 om 23:38:37
zei ik dus ook al dat het dan rood wel moet zijn, maar is het ook niet. Najah ga morgen wel naar hem toe, thnq voor jullie hulp anyway
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op woensdag 26-12-2007 om 10:57:55
Quote:
eTune schreef op 25-12-2007 @ 23:19
Het is een shure SM 58 en die zijn dynamisch dus zou moeten werken, maar hij krijgt er ook geen geluid uit

Maar die kabel dat kan toch helemaal niet, XLR Female ingang en kleine jack uitgang :S


Ik heb in mijn begin dagen ditzelfde probleem gehad met een shure. Al was dat een gewone XLR kabel.

De PC had enige tijd nodig om de microfoon te herkennen. Terwijl ik zat te kutten en te doen om te vinden wat het probleem was deed hij het plots.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-12-2007 @ 10:58:18 ]

----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0112 sec.