Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 22-09-2003 om 19:11:30
RIJSWIJK - Wie een e-mail van Microsoft binnenkrijgt met het verzoek om een beveiligingsupdate te installeren, moet dit niet doen. De mails bevatten het nieuwe virus Swen, dat zich voordoet als Microsoft. Dit heeft de softwarefabrikant vrijdag gemeld.

Swen is wat effecten betreft redelijk vergelijkbaar met Sobig.F. Dit virus veroorzaakte onlangs wereldwijd grote e-mailproblemen. Virusbestrijder Symantec beschouwt Swen sinds vrijdag als een dreiging van categorie drie, Sobig zat een categorie hoger. Net als Sobig verstuurt Swen zichzelf naar alle e-mailadressen die het op geïnfecteerde systemen vindt. Behalve overlast brengt het virus weinig schade toe.

Het nieuwe virus, dat donderdag werd ontdekt, bedreigt niet alleen e-mailgebruikers. Swen verspreidt zich ook via internetchats (IRC) en uitwisselingsdienst Kazaa.

Het probleem met Swen is dat het betrouwbaar oogt. "Microsoft stuurt nooit updates per mail", waarschuwt een woordvoerder van het softwarebedrijf. "Het enige dat wij kunnen doen, is adviseren de e-mails direct weg te gooien."

Verscheidene virusbestrijders hebben programma's beschikbaar gesteld om het virus te verwijderen, maar dat is niet eenvoudig. Ook internetproviders maken zich al zorgen over Swen. Een woordvoerster van XS4ALL meldt dat het zich 'zeer agressief' verspreidt.

Volgens e-mailbeveiliger Messagelabs is Swen na de VS en Groot-
Brittannië het actiefst in Nederland.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-09-2003 @ 19:31:41 ]
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 22-09-2003 om 19:14:58
Afgezien van veel berichten die het virus bevatten heb ik er geen last van. Mijn "del"-toets slijt nu wel harder :'(
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
dap
038
Gepost door dap op maandag 22-09-2003 om 19:32:43
ik draai linux
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 22-09-2003 om 19:37:18
i've got brains

ik heb hem ook al binnengekregen, er zit een exe file bij met een vreemde titel, ik heb hem niet geopend, en aan de header kan je ook zien dat het uit rusland (bij die van mij) kwam en niet van microsoft.

Maarja ik denk dat alle retards het wel zullen openen, net als de bugbear hoax, en de per email verspreidde waarschuwing voor het gevaarlijke KERNEL virus!
(wis snel kernel32.dll, en stuur dit naar iedereen door)
squee
hm..
Gepost door squee op maandag 22-09-2003 om 21:57:29
hehe cool!! Mijn hostess kreeg deze week die mail en toen vroeg ze aan mij wat ze moest doen en toen zei ik dat wel het een virus zou kunnen bevatten en dat ze m maar moest verwijderen
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
dap
038
Gepost door dap op maandag 22-09-2003 om 22:10:31
slimme iisk toch!

squee
hm..
Gepost door squee op dinsdag 23-09-2003 om 20:21:59
w0rd!
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0075 sec.