Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 08-01-2008 om 12:50:49
Hee allemaal, binnenkort moet ik een presentatie houden betreft de onderzoekersvraag;

'Welke meerwaarde heeft muziek in het dagelijks leven?'

Hier hoort natuurlijk ook een kleine enquete aan vast., ik zou het tof vinden als mensen 'm kunnen invullen! De antwoorden kan ik dan verwerken in mijn presentatie.
P'ce!


1. Op welke manier speelt muziek een invloed uit op je leven?
(Denk aan je studie, werk, thuisleven)

2. Voel je jezelf soms ook zo gedreven door muziek, dat je sneller overgaat tot het maken van een keuze?

3. Hoe zou je leven zijn zonder de muziek die je bewondert?

4. Denk je dat muziek iemands karakter kan veranderen? En waarom?

5. Draai je bij elk soort emotie ook een ánder soort muziek? Waarom?

6. Helpt muziek je ervaringen uit vroeger beter te kunnen verwerken?

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op dinsdag 08-01-2008 om 13:02:18
mijn woordvoerder doet dit soort zaken, sorry!
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 08-01-2008 om 13:20:33
1. Op welke manier speelt muziek een invloed uit op je leven? (Denk aan je studie, werk, thuisleven)
enorm veel. het kan ontspannen werken, maar je ook energie geven. als ik bijvoorbeeld mn iPod vergeet als ik met de trein ga dan mis ik de muziek echt gewoon.

2. Voel je jezelf soms ook zo gedreven door muziek, dat je sneller overgaat tot het maken van een keuze?
keuzes niet. maar het kan je wel lekker oppeppen, zoals bij het sporten ofzo. een beetje uptempo muziek zoals beetje trance ofzo kan je heel goed actiever maken

3. Hoe zou je leven zijn zonder de muziek die je bewondert?
hmmm.. denk niet veel anders.

4. Denk je dat muziek iemands karakter kan veranderen? En waarom?
nee.het is de poespas om de muziek heen die mensen kan beinvloeden, zoals video clips en cd hoezen etc maar niet de muziek zelf.

5. Draai je bij elk soort emotie ook een ánder soort muziek? Waarom?
niet echt bij een emotie, maar gewoon waar ik zin heb. draai regelmatig gewoon top40 dingetjes, of de radio aan maar vaak ook alleen hiphop. en andere keren ouwere rock dingen enzo, maar het heeft niks met emotie te maken

6. Helpt muziek je ervaringen uit vroeger beter te kunnen verwerken?
het werkt meer als afleiding dan verwerking voor mij. t is maar hoe je t opvat


hoop dat je er wat aan hebt
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 08-01-2008 om 15:46:50
Bedankt man, heb ik zeker wat aan!
Nog meer mensen die me uit de brand kunnen helpen?
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op dinsdag 08-01-2008 om 16:27:51
Quote:
Gizzle schreef op 08-01-2008 @ 12:501. Op welke manier speelt muziek een invloed uit op je leven?
(Denk aan je studie, werk, thuisleven)

ik luister altijd. behalve in de klas als het niet mag ofzo. ben zelf vaak ezig thuis met producen, rappen en drummen.
Quote:
Gizzle schreef op 08-01-2008 @ 12:502. Voel je jezelf soms ook zo gedreven door muziek, dat je sneller overgaat tot het maken van een keuze?

dat ook weer niet
Quote:
Gizzle schreef op 08-01-2008 @ 12:503. Hoe zou je leven zijn zonder de muziek die je bewondert?

dan zou ik andere muziek leuk vinden. zonder muziek zou ik dood willen denk ik.
Quote:
Gizzle schreef op 08-01-2008 @ 12:504. Denk je dat muziek iemands karakter kan veranderen? En waarom?

kan je niet 100% veranderen je wordt nou eenmaal geboren met een karakter en het is aan jou en je omgeving om het verder te ontwikkelen. als je punk/hardcore/death metal luistert zal je sneller aggressief worden dan wanneer je klassiek luistert denk ik.
Quote:
Gizzle schreef op 08-01-2008 @ 12:505. Draai je bij elk soort emotie ook een ánder soort muziek? Waarom?

nee gewoon waar ik zin in heb. tegenwoordig weer veel rock-/metal-stijlen.
Quote:
Gizzle schreef op 08-01-2008 @ 12:506. Helpt muziek je ervaringen uit vroeger beter te kunnen verwerken?
nvt ofzo
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
BAR-T
beter doe je normaal..
Gepost door BAR-T op dinsdag 08-01-2008 om 21:06:21
1. Op welke manier speelt muziek een invloed uit op je leven?
(Denk aan je studie, werk, thuisleven)

Ik loop rond met een ipod, fiets er mee als ik alleen fiets en als ik thuis ben staat er vaak muziek op.. ik wordt er rustig van maar ook energiek tegerlijk.. Kan het gebruiken om juist door te leren .. of juist om ff te ontspannen

2. Voel je jezelf soms ook zo gedreven door muziek, dat je sneller overgaat tot het maken van een keuze?

Dat valt wel mee, maar het kan soms wel invloed hebben op hoe ik reageer naar mensen .. stel ik luister eerst naar een liedje over bijvoorbeeld een hoer of slet of wat dan ook dan kan ik wel feller worden tegen mensen .. maar dat hoeft nier per se..

3. Hoe zou je leven zijn zonder de muziek die je bewondert?

Vooral erg leeg.. Veel nummers die ik echt mooi vind die luister ik altijd als ik alleen ben ofzo .. Ik zou er wel mee kunnen leven maar t zou wel leger zijn

4. Denk je dat muziek iemands karakter kan veranderen? En waarom?

Het zou kunnen.. Neem bijvoorbeeld 'morgen zou het vrede zijn' van marco borsato.. dat grijpt op een een of andere manier toch mensen aan waardoor ( al is het maar voor even) er toch zoiets van: We moeten goed doen.. door het hoofd gaat

5. Draai je bij elk soort emotie ook een ánder soort muziek? Waarom?

Ja, stel ik ben ergens verdrietig over .. of ergens boos over dan Luister ik toch graag op dat moment naar dat soort liedje wat ook met die emotie gezongen/geschreven is ..
Dat lucht aan de ene kant op, misschien omdat je je gevoel enigszins deelt maar ook helpt het je even extra om de emotie eruit te gooien

6. Helpt muziek je ervaringen uit vroeger beter te kunnen verwerken?

Op de lange termijn denk ik niet .. maar op korte termijn zou het wel (een kleine) rol kunnen spelen
----------------------------------------
http://www.sexy-lena.com/?uid=427833
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 08-01-2008 om 23:49:16
1. Op welke manier speelt muziek een invloed uit op je leven?
(Denk aan je studie, werk, thuisleven)

[b]Muziek luisteren doe ik de hele dag door wanneer het kan en als ik dat niet zou doen zou ik de tv misschien aanzetten.
Ik bezoek ook veel optredens, maak beats, bekijk en lees veel over muziek.[/b]

2. Voel je jezelf soms ook zo gedreven door muziek, dat je sneller overgaat tot het maken van een keuze?

Niet zeker, want ik heb geen goed vergelijk. Met huiswerk zet ik altijd muziek op, omdat ik het niet fijn vind zonder. Ik denk dus eerder dat géén muziek luisteren tijdens huiswerk een negatief effect heeft, dan dat het een positief effect heeft als ik het wel luister. Met huiswerk moet je keuzes maken, voor de rest kan ik geen andere situatie verzinnen.

3. Hoe zou je leven zijn zonder de muziek die je bewondert?

Dat weet ik natuurlijk niet. Als ik het nooit muziek gekend zou hebben zou ik niet beter weten. Als ik wel muziek zou kennen maar niks zou bewonderen, zou dat me ook niks uitmaken, want zou er dan geen behoefte aan hebben. Wanneer muziek nu uit m'n leven zou verdwijnen zou ik gek worden.

4. Denk je dat muziek iemands karakter kan veranderen? En waarom?

[b]Ja. Bij de een meer dan bij de ander. Het is alleen niet goed waar te nemen lijkt me. Bij muziek krijg je bepaalde emoties, en soms kan het je misschien zelfs(tijdelijk) een andere houding tegenover iets geven doordat de muziek een bepaalde uitstraling heeft. Dit is ook niet zo raar, aangezien muzikanten vaak muziek maken met een boodschap of levenshouding.
Ook kan muziek in iemands leven veel invloed hebben(muziek als houvast, passie)[/b]

5. Draai je bij elk soort emotie ook een ánder soort muziek? Waarom?

Niet altijd bewust. Maar ik zet natuurlijk muziek op waar ik op dat moment het meeste zin in heb. Waar je zin in hebt wordt bepaald door je emotie

6. Helpt muziek je ervaringen uit vroeger beter te kunnen verwerken?

Ja, soms vind je in muziek waarheden waar je zelf niet aan had gedacht, of brengt muziek je in een soort roes die vervelende momenten doet vergeten.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 09-01-2008 om 01:21:35
Quote:
1. Op welke manier speelt muziek een invloed uit op je leven? (Denk aan je studie, werk, thuisleven)

Muziek neemt een groot deel van mijn leven in beslag. In mijn vrije tijd of wanneer ik de gelegenheid heb luister ik muziek, ik check veel optredens en concerten en ik doe het een en ander qua programmering bij jongerencentra. Daarnaast surf ik zovaak als ik de gelegenheid heb op internet naar nieuwe bandjes en shit, lees erover, het kent geen grenzen.


2. Voel je jezelf soms ook zo gedreven door muziek, dat je sneller overgaat tot het maken van een keuze?

Niet zozeer het maken van keuzes, wel kan het helpen om bepaalde zaken in een ander perspectief te bekijken. Door open te staan voor verschillende benaderingen kan muziek je wel helpen keuzes te maken die je zonder die invloed misschien niet zou maken.

3. Hoe zou je leven zijn zonder de muziek die je bewondert?

Onmogelijk. Het is voor velen sowieso moeilijk te bevatten hoeveel muziek voor iemand kan betekenen. Ik vind het ondenkbaar om te leven zonder de muziek die je raakt, juist als je niet anders gewend bent. Als het je eenmaal gepakt heeft is het niet meer weg te denken.

4. Denk je dat muziek iemands karakter kan veranderen? En waarom?

Dat ligt eraan of je daar voor open staat of niet. Als je er al niet voor open staat, dan zie ik niet in waarom muziek je karakter zou veranderen. Wat ik net ook al zei, je kan op een andere manier tegen dingen aan gaan kijken maar dat heb je volledig in eigen hand. Het is absoluut mogelijk om van karakter te veranderen (of misschien niet zozeer te veranderen maar flexibeler te worden) maar als dat gebeurd zal je dat toch ook zelf willen, misschien wel onbewust. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ik geloof zelf ook niet dat het puur door muziek zou kunnen gebeuren, je belevingswereld en de mensen die je inspireren zullen daar een grotere rol in spelen dan puur de muziek, denk ik.

5. Draai je bij elk soort emotie ook een ánder soort muziek? Waarom?

Nee, ik zie het eerder andersom. Ik luister wat ik op dát moment wil horen en daar gaat mijn stemming ook naar staan. Mocht er iets kuts gebeuren heb je zelf de keuze om iets deprimerends te luisteren om te zwelgen in zelfmedelijden maar je kan ook muziek opzetten die je oppept of een boost geeft om dingen positief te bekijken. Het is maar net waar je zelf, op dat moment voor kiest. Kijk, ik ben zelf niet bepaald van de vrolijke en positieve-boodschap muziek, maar dat is puur omdat andere dingen mij meer raken en meer in me losmaken. Dat wil niet zeggen dat ik een zwartkijker ben ofzo, helemaal niet. Het is maar net waar je je goed bij voelt.

6. Helpt muziek je ervaringen uit vroeger beter te kunnen verwerken?

Dat is voor mij niet zozeer van toepassing, ik heb niet zo'n schokkend verleden ofzo. Ik kan me voorstellen - maar dan kom je weer bij eerdere punten - dat muziek je een bepaalde moodswing kan geven waardoor je dingen anders zou kunnen gaan bekijken maar daar zal je dan zelf wel op de een of andere manier naar op zoek zijn.

Trouwens;
Tijdens een flink aantal belangrijke momenten in je leven weet ik nog precies welke track ik toen luisterde, welk album ik die dag gekocht had of welke track ik in mijn hoofd had. Als je het zo bekijkt kan je door middel van muziek inderdaad wel bepaalde zaken een plaats geven, of door die muziek terug te luisteren weer in die mood zitten van toen. Is helemaal niet vreemd ofzo maar dat blijf ik wel bijzonder vinden.

----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0098 sec.