Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
DKMAN
Gepost door DKMAN op woensdag 09-01-2008 om 00:26:21
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2008 @ 00:31:42 ]

----------------------------------------
DKMAN
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op woensdag 09-01-2008 om 00:39:41
Quote:
Ik word groter in mijn bek maar kleiner in mijn hart
toch klopt het niet ik ga regelmatig niet meer hard
tienerjaren over, sja was het maar zo;n feest
dan zou ik ze bewaren totdat ik was uitgefeest


De eindrijm hier rijmt eigenlijk niet. Bij een audio zou je hier mee weg kunnen komen maar in een tekst leest het niet fijn. Nu zit er wel 1 binnenrijm in maar die is niet echt denderent en ik blijf de eindrijm als storent ervaren.

Het komt op mij ook vaak over dat je rijmt om maar te rijmen. Ik heb (nog steeds) de indruk dat je het eerste rijmwoord dat in je opkomt uitwerkt en niet even verder denkt. Een voorbeeld hiervan.

Quote:
het is een goddelijk gevoel maar ook een dodelijke boel
hoe ga je dit bereiken snap je nu wat ik bedoel?


Verder zie ik op het eerste oog slechts 1 goede multi.

Quote:
Slapen doe je niet je bent gebouwd van energie
baan jezelf een weg een baan die heb je niet


Ik persoonlijk vind dat een beetje weinig. Je hebt nog wel een paar keer dat je een halve multi hebt, maar dan is het net geen multi omdat de eerste of laatste klank exact hetzelfde is of klinkt als in je rijmwoord(en) ervoor.

Quote:
ik keer dan naar de dag van gister terug vanuit de toekomst
nu ben ik egoister, ik weet toch dat het wel goed komt


Quote:
ik leef liever in het heden niet veel stouter in de toekomst
geen grip op het verleden en ik zie wel wat mij toe komt


Quote:
breng me naar een plek zonder ruimte zonder tijd
4 dimensionaal ja bijzonder lijp


Dat zijn een aantal voorbeelden daarvan.

Verder zie ik je veel vandezelfde rijmwoorden gebruiken. Probeer wat meer te varieeren daarin.

Als laatste vind ik de opbouw naar je conclusie toe wat gehaast overkomen en ook totaal niet origineel. De boodschap die je probeert op me over te brengen komt niet over omdat je zinnen er vaak nogal geforceerd in staan.

Als conclusie, probeer je rijm beter uit te werken en probeer ook meer technischer te rijmen. Ik zie (weer) veel binnenrijm maar het is niet spectaculair genoeg om me te boeien. (Op rijmtechnisch vlak dus.)
Probeer ook om je verhaal wat beter uit te werken en misschien wat langer voor een tekst te zitten. Schrijf je tekst, als het op het eerste gevoel af lijkt te zijn blijf er een dag of 2 helemaal vanaf en open het dan om nog een kritisch naar jezelf te kijken. Verbeter de punten waar je wilt verbeteren en laat het dan weer een dag of 2 liggen, open het dan weer en kijk weer kritisch. Zo ga je door tot je de tekst kan openen en zelf geen enkel punt van verbetering meer kan vinden.

Succes.


EDIT: Of je bent klaar met een lange uitgebreide feed en de tekst waar het om gaat is al verdwenen. :S
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2008 @ 00:40:26 ]

----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 09-01-2008 om 00:47:31
damnsz... slm.. das idd zonde van de moeite! haha
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op woensdag 09-01-2008 om 00:49:34
Helemaal als er nog bij komt dat hij me via PM had gevraagd om zijn tekst te feeden. Maar ach, altijd leuk om een keer wijs te doen.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op woensdag 09-01-2008 om 14:57:32
''Verder zie ik op het eerste oog slechts 1 goede multi.''

Slapen doe je niet je bent gebouwd van energie
baan jezelf een weg een baan die heb je niet

dit is niet eens een multi aangezien het in de nederlandse taal niet als de engelse versie wordt uitgesproken

éé ner gie
hèb je niet

geen multie
DKMAN
Gepost door DKMAN op maandag 21-01-2008 om 16:41:33
Heb de tekst eraf gehaald omdat ik nog eens goed ging lezen en dingen wilde veranderen, volgende dag geen internet meer omdat ik een wireless lan uit de lucht haal en werd 'ontdekt', ben nu verhuisd en heb weer internet, wel goed door kunnen schrijven haha, maar ja ik ga niet alles droppen hier ik drop wel weer een tekstje als ik echt tevreden ben, bedankt voor de feed kan er wat mee en dat zal ik dan ook gaan doen.
----------------------------------------
DKMAN
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.