Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op woensdag 16-01-2008 om 09:57:31
Ik ben op zoek naar een goede VST sampler waarmee ik mijn samples netjes onder toetsen in mijn MIDI keyboard kan zetten, dus verschillende samples onder verschillende toetsen.

Kan dit allemaal met Halion, of moet ik Kontakt nemen?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-01-2008 @ 10:07:02 ]
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 17-01-2008 om 08:55:03
Kontakt werkt wel fijn, heb het vroeger gebruikt.
Je kan ook standaard in FL doen, alleen duurt het uren voordat je de layers zodanig hebt gefixt dat je een samplertje hebt.
Nu gebruik ik gewoon Reason's Dr. Rex, werkt erg makkelijk eigenlijk...
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 17-01-2008 om 08:59:55
Ik gebruik Kontakt, werkt super voor mij. Heb ook even met Halion gespeeld maar kwam er achter dat Kontakt toch beter voor me werkt.
n00t
Gepost door n00t op donderdag 17-01-2008 om 11:54:52
Ik zit nu achter Kontakt, maar ik kom er niet helemaal uit.. Ik wil twee verschillende samples onder twee verschilledne toetsen laden, ze moeten echter niet in toonhoogte veranderen.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Ik heb al in de mappingeditor zitten kloten, door zo'n geel vlakje te verslepen per sample naar een toets, maar dan wordt de sample in toonhoogte veranderd.. Weet iemand misschien hoe ik dit kan doen zonder dat de toonhoogte veranderd? Gewoon twee verschillende samples, die niet veranderd worden, onder twee verschillende toetsen?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-01-2008 @ 11:55:24 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 17-01-2008 om 13:48:15
mss moet je ze op de noot hebben staan de D en de F zie ik staan daar,mss helpt dat..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op vrijdag 18-01-2008 om 16:05:59
Vraagje, heb belangstelling voor een softsampler, die een sample verdeeld over het hele keyboard, en verschillende pitchwaardes hieraan geeft. Is dit makkelijk in Kontakt?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Rilo
Gepost door Rilo op zondag 20-01-2008 om 20:25:16
@noot: Je kunt in Kontakt2 gewoon de samples op je keys uitzetten, dit doe je door een sample te laden in Kontakt en dan deze te open.. je moet nu de mapping editor openen en dan je sample kleiner maken dmv. de linker en de rechterkant naar elkaar toe te schuiven.. je kunt hem nu op een toets zetten.

Als je de mapping-editor open laat staan dan kun je zo je samples erin slepen en op de goeie key zetten. Je kunt nu gewoon de samples in Cubase gebruiken via 1 midi-track. Geen idee of dit DE manier is.. en of er nog meer wegen naar Rome leiden..

Ik heb op mijn HD nog ergens een pdf bestand staan van een handleiding van Kontakt. Bij intresse mail me even.. succes..
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op maandag 21-01-2008 om 08:02:16
^Word naar Rilo, wou hetzelfde posten.
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
WEBs Gepost door WEBs op dinsdag 29-01-2008 om 16:43:40
ik snap echt geen drol van kontakt
kheb kontakt3
kan iemand me even helemaal uitleggen wat ik moet doen.. moet ik een sampletrack zelf op choppen in cool edit ofzo.. of kan kontakt dat zelf ook doen?

----------------------------------------
sono ubriaco?
Rilo
Gepost door Rilo op woensdag 30-01-2008 om 22:15:29
Zoals ik in een voorgaande post aangaf heb ik ergens een manual in pdf formaat, ik weet niet welke versie maar het principe is hetzelfde... dus bij intresse weet je me te vinden.... choppen moet volgens mij kunnen..
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0068 sec.