Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Feedback /
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 23-01-2008 om 11:05:31
Beste mods/admins/medewerkers/leden,

Ondanks dat regels wel beschreven staan in bepaalde topics, snap ik niet wat nou precies wél en niet mag.

Ik heb laatst, met hulp zelfs van een admin of mod, die topics met BC geopend voor Plugins en heb het geven van links dus alleen via pm gedaan.. maar zie dat er de laatste tijd gewoon direct word gelinkt in dat topic. Mag dit gewoon?

Ik heb ook dat topic met honderden Acapella's gedaan.... zijn Acapella's eigenlijk illegaal? En mag het wel of niet direct gelinkt worden in grote hoeveelheden of alle acca's van een specifiek album?

Verder doe ik soms als ik het over een film heb ofzo een linkje zetten naar die film op stage6 of video.google ofzo, of naar een torrent.... is dit eigenlijk verboden?

Voor zover ik nu weet mag je geen directe links naar software of albums die te koop zijn in de winkel posten. Je mag deze wel pm'en. Losse mp3's mogen wel in de topics geplaatst worden. Over films en torrents (wat eigenlijk geen directe link is naar de warez) weet ik eigenlijk niks..

Ik hoor dat er soms mensen worden gebanned om deze redenen, terwijl ze eigenlijk gewoon een positieve bijdrage willen leveren maar de regels niet kennen... graag duidelijkheid dus...
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 23-01-2008 om 11:27:14
We zijn een NL hiphop site, het linken van complete nederlandse albums (en zeker degene die net uit zijn) is gewoon not done. Een linkje naar het blaxtar album is dus ook niet toegestaan, lijkt me logisch. Er zijn zat sites om ze te vinden, waarom dan ook hier. Ook artiesten lezen mee en wij worden er persoonlijk op aangesproken.

pm's checken we uiteraard niet, omdat ze niet voor niks private zijn. We zijn niet heiliger dan de paus, iedereen download en veel mensen kopen ook wel echt goede dingen na het checken. Het is ook niet dat de regels zwart op wit staan of niet veranderd kunnen worden. Films en shizzle, torrents zijn niet illegaal... downloaden is niet illegaal alleen het aanbieden wel. Dat is de Nederlandse wet. In principe is het downloaden van nederlandse albums ook niet illegaal, maar daarom hoeven we als hiphop site daar nog niet aan mee te werken.

edit: het is ook een lastig iets aangezien iedereen een eigen visie heeft en wij niet perse dictators willen spelen door alles dicht te gooien.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-01-2008 @ 11:28:02 ]
Buitengewoon Gepost door Buitengewoon op woensdag 23-01-2008 om 11:28:52
je moet gewoon alles in de winkel kopen!
----------------------------------------
ya diggg
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 23-01-2008 om 11:34:48
Nou... mocht ik ooit iets doen wat niet mag hoop ik dat jullie me daar gewoon op wijzen en er op vertrouwen dat ik alleen maar een bijdrage wil leveren en verder respect heb voor de regels

Whehehe
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 23-01-2008 om 11:50:07
Intoevoeging op het verhaal van dap, en iets wat overigens ook vaker is vermeld. Onder aanbieden valt ook een opmerking als "PM mij voor die download link".

Lopen overigens meer topic's over dit onderwerp. Eigenlijk zijn over al die topic's heen de regels niks veranderd. Aanbieden van albums is not done, niet per download link in het topic, niet via een opmerking als "PM mij". Men weet dat ook, is nooit anders geweest.

Het wordt alleen lang niet altijd gezien, dus er word ook niet altijd tegen gehandeld. Ik heb zo het flauwe vermoeden dat ik wel weet om wie zijn ban dit gaat, en die heeft al eens eerder een waarschuwing gekregen voor het plaatsen van een Nederlandse album. Dus die kende ook zeker wel het risico van een ban.

Bij de eerste keer heb je echt niet gelijk een ban te pakken, moet je je niet te druk overmaken, downloaden hoort er nu éénmaal bij. Ben je de 4de die een downloadlink plaatst die we weg halen wordt het een ander verhaal, net als wanneer je ondanks dat het je eerder gezegt is toch links plaats.

Zie het verhaal ook van onze kant. Wij werken regelmatig samen met de artiesten van wie jullie links plaatsen, sommigen vinden het geen probleem, sommigen wel. Maar als zij het wel een probleem vinden en wij staan het maar toe, kunnen ze geneigd zijn geen interviews meer te geven, geen albums voor reviews te sturen en geen prijsvraag meer te doen. Dan kunnen we de site wel gaan stop zetten, want dan hebben we geen content meer. Ook dat is iets wat mee telt natuurlijk.

Uiteindelijk is het een beetje logisch nadenken. De policy geeft overigens ook aan dat het niet toegestaan is illegale links te plaatsen. Dus niet weten is een beetje een "ik zie niks, ik hoor niks en ik weet niks" excuus.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 23-01-2008 om 11:58:45
Ik stel de vraag juist zodat ik dat laatste argument niet hoef te gebruiken en ik me gewoon binnen de regels kan houden... zoals ik al zei: Ik wil bijdragen aan het forum, geen afbreuk er aan doen door jullie in de problemen te helpen

Bedankt voor de info iig
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 23-01-2008 om 12:01:16
Maar over die plug ins, andere programma's.
Mag je dan wel links plaatsen naar programma's en plug ins etc.?
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 23-01-2008 om 12:03:23
ja... en naar films en torrents?
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 23-01-2008 om 12:09:25
Downloaden is niet illegaal en wij hosten geen films. Maar we willen ook geen dumpsite zijn met alleen maar links, daar zijn torrentsites voor die kunnen dat veel beter.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 23-01-2008 om 12:11:23
-dap is korter en net zo duidelijk-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-01-2008 @ 12:11:57 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op woensdag 23-01-2008 om 18:47:36
Albumlinks posten of erom vragen mag niet. Geldt dat puur voor Nederlandse albums, of ook voor Bijvoorbeeld een nieuwe van Statik Selektah of ik noem maar wat?
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 23-01-2008 om 23:56:55
Inprinciepe voor alles... Om het duidelijk te houden
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
 Index / Feedback /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0109 sec.