Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 29-01-2008 om 21:49:11
Wie heeft er ervaring mee en wie doet het

ik heb gehoord dat meditatie ervoor kan zorgen dat je para dingen kan doen, en dan ebdoel ik niet dingetjes verplaatsen met je geest, maar je echt immens kunnen concentreren op iets waardoor je bijv veel meer kracht kan produceren enzo, soort lichamelijke boost

iemand info of doet iemand het? ik doe het al een tijdje om te ontspannen als mijn mind fok op is, maar echte meditatie ken ik niet
----------------------------------------
argh
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 29-01-2008 om 21:52:12
jezus wil je monnik worden ofzo?

Te dik wat te doen topic

Schenen trainen topic

Meditatie topic

je hebt wle plannen of niet ?


of je doet net als in de film, iemand heeft je genakt ofzo of iemand om je heen w/e, en jij gaat in maanden lange training om die gene terug te pakken, het is WRAAAK, WRAAAAAAAK zeg ik je!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 21:53:11 ]
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op dinsdag 29-01-2008 om 21:53:34
Hij beterd zijn leven geloof ik hehe.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 29-01-2008 om 21:53:53
whaha nee, kom er nu pas op om het hier te vragen man, niet fronten, help of reageer niet
----------------------------------------
argh
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op dinsdag 29-01-2008 om 22:00:07
Of anders?
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 29-01-2008 om 22:00:34
dan ga ik fronzen
----------------------------------------
argh
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 29-01-2008 om 22:01:16
indd ik weet het trouwens, hij heeft shoa lin monk gezien, en wil nu zijn leven daar aan gaan wijden, net zoals ik Scorpion zag in Mortal Kombad, nooit gelukt op zon haak uit me klauwen te krijgen, maar wat was de droom mooi
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 29-01-2008 om 22:03:00
Quote:
Bigfoot schreef op 29-01-2008 @ 21:49
Wie heeft er ervaring mee en wie doet het

ik heb gehoord dat meditatie ervoor kan zorgen dat je para dingen kan doen, en dan ebdoel ik niet dingetjes verplaatsen met je geest, maar je echt immens kunnen concentreren op iets waardoor je bijv veel meer kracht kan produceren enzo, soort lichamelijke boost

iemand info of doet iemand het? ik doe het al een tijdje om te ontspannen als mijn mind fok op is, maar echte meditatie ken ik niet


Ik mediteer elke avond voordat ik ga slapen.. een echte tot rust komer zegmaar.. Ik maak hierbij gebruik van de "licht therapie" afkomstig uit het Boedhisme.

Mijn tante is een intensieve volger van NLP (Neuro Linguistisch Programmeren). Die shit is geweldig en je komt ook echt tot rust als je t goed aanpakt. Daarnaast kom je zo ontzettend veel over jezelf te weten, dus waarom je op bepaalde dingen erg fel reageert..

Google dr maar ff op.. is megaveel info op het net hierover te vinden..

M.b.t. dingen met je geest bewegen komt mij iets te sci-fi over, tenzij je echt gelooft dat de wereld morgen vergaat en je je tassen al hebt gepakt omdat de groene mannetjes je vanaaf op komen pikken..
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op dinsdag 29-01-2008 om 22:04:15
Elke avond? Elke ochtend zeker hehe, jij bent altijd kankerlaat op NLHH
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 29-01-2008 om 22:04:51
aight thanks, zal ik eens doen

en nee daarom, ik hou niet van in die zweverige shit (snap je um?) te geloven
----------------------------------------
argh
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 29-01-2008 om 22:05:47
jij hebt een ander gevoel voor tijd dan ik denk ik dan..

ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht, dus in dat geval is bovenstaande van toepassing
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 29-01-2008 om 22:05:56
Quote:
-pascool- schreef op 29-01-2008 @ 22:01
indd ik weet het trouwens, hij heeft shoa lin monk gezien, en wil nu zijn leven daar aan gaan wijden, net zoals ik Scorpion zag in Mortal Kombad, nooit gelukt op zon haak uit me klauwen te krijgen, maar wat was de droom mooi


gast serieus, het boeit me niks wat je van me denkt en zo, maar ga het in het slowchat verkondigen of zo, heb hier geen zin in
----------------------------------------
argh
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 29-01-2008 om 22:08:50
Ga dan niet reageren, gast serieus tuuttuut tjoeke tjoeke, Brain check train
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 29-01-2008 om 22:10:33
Hoi.

Ik mediteer ook regelmatig. Maar hetgeen waar jij het over hebt is wel een hele verregaande vorm van meditatie. Überhaupt voordat je je geest kunt legen en alleen maar met je ademhaling bezig bent, dat duurt al ontzettend lang.
Mag ik vragen wat jij onder medititie verstaat en hoe doe je het precies?

MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op dinsdag 29-01-2008 om 22:10:59
Quote:
Beatzcollective schreef op 29-01-2008 @ 22:05
jij hebt een ander gevoel voor tijd dan ik denk ik dan..

ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht, dus in dat geval is bovenstaande van toepassing


Ik slaap meer dan 5 uur.. Veel in de ochtend. Kga altijd erg laat slapen en dan slaap ik lang uit. Maar voor mij is avond tot 0:00 uur, en daarna noem ik het nacht.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 29-01-2008 om 22:19:53
Ik wil ook wel leren mediteren.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 29-01-2008 om 22:20:50
Moet je googlen of boekje kopen. Maar vooral gewoon de tijd nemen.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 29-01-2008 om 22:28:15
Interresant ik ga me zo eens focussen op het ademhalen.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 29-01-2008 om 22:29:58
Dat is eigenlijk alles wat het inhoudt; ademhaling en controle.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 29-01-2008 om 22:31:59
Ja maar je hoofd leegmaken, dat lijkt me toch echt verdomd moeilijk.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 29-01-2008 om 22:34:40
Heb de licht therapie van mn tante geleerd.. en het heeft ongeveer anderhalf jaar geduurd, voordat ik het helemaal beheerste.

Het is idd een kwestie van je hoofd leegmaken en en letten op je ademhaling. De licht therapie omvat daarnaast dat je jezelf in het licht zet. In het begin betekent dat, dat je je een soort van zon boven je stelt, waar je je op focust. Het is meer een hulpmiddel om langzaam maar zeker je ademhaling gelijkmatiger te laten gaan, dus diep inademen door je mond, even vasthouden en uitblazen.

Het gevolg van die focus, is dan dat je door middel van gelijkmatiger ademhalen je langzaam maar zeker tot rust komt, wat begint bij je vingers, die voel je dan op een gegeven moment ook niet meer.. dan je tenen en dan kruipt het langzaam maar zeker omhoog.

Uiteindelijk weet je dat je in bed ligt, maar je voelt je hele lichaam niet meer. Het enige dat je voelt is die zon.. klinkt allemaal misschien wat zweverig, maar probeer het maar gewoon.

Ik heb er ooit een cd van gemaakt, omdat anderen mijn meditatie technieken ook wilden leren. Zal even kijken of ik die nog kan opsnorren..
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 29-01-2008 om 22:37:53
Ademhalingoefeningen doe ik inderdaad ook vaak voor het slapen gaan gewoon liggend.

Mediteren zittend ivm chakra's.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 29-01-2008 om 22:38:30
Ik ging net in de lotushouding zitten en legde de rug van mijn rechterhand in de palm van mijn linkerhand had een gestrekte rug en deed mijn ogen dicht en begon mijzelf te focussen op de ademhaling, na 2 minuten begonnen mijn oogleden pijn te doen. Hoe kan dat?
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 29-01-2008 om 22:45:22
Je moet je ogen niet dichtdoen maar je oogleden ontspannen, als het goed is hangen ze dan nog net open. Recht je rug, knijp je kringspier samen alsof je nodig moet kakken, trek je buik iets in, maar niet geforceerd. Zorg dat je schouders recht zijn, maar niet onder spanning. Breng vervolgens je kin iets naar je borst. Adem alleen nog door je neus.
Echt diep ademen, vul je hele longen en laat ze helemaal leeg lopen, als het goed is voel je dan warmte/energie stromen.
Vergelijk je ademhaling met een ruisende zee.

Klinkt allemaal gay voor iemand die er geen weet van heeft, maar het klopt.

Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 29-01-2008 om 22:47:50
Okee, ik deed dus mijn ogen dicht en het begon aardig geiriteerd te raken, straks voor het slapen gaan zal ik het eens proberen en morgen vinden jullie natuurlijk hier het uitgebreidde verslag van mijn meditatie-ervaring.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 29-01-2008 om 22:57:54
Ach ja, ik kan net zo goed een track maken voor ontspanning. Ik doe niet aan mediteren maar wel aan zelfhypnose dan ben je ook compleet ontspannen.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 29-01-2008 om 22:58:29
En hoe doe je die shit nou weer?
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 29-01-2008 om 23:05:00
moet je bijv je eigen submodaliteiten van alcohol kennen en dan kan je die in je onderbewust zijn aanbrengen op een anker. En als je dat dan in het dagelijks leven je anker activeerd dan word je aangeschoten lachen man.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op woensdag 30-01-2008 om 07:48:46
whha sick

nee wat stoeppie zegt, kleermakerszit, reet iets hoger op een trapje of kussen of zo (i.v.m. comfort) rug recht, kin omlaag, handen ook wat stoeppie zegt, maar ik leg ook mijn duimen tegen elkaar, en dan ademenen, heel diep in, heel diep uit, totdat je enrgens meer aan denkt

deed er wel een paar weken over voordat dit een beetje ging werken
----------------------------------------
argh
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0119 sec.