Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Battle corner /
Deadend
Gepost door Deadend op donderdag 31-01-2008 om 10:50:08
16 lines
Nederlands
Tekst
Niet blind
Deadline week na drop eerste tekst

Succes kerel.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-02-2008 @ 10:38:12 ]
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op donderdag 31-01-2008 om 14:25:00
We kunnen er ook 16 lines van maken toch?
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Deadend
Gepost door Deadend op vrijdag 01-02-2008 om 10:28:51
Quote:
DutchNelson schreef op 31-01-2008 @ 14:25
We kunnen er ook 16 lines van maken toch?


Is ook goed! 16 lines it is.
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op donderdag 07-02-2008 om 01:38:27
Damn he er stond nog een battle open, ff een vluggertje dan is het zo weer afgelopen,
Zat je te wachten tot ik die lyrics dropte? Blind spitten gaat jou echt ver te boven,
F5’nd op je topic tot je mij zag posten, ik zie het aan de views, het is niet te geloven,
ga je reageren het is echt te hopen, weer een topic met een deadend, word dus een saaie show he,
binnen een week reageren heb je dat gesnopen, wacht niet langer en laat die mensen voten,
je greenpeace tracks zijn niet origineel nee, de hiphop scheids heeft je afgefloten,
ga van het veld af, ga weg van die stage, en neem je click mee voor ik ze eraf moet gooien,
wordt het te persoonlijk, dat is onvoorspelbaar, onvertoonbaar en zeker niet hoorbaar,
want je promotie is kut en je site is stuk, net als je rijmskills, tot nu toe had je geluk,
je dacht ik volg het juiste pad, toen kwam je bij mij aan, helaas ik heb het veelste druk,
dus ik druk op negeer en zie je niet meer terug, je kunt posten wat je wil helpt toch geen ene fuck,
de zoveelste gozer die rapt om beroemt te worden, ga maar in de rij staan, en houd je portemonnee open,
je hebt een gat in je hand, net als een junk zonder needle, die dan maar een pvc-buis naar binnen ramt,
dus je zoekt een alternatief voor een goeie beat, en shopt naar beats in je dorp als een trotse hema klant,
een geval apart in rappend nederland, wacht op je reactie, al verwacht ik niet veel van deze tjap,
de laatste line nu en je staat schaakmat, kom maar op met je tegenactie, maar onthoud het is allemaal een grap,
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Deadend
Gepost door Deadend op woensdag 13-02-2008 om 10:40:48
Oh ja deze staat nog open. Ben nogal druk met school momenteel, maar zal vanmiddag proberen te droppen. Anders is het wel duidelijk wie de winnaar is.
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op woensdag 13-02-2008 om 11:53:04
Ik geef je dag extra, tot vrijdag 23:59
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Deadend
Gepost door Deadend op woensdag 13-02-2008 om 22:18:26
ik kijk op nlhiphop en wat tref ik daar aan, een tsjappie die op me wacht, hele dagen lang
wachtend op mij om hem hard te komen dissen, zijn laatste uren zijn nu geteld want in mij moet je je niet vergissen
je zegt ik sta schaakmat? dat was in de 10de pot, de eerste 9 games speelde ik je finaal kapot
ik shop inderdaad naar beats bij professionele beat creators, jij daarentegen shopt naar beats bij de xenos.
kom niet met je standaard zinnen die iedereen al gebruikt, dat deed ik vroeger ook maar ik heb ze voor pro lines geruild
nu spit ik zelfs de professionele rappers eruit, dus hou je bek nou maar of ik stop je kont vol met kruit
lyricale lijnen spit ik zo oraal, ik diss je finaal want mijn lines zijn je fataal
ik ben een leipe g, altijd in om te boksen, beter kom je niet opdagen want ik sla je verrot he
je denkt dat je mij kan klaren kill je kan echt beter stoppen, ik kom heter en beter met beide boksen en bossen
kerel, ik druk me sigaret uit in je oog, en als ik je op straat zie loop ik om je heen met een boog
iedereen vind je zielig, want wat heb jij nou voor leven?, hele dagen op de vuilnisbuilt zonder drinken en eten
en kom nou niet met praatjes dat je een straatkill bent, als je dat was zou je bossen als een echte vent
nu boss je als een vent zonder ballen die niet bossen ken, jij bent echt zo'n kerel waar ik geen woorden meer aan spent
je zat er vast al op te wachten om hard geklaart te worden, ik kom onmenselijk hard, zie me maar als een horde*
ik zeg je druk dan op negeer doe vooral wat je niet laten kan, ik snap het ook wel, je was vast al die tijd doodsbang
oké kill, dit was het dan, hopelijk heb je genoten en kreeg je geen hartstilstand


*Check World of Warcraft
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-02-2008 @ 13:07:25 ]
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op woensdag 13-02-2008 om 22:43:51
Voten!
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Replay
...
Gepost door Replay op woensdag 13-02-2008 om 22:48:01
mag ik beetje feed geven?

werk aan die lange zinnen, flowt niet goed zo
probeer iemand te dissen, gebruik persenols en harde punches, bij beide zie ik geen harde punches.
denk niet teveel aan dat het laatste woord moet rijmen met het laatste woord van de vorige zin.
is niet zo heeeeel belangrijk.
je mag ook een zin overslaan die niet rijmt, maar waar de zin die daarop volgt dan weer rijmt
dus ehh aan rijmschema werken

verder, gewoon doorgaan met die shit
----------------------------------------
....
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op woensdag 13-02-2008 om 23:01:00
Ik zou aan beiden willen adviseren veeel kortere zinnen te maken want dit leest echt niet prettig weg..
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op woensdag 13-02-2008 om 23:12:53
tnx for the advice alvast, zal het zeker onthouden.
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op donderdag 14-02-2008 om 04:19:25
Zijn inderdaad hele lange zinnen. En ik heb niet echt een zin gelezen dat ik dacht van: OOOOOOOOOOOwwwwww die is HARD!

Maar goed. Ik ga voor Dutch Nelson. Vind het een best vette dis eigelijk
Beide zijn wel sterk. Maar die zinnen zijn zo lang joh probeer het op die dikke beats te schrijven. Kort en krachtig!
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
Deadend
Gepost door Deadend op donderdag 14-02-2008 om 13:05:54
Normaal gesproken maak ik ook niet zulke lange zinnen, maar ik deed het omdat hij het deed. Ik vind het persoonlijk ook niet prettig lezen, maar ik wou gewoon evenveel lines hebben als hem.

Toch bedankt voor de tips kerels! Is mijn eerste diss hier op deze site, moet nog hard werken aan mijn skills. Ik doe het dan wel al 3 en een half jaar, maar ben nooit echt veel met teksten bezig geweest, meer met rappen zelf.

1-0 voor DutchNelson.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-02-2008 @ 13:09:07 ]
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op donderdag 14-02-2008 om 23:03:45
Kunnen mensen die dit topic toevallig openen nog ff voten?
honest votes please.

3 votes a winner ofzo.
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Replay
...
Gepost door Replay op donderdag 14-02-2008 om 23:09:09
ik vote op beiden

omdat het allebei zelfde niveau is
zelfde fouten
en even aantal "dope" lines

dus ja
----------------------------------------
....
Thijs1988
Meatball Sub
Gepost door Thijs1988 op donderdag 14-02-2008 om 23:43:53
Ff kijken, beide lange zinnen, maar ik heb me er ff over gebogen Beide best redelijke drops, maar sommige lines vallen echt niet op tussen de rest, omdat het der allemaal zo druk uit ziet DutchNelson heeft betere punches, maar ik vind hem soms iets geforceerder dan Deadend. Zit allemaal best dicht bij elkaar.

Maar mijn vote gaat toch naar DutchNelson , ik vind het net iets beter in elkaar zitten.

Volgende keer, schrijf wat minder lange zinnen, of maak er gewoon wat meer regels van (als dat uitkomt met het rijmen).
----------------------------------------
Hitting bottom isn't a weekend retreat. It's not a goddamn seminar. Stop trying to control everything and just let go! LET GO!
Deadend
Gepost door Deadend op maandag 18-02-2008 om 19:08:27
Okee dan heeft DutchNelson gewonnen. Gefeliciteerd.

Zou van Replay graag een voorbeeldtekst van een rijmschema waarin 'de laatste zin niet rijmt' zien. Ik ben altijd heel gefocust daarop, en zou daar graag van afwijken.

Toch bedankt voor de matties kerels!

Pzz en tot volgende battle
Replay
...
Gepost door Replay op maandag 18-02-2008 om 19:11:04
ik ben geen tekstschrijver hou mij der ook weinig mee bezig als ik eerlijk ben
lees af en toe wat hier..maar ehm ja gebruik de zoekfunctie
misschien kom je dan teksten tegen waar je misschien wat van kan leren..ik weet het niet
en anders reageren er nu vast wel mensen die je willen helpen
----------------------------------------
....
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op dinsdag 19-02-2008 om 12:31:34
Hoe bedoel je precies, dat de laatste zin niet rijmt?
Bedoel je meer klank rijm? dan krijg je zoiets als: tering / geestig, bazen / haten, rennen / estafette ofzo..
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op maandag 25-02-2008 om 17:55:21
beetje jammer dat er zo weinig gevote word maar goed hier komt de mijne:

DutchNelson

+ F5’nd op je topic tot je mij zag posten, ik zie het aan de views, het is niet te geloven,
ga je reageren het is echt te hopen, weer een topic met een deadend, word dus een saaie show he

vind dit wel lekker klinken als je het op een beat spit alleen moet je in de 2e line wel een behoorlijke versnelling doen om op de beat te blijven.

+ je hebt een gat in je hand, net als een junk zonder needle, die dan maar een pvc-buis naar binnen ramt,
dus je zoekt een alternatief voor een goeie beat, en shopt naar beats in je dorp als een trotse hema klant,

1e line vind ik matig maar de 2e line is zeker dope!

- Damn he er stond nog een battle open, ff een vluggertje dan is het zo weer afgelopen,
Zat je te wachten tot ik die lyrics dropte? Blind spitten gaat jou echt ver te boven,

had een betere opener kunnen zijn dit is beetje zwak hoor ik denk dat je veel beter had gekund onthoud dat de opening en de afsluiter vaak bepalend kunnen zijn in een battle!

- een geval apart in rappend nederland, wacht op je reactie, al verwacht ik niet veel van deze tjap,
de laatste line nu en je staat schaakmat, kom maar op met je tegenactie, maar onthoud het is allemaal een grap,

Zwak eind kom harder gast vooral het is allemaal een grap is erg matig bedacht.
de bedoeling is dat je eind kneiterhard aankomt dit is meer iets voor iemand die bang is dat hij zijn tegenstander beledigd ofzo.

Deadend:

+ je zegt ik sta schaakmat? dat was in de 10de pot, de eerste 9 games speelde ik je finaal kapot

goede reply op het stuk van DutchNelson

+ ik shop inderdaad naar beats bij professionele beat creators, jij daarentegen shopt naar beats bij de xenos.

Lol harde dis op iets wat dutch zelf ook als dis had bedoeld

- nu spit ik zelfs de professionele rappers eruit, dus hou je bek nou maar of ik stop je kont vol met kruit

Heeeeeel matig wat zeg ik bar slecht gewoon dit slaat echt nergens op.

- kerel, ik druk me sigaret uit in je oog, en als ik je op straat zie loop ik om je heen met een boog

ook jammer je hebt af en toe leuke punches in je tekst maar dit soort lines verpesten het eerlijk gezegd een beetje.

Conclusie:

Vond het van beide best matig ik denk als jullie meer tijd aan je lines besteed hadden dat er iets veel dikkers uit had kunnen komen.
Vind het ook jammer dat jullie geen tot heel weinig metaforen gebruiken dat is juist het mooie van HIPHOP dat je lekker met woorden kan spelen op een harde manier.
punches waren er ook niet zoveel jammer want ik kan er zo al 10 bedenken als ik naar jullie naam kijk.

al met al dus zeer matige teksten van allebei.
denk aub om je flow en zorg dat je tekst netjes in lines onder elkaar komen te staan.
dat trekt meer voters en dan zien de mensen sneller hoe jullie je tekst op de beat zouden spitten.

mijn vote gaat naar dutchNelson hij kwam iets beter dan Deadend.

succes

----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
jimmypimmy Gepost door jimmypimmy op zaterdag 01-03-2008 om 17:57:52
Deadend komt echt iller brothers
 Index / [arch] Battle corner /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0109 sec.