Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 12-02-2008 om 00:00:37
Aangezien ik toch weer een hoop inspiratie heb de laatste tijd lijkt het me handiger al mn nieuwe tracks voortaan in 1 topic te droppen in plaats van losse (vervuiling) topics elke keer!

Hier de beat die ik gisteren dropte

Deze keer een beat met een oldskool randje.. gebruik gemaakt van een stuk of 6 gelayerde saxen en een veel gebruik gemaakt van de multiband compressor om mn drumbeat een oldskool look and feel te geven.. zie hieronder het resultaat;

Oldskool Battlebeat (SAX RULES!)
















En hier de nieuwe aanwinst van vandaag

Gezien het prachtige weer van de afgelopen 2 dagen, een heerlijk loungy hiphop track met natuurlijk de gebruikelijke fluitjes en saxjes en een dikke baspartij;

Pre-SummerSeries Part 1















Enjoy!
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 12-02-2008 om 00:05:14
ghehe zo kan het natuurlijk ook he .

speel je trws ook alles zelf in? (die sound module das 1 ding, maar ben je iemand die nog wel eens sampled?)
----------------------------------------
myspace
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 12-02-2008 om 00:10:01
jazeker, alle gitaartjes die je ooit in mn tracks hebt gehoord zijn gesampled uit bestaande tracks.. en de rest speel ik allemaal zelf in..
dus van de hihats / percussie / drumlijnen tot de pianootjes, rhodes en de gesamplede delen natuurlijk..

Daarnaast heb ik een hele goede vriend die wat baslijntjes voor me heeft ingespeeld en hier haal ik al mn bassen uit, op de akoestische bassen na natuurlijk. Dus knippen, plakken en dan met Kontakt weer inspelen +een hoop fx dr overheen en klaar weer..

Heb voornemens om een mpc aan te gaan schaffen trouwens.. zou een leuke aanvulling op mn studio zijn!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-02-2008 @ 00:12:29 ]
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 12-02-2008 om 00:31:50
ok dan .

daar heb ik altijd wel respect voor! en helemaal omdat je instrumenten niet gesequenced klinken.
het enige puntje van kritiek blijft dan nog dat het nog iets catchier kan. Bij jouw beats lijkt het vaak meer op een keuze van je zelf om dat niet te doen, maarja ik vind dat zelf altijd wel fijn .

een mpc, ja das leuk speelgoed ey, ik zou er persoonlijk niet zo veel aan hebben maar dat blijkt al uit mijn beats (nogsteeds automation intekenen met de muis etc. kutklusje )
----------------------------------------
myspace
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 13-02-2008 om 23:43:45
haha Skiz, is maar wat je gewend bent dan denk ik..

Denk dat die mpc icm met een draaitafel mij iig prima van pas zal komen..
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zaterdag 16-02-2008 om 19:08:04
** sumiere skup voor mn 2e beatje **
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-02-2008 @ 19:08:26 ]
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0068 sec.