Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
EmKay1 Gepost door EmKay1 op vrijdag 15-02-2008 om 21:48:23
Quote:
De politie en het Openbaar Ministerie krijgen mogelijk een database ter beschikking met de vingerafdrukken van Nederlanders ouder dan 6 jaar.

Staatssecretaris Ank Bijleveld (Binnenlandse Zaken) stelt voor om de vingerafdrukken van iedereen die een identiteitsbewijs aanvraagt te verzamelen en toegankelijk te maken voor opsporing.

Een woordvoerder van het ministerie bevestigde vrijdagavond een bericht hierover van RTL Nieuws. De database mag alleen worden geraadpleegd op verzoek van de officier van justitie. De officier kan de vingerafdrukken gebruiken om de identiteit van een verdachte te bepalen als hij een concrete verdenking heeft.

Het voorstel om vanaf juni volgend jaar vingerafdrukken te nemen van aanvragers van een nieuw identiteitsbewijs was oorspronkelijk bedoeld om paspoortfraude tegen te gaan. Bijleveld wil de afdrukken onder voorwaarden nu ook verstrekken aan politie en justitie.


Bron: Nu.nl

Wat vinden de mensen van deze ontwikkeling?

Ik vind het persoonlijk een belachelijk idee. Veiligheid is belangrijk, maar waar blijft mijn recht op privacy? Rico begint iniedergeval steeds meer gelijk te krijgen (elektrostress).
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-02-2008 @ 21:54:15 ]

----------------------------------------
ZWO
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op vrijdag 15-02-2008 om 21:51:32
Nederland begint steeds meer op de vs te lijken..
BasiK_013
RealistiK Records
Gepost door BasiK_013 op vrijdag 15-02-2008 om 21:52:23
ik ga zeker me vingerafdruk vervalse alsik da meot doen
----------------------------------------
Stop me niet in een Hokje Tenzij er een Mic Staat
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 15-02-2008 om 21:54:19
Ahja, hoe belachelijk ik het ook vind, ik heb er geen last van, de mijne hebben ze toch al.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Moordenaar
De rijmer die rijms laat rijmen
Gepost door Moordenaar op vrijdag 15-02-2008 om 21:54:59
wat boeit het nou dat je een vingerafdruk af moet staan. ja je hele privacy is opeens weg hoep. ga bij je moeder janken joh, wees blij dan worden er zowieso meer misdaden opgelost.

@iedereen behalve SLM
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-02-2008 @ 21:55:30 ]

----------------------------------------
Ben de lijphoofd propro maep maep wajoooooooooooow next level
EmKay1 Gepost door EmKay1 op vrijdag 15-02-2008 om 21:59:57
Quote:
Moordenaar schreef op 15-02-2008 @ 21:54
wat boeit het nou dat je een vingerafdruk af moet staan. ja je hele privacy is opeens weg hoep. ga bij je moeder janken joh, wees blij dan worden er zowieso meer misdaden opgelost.

@iedereen behalve SLM


Je denkt dat de echte criminelen geen handschoenen dragen? Dit is gewoon belachelijk. De Nazi's in de WO 2 hadden ook profijt van de registers waar de Joden in stonden geschreven. En ik hoor altijd hetzelfde kut argument van al die politiestaatslaafjes: als je niks hebt te verbergen waar maak je je dan druk om? Het gaat er niet om of ik iets te verbergen heb ofniet. Het gaat om MIJN privacy.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-02-2008 @ 22:01:28 ]

----------------------------------------
ZWO
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op vrijdag 15-02-2008 om 22:06:27
Privacy is nix man.. wie weet kijkt er nu iemand mee naar de shit die jij op je PC zit te doen man.. dat merk je haast nooit en toch is je privacy verkankerd dan. Maarjah.. tis idd eigenlijk ook niet echt 'n zalig idee... vingerafdrukken afstaan...

binnen 10 jaar zweven er camera's in de lucht die 24/7 de boel bewaken.. toch wat erger dan die vingerafdrukken... marja fuck it.. politie is gewoon te dom om bepaalde zaken op te lossen.. dus dan maar effe de makkelijke weg (door privacy the schenden)..
maar ik ga slapen ik ben moe
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op vrijdag 15-02-2008 om 22:12:18
Ik vind vinger afdrukken afnemen van iedereen geen schending van privacy.
So what dat mensen weten wat je vinger afdruk is, wat is daar nou schending van privacy aan? Als ze je constant met een camera volgen en je telefoon afluisteren zonder gegronde reden, dat is schending van privacy.

Zolang je zelf geen illegale dingen doet, kan het alleen maar in je voordeel werken. Zeker voor je eigen veiligheid.

Winegums.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
EmKay1 Gepost door EmKay1 op vrijdag 15-02-2008 om 22:15:33
Quote:
Angelix schreef op 15-02-2008 @ 22:12
Ik vind vinger afdrukken afnemen van iedereen geen schending van privacy.
So what dat mensen weten wat je vinger afdruk is, wat is daar nou schending van privacy aan? Als ze je constant met een camera volgen en je telefoon afluisteren zonder gegronde reden, dat is schending van privacy.

Zolang je zelf geen illegale dingen doet, kan het alleen maar in je voordeel werken. Zeker voor je eigen veiligheid.

Winegums.


Je maakt je niet druk om het geval dat we steeds meer in een gecontroleerde maatschappij beginnen te leven?
----------------------------------------
ZWO
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op vrijdag 15-02-2008 om 22:51:42
Naast Nederland zijn ook andere landen bezig naar de kloten te gaan, trouwens. Maar ey.. wat doe je d'r aan? Protesteren? helpt geen fuk. Overheid's wil is wet!
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op vrijdag 15-02-2008 om 23:26:55
Het land slaapt...
Het wordt steeds een stapje erger, alles doen om criminaliteit tegen te gaan. Preventief fouilleren, cameras.
Uiteindelijk eindigen we allemaal met een chip in onze rechterhand.
Als fokking democratie-robots..
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 16-02-2008 om 00:21:31
Shit, ik heb niks te verbergen maar mijn vingerafdruk krijgen ze niet. Is een principes-ding. Constant op je vingers gekeken worden, zo wil ik niet leven. Alsof paspoorten met chips erin niet erg genoeg was.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 16-02-2008 om 00:23:26
Ik vind dit niet zo'n slecht idee. Als iedereen geregistreerd staat zullen eerst veel misdaden worden opgelost. Ik vind niet dat mensen zo moeten zeuren over privacy. Ze kunnen je slechts opsporen als je iets gedaan hebt of iets gezien zou kunnen hebben. Het zal echt niet zo zijn dat elke stap gevolgd word. Dat er geheime organisaties bestaan om elke plek na sluitingstijd te controleren. Vrijwel elke stap die je doet kan in principe al gevolgd worden. Lang leve mobiele telefoons die traceerbaar zijn! Als de grote boze overheid kwaad wilt doen via vingerafdrukken zou de overheid allang de mobieltjes checken.

Je bent na het afstaan slechts een nummer in de computer met bijpassende afdruk. Als die afdruk dan bijvoorbeeld op een moordwapen word gevonden. Dan pas gaat "de overheid" zich bezorgd maken over wie het is.. Dus dan pas kan eventuele privacy schending optreden. Maar als iemand ook met de huidige wetgeving aan het moordwapen wordt gekoppeld gebeurd het al.
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op zaterdag 16-02-2008 om 00:34:28
Tjaa het is allemaal wel begrijpelijk, maar weet wel waar het op de lange duur toe leidt. Ze zijn toch ook al dieren aan het chippen.
Mijn vingerafdruk ga ik ze niet geven, die moeten ze dan maar komen halen.
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Hyreme
Gepost door Hyreme op zaterdag 16-02-2008 om 02:35:12
ze zoeken mijn vingerafdruk maar in nathalie holloway
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zaterdag 16-02-2008 om 08:39:17
ja, als het zover was zou ik ja zeggen, maar nederland is daar net rijp genoeg voor
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
BAR-T
beter doe je normaal..
Gepost door BAR-T op zaterdag 16-02-2008 om 10:47:25
en al zou iedereen vingerafdrukken afstaan .. stel dat een paar duitsers of weet ik veel even naar nederland komen en een misdrijf begaan.. dan zal je ze op basis van vingerafdrukken zowieso niet vinden
----------------------------------------
http://www.sexy-lena.com/?uid=427833
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zaterdag 16-02-2008 om 10:49:03
ah, die van mij hebben ze toch al
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Snacky Gepost door Snacky op zaterdag 16-02-2008 om 12:32:22
ik zie niet in hoe jullie dit een schending van privacy vinden.

wat kunnen ze met jouw vingerafdruk dan? hoe voelen jullie je in godsnaam geschend in je privacy?

het is nu al een paar jaar een regel dat je je dna moet afgeven als je een strafblad hebt, dat vond ik persoonlijk tog wel een tikje ver gaan (vieze oude vent die met een stokje in je bek loopt te rossen) voor wat kleine dingetjes hier en daar hebben ze nu mijn dna ergens liggen wat ze altijd kunnen gebruiken...

het enige wat ze doen is criminaliteit verminderen, als jij nu denkt even ergens een ruit in te tikken en wat dingen mee te nemen uit een winkel kun je het wel vergeten, je dna en vingerafdrukken slingeren overal rond en ze staan zo voor je deur, alleen maar een goede zaak lijkt mij, misschien dat al die kleine wannabe gangsters zich nu 2 keer gaan bedenken voordat ze een of andere lompe actie zetten en jeugdgevangenis moeten en meteen hun toekomst vergooien.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-02-2008 @ 12:32:56 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
EmKay1 Gepost door EmKay1 op zaterdag 16-02-2008 om 12:42:36
Quote:
Snacky schreef op 16-02-2008 @ 12:32
ik zie niet in hoe jullie dit een schending van privacy vinden.

wat kunnen ze met jouw vingerafdruk dan? hoe voelen jullie je in godsnaam geschend in je privacy?

het is nu al een paar jaar een regel dat je je dna moet afgeven als je een strafblad hebt, dat vond ik persoonlijk tog wel een tikje ver gaan (vieze oude vent die met een stokje in je bek loopt te rossen) voor wat kleine dingetjes hier en daar hebben ze nu mijn dna ergens liggen wat ze altijd kunnen gebruiken...

het enige wat ze doen is criminaliteit verminderen, als jij nu denkt even ergens een ruit in te tikken en wat dingen mee te nemen uit een winkel kun je het wel vergeten, je dna en vingerafdrukken slingeren overal rond en ze staan zo voor je deur, alleen maar een goede zaak lijkt mij, misschien dat al die kleine wannabe gangsters zich nu 2 keer gaan bedenken voordat ze een of andere lompe actie zetten en jeugdgevangenis moeten en meteen hun toekomst vergooien.


Het is dat je het zelf zegt.
----------------------------------------
ZWO
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 16-02-2008 om 13:36:12
Aan de ene kant is dit natuurlijk een hele goeie zaak, 't vinden van een misdadiger wordt op deze manier wel makkelijker. Ook begaan mensen minder snel de fout om een misdaad te plegen, aangezien je sneller wordt gepakt. Nu moet eerst nog de goede persoon bij de vingerafdruk worden gevonden. Aan de andere kant.. oh wacht, er is geen andere kant, als je het goed bekijkt zitten er geen nadelen aan, tenzij je natuurlijk een crimineeltje bent. Ik heb er geen problemen mee.

edit: oh giant is er ook weer, "er zijn buiten Nederland nog wel meer landen die naar de kanker gaan", hmm. Ik ben toch benieuwd waar jij altijd je bizarre uitspraken op baseert.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-02-2008 @ 13:36:51 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zaterdag 16-02-2008 om 13:55:34
Quote:
Snacky schreef op 16-02-2008 @ 12:32
het is nu al een paar jaar een regel dat je je dna moet afgeven als je een strafblad hebt,


Sinds wanneer is dat?
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 16-02-2008 om 16:01:07
Een beetje crimineel doet handschoenen aan..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 16-02-2008 om 19:42:51
Tuurlijk is het niet echt schending van je privacy, maar het is toch een opstapje naar een controlemaatschappij en dat zie ik niet zo zitten.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
C-uperman
Beverwaard *3077*
Gepost door C-uperman op zaterdag 16-02-2008 om 19:48:18
Fuck de overheid en shit ! ik me fingerprint geven shittt, wats met julliee Nederland is toch een [u]VRIJ[u] land , k heb der nog geen ene kenker van gemerkt, overal lope die neuzen overal hange camera's ik bedoel ik zit op strenge school en nog 24/7 camera bewaking daar kk op met die shit man
----------------------------------------
Impact nucleair echt ik ben de bom , als de inwoners van Tsjernobyl kerngezond...
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 16-02-2008 om 19:49:58
Dat mensen zich ergeren aan cameras,dat kan me nu echt niet boeien of er een camera hangt op straat oid.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Masahiro
Gepost door Masahiro op zaterdag 16-02-2008 om 19:55:44
bigbrother praktijken yo!
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op zaterdag 16-02-2008 om 19:58:53
Het is vaak voor eigen veiligheid.
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
SimonS
SimonSays
Gepost door SimonS op zaterdag 16-02-2008 om 20:01:21
ach het is al zo ver heen.. wat fokt die vingerafdruk dan...

en btw nooit bewezen dat strenger toezicht en hardere aanpak criminaliteit mindert
----------------------------------------
joahh
poppekontje Gepost door poppekontje op zaterdag 16-02-2008 om 20:03:25
ach joh als het zo ver is hoor ik het wel, boeieeeee
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Judith Gepost door Judith op zaterdag 16-02-2008 om 20:58:21
Ik vind het wel een goed plan hoor.
SimonS
SimonSays
Gepost door SimonS op zaterdag 16-02-2008 om 20:59:19
owja is dat zo?
----------------------------------------
joahh
Judith Gepost door Judith op zaterdag 16-02-2008 om 21:04:05
Juah
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0112 sec.