Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op donderdag 21-02-2008 om 23:00:36
begin bij 't begin, ja want je krijgt geen voorsprong, als je d'r niet doorkomt moet je terug naar de oorsprong, of beloop nieuwe wegen, is 't slecht omdat 't nergens anders voorkomt? eens moet de eerste keer zijn, pak elke kans ookal zijn ze zeer klein, anders denk je had ik maar, je hebt keer op keer spijt, want je volgt je verstand en aan gevoel heb je schijt, de verleiding weerstaan en gaan voor de zekerheid, ja zo kom je er wel meid, nee je bent een hoer van de maatschappij.

we slaan aparte wegen in, betekend dat dat we ziek zijn? maak vernieuwend geluid
want, ik ga voor de vooruitgang.

de vooruitgang, ga met me mee, kruip is ff in m'n huid man, we blijven hier niet staan, die shit blijft uit man, kijk dit is m'n gedachtegang, en ik weet niet of ie uitkan, nu heb ik geen zin meer om te zeuren, zo kan 't niet door, je eigen lasten mee sleuren, bepaals eerst de maatbeker voor je je laat keuren, en ookal ben je haast zeker, bedenk wat er nog meer kan gaan gebeuren, niet getreurd als 't niet loopt zoals je gehoopt had, maar leg je er niet bij neer, omdat 't nou eenmaal zo was, maar pomp je borstkas laat je borrelglas staan, in baanbrekende zin

we slaan aparte wegen in, betekend dat dat we ziek zijn? maak vernieuwend geluid want ik ga voor de vooruitgang.

ik weet niet of je luisterd, zijn m'n gedachtes duister? misschien maar ze zijn zuiver, fluitend over straat rhymes verzinnen, ik hoor opgezwolle spuugdingen, inspiratie, maar ik aap niet na, pik gedachtes op, en laat ze gaan, zodat ze uiteindelijk op m'n papier staan.

NLS 2008
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op donderdag 21-02-2008 om 23:03:51
Maak eens wat vaker gebruik van je enter-toets, dan wordt je tekst makkelijker leesbaar en heb je meer kans op feedback.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op donderdag 21-02-2008 om 23:13:06
begin bij 't begin,
ja want je krijgt geen voorsprong,
als je d'r niet doorkomt moet je terug naar de oorsprong,
of beloop nieuwe wegen,
is 't slecht omdat 't nergens anders voorkomt?
eens moet de eerste keer zijn,
pak elke kans ookal zijn ze zeer klein,
anders denk je had ik maar,
je hebt keer op keer spijt,
want je volgt je verstand en aan gevoel heb je schijt, de verleiding weerstaan en gaan voor de zekerheid,
ja zo kom je er wel meid,
nee je bent een hoer van de maatschappij.

we slaan aparte wegen in, betekend dat dat we ziek zijn? maak vernieuwend geluid
want, ik ga voor de vooruitgang.

de vooruitgang, ga met me mee,
kruip is ff in m'n huid man,
we blijven hier niet staan,
die shit blijft uit man,
kijk dit is m'n gedachtegang,
en ik weet niet of ie uitkan,
nu heb ik geen zin meer om te zeuren,
zo kan 't niet door, je eigen lasten mee sleuren,
bepaals eerst de maatbeker voor je je laat keuren,
en ookal ben je haast zeker,
bedenk wat er nog meer kan gaan gebeuren,
niet getreurd als 't niet loopt zoals je gehoopt had,
maar leg je er niet bij neer,
omdat 't nou eenmaal zo was,
maar pomp je borstkas laat je borrelglas staan,
in baanbrekende zin

we slaan aparte wegen in, betekend dat dat we ziek zijn? maak vernieuwend geluid want ik ga voor de vooruitgang.

ik weet niet of je luisterd,
zijn m'n gedachtes duister?
misschien maar ze zijn zuiver,
fluitend over straat rhymes verzinnen,
ik hoor opgezwolle spuugdingen,
inspiratie, maar ik aap niet na, pik gedachtes op,
en laat ze gaan, zodat ze uiteindelijk op m'n papier staan.

Big up voor die feedback

NLS 2008
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
DKMAN
Gepost door DKMAN op donderdag 21-02-2008 om 23:50:19
Jow dude, ik heb je tekst net gelezenen je vraagt om feedback...ik zou zeggen lees de tutorial op deze site eens door daar staan veel goede tips in die je in je tekst kunt verwerken.

Wat betreft je tekst vind ik hem helemaal niks. Het gaat niet echt ergens over en er zijn een hoop rijmwoorden bij elkaar gezet in een onlogische volgorde waardoor dit niet lekker flowt.
---de vooruitgang, ga met me mee,
kruip is ff in m'n huid man,
we blijven hier niet staan,
die shit blijft uit man, ----

Als je dit zelf terugleest...flowt dit lekker? En zo is eigenlijk de hele tekst...Probeer de inhoud leven te geven door mensen iets te laten voelen als ze jou tekst lezen of horen.
Je zou de zinnen kunnen verlengen (11-13) lettergrepen en ervoor kunnen zorgen dat alle laatste woorden rijmen, als je dit voor elkaar krijgt zul je zien dat het al wat beter in de mond ligt, als je dan ook nog gebruik gaat maken van multi's dan gaat het geheel er al wat gelikter uit zien, en met vette punches wordplays en metaforen steel je helemaal de show, dus lees de tutorial, schrijf veel en drop pas weer wat als je tevreden bent.

Peace
----------------------------------------
DKMAN
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zondag 24-02-2008 om 22:16:54
Ja persoonlijk vind ik dat stukje niet echt goed maar sommige shit flowt naar mijn idee zeker wel, en ik ga geen focking tutorial volgen man, dan schrijf ik dadelijk Yes-R stylo
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Juudet
Klein maar fijn.
Gepost door Juudet op zondag 24-02-2008 om 22:35:50
Quote:
NLSFLOW schreef op 24-02-2008 @ 22:16
Ja persoonlijk vind ik dat stukje niet echt goed maar sommige shit flowt naar mijn idee zeker wel, en ik ga geen focking tutorial volgen man, dan schrijf ik dadelijk Yes-R stylo


Haha, nou das beter dan dit!
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op zondag 24-02-2008 om 23:08:20
Als je volgt wat de pen schrijft moet je een nieuwe pen kopen...

Maarem.. Structuur is het belangrijkste. Samenhang in je verhaal en dus in je zinnen. Ik vind die tutorials zelf ook eigenlijk bullshit [ik rap overigens niet (meer)]. Het gaat voornamelijk om het gevoel voor taal en ritme, en dat kun je wel ontwikkelen zonder een tutorial. Opnemen en jezelf terugluisteren is de beste manier om erachter te komen hoe iets flowt en klinkt..
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zondag 24-02-2008 om 23:10:19
Iedereen bedankt, een eye-opener, tekst gaat nergens over!
Ik ga weer doorschrijven.

haha thanx
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0082 sec.