Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op dinsdag 26-02-2008 om 18:43:44
Ik wil misschien vinyl draaitafels aanschaffen, maar ik zit een beetje te twijfelen wat ik nu het beste kan kopen. Ik maak beats, en wil gaan samplen via vinyl.. Heb iemand gezien die echt goed kon scratchen en dat maakte een beat wel extra dope. Natuurlijk weet ik dat scratchen zwaar moeilijk is, het is ook niet iets waar ik me volledig op wil storten. Ik wil vinyl samplen, editten, en in mn beats stoppen.

Mijn vraag is nu, wat kan ik beste kopen? 1 goedkope draaitafel, en deze aansluiten op mijn geluidskaart, zodat ik vinyl kan gaan samplen.. of een goede draaitafel + battlemixer kopen, zodat ik ook wat zou kunnen gaan scratchen.. Ik kan zelf niet scratchen, ben dan ook niet van plan om dikke scratchsolo's te gaan maken oid.

wat lijkt jullie het slimst? goedkope draaitafel kopen voor enkel samplen, of wat sparen voor mixer + goede draaitafel met een wat krachtigere motor, zodat ik ook wat kan gaan scratchen?
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 26-02-2008 om 18:45:11
Ik heb er geen verstand van maar zoals jij het nu zegt lijkt het me een persoonlijke keuze. Je zal voor je zelf moeten beslissen of je veel met scratches wil gaan werken of niet.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 26-02-2008 om 18:46:11
Ik zou een wat duurdere nemen dan kun je later altijd nog mocht je willen een battlemixer kopen.
Plus als je een goedkope koopt krijg je daar toch spijt van goedkoop is duurkoop.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-02-2008 @ 18:46:51 ]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 26-02-2008 om 19:06:57
Ik heb weinig verstand van samplen maar als je wilt gaan scratchen moet je niet het goedkoopste gaan zoeken. Rechte arm is voor scratchen niet noodzakelijk maar wel een voordeel, en de motor moet ook vrij sterk zijn.

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=13762&m=50&p=5
Hier kan je ook even kijken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-02-2008 @ 19:27:43 ]
Rilo
Gepost door Rilo op dinsdag 26-02-2008 om 22:27:58
De keuze is aan jouw: je kunt samplen met een simpele draaitafel en sluit deze met een pre-amp of mixertje aan op je input van je geluidskaart... of je gaat wat scratchen met een goeie draaitafel en mixer..... en je kunt er dan uiteraard ook mee samplen. Het belangrijkst is dus je budget en of hoe belangrijk je het scratchen vind..

Maar je wilt dus ook gaan scratchen of wil je je scratches gaan samplen en in je producties gaan gebruiken?

Wat misschien ook goed voor je is, is om een ouwe draaitafel ergens vandaan te halen en alvast eens wat te gaan samplen en experimenteren... hoeft niks tot weinig te kosten.... succes.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-02-2008 @ 22:31:19 ]

----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
n00t
Gepost door n00t op woensdag 27-02-2008 om 15:41:55
Quote:
Rilo schreef op 26-02-2008 @ 22:27
Maar je wilt dus ook gaan scratchen of wil je je scratches gaan samplen en in je producties gaan gebruiken?

Wat misschien ook goed voor je is, is om een ouwe draaitafel ergens vandaan te halen en alvast eens wat te gaan samplen en experimenteren... hoeft niks tot weinig te kosten.... succes.


Ik wil alleen scratches gaan samplen om in mijn producties te gebruiken, ik wil dus niet echt zelf gaan scratchen, op hoog niveau. Misschien als ik het leuk vind wel, maar dat is niet mijn intentie nu.
Rilo
Gepost door Rilo op woensdag 27-02-2008 om 16:38:22
Om dus te scratchen heb je een magnetisch aangedreven draaitafel nodig.... geen idee wat betaalbare merken zijn maar de enigste die ik goed ken is de SL1200.. nieuw vrij prijzig, tweede hands leuk betaalbaar.
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 27-02-2008 om 16:43:01
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14248

Dit schijnt wel een leuk scratch tafeltje te zijn. Je kan als je wil gaan scratchen, en niet al te duur uit wilt zijn het best naar Stanton kijken. Zij zijn één van de weinige met een rechte arm.
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op donderdag 28-02-2008 om 19:23:00
Me pa heeft een oude platenspeler, ik zou daar wel mee willen samplen, maar hoe sluit je dat ding op je pc aan? Er zit in de platenspeler al een versterker ingebouwd. Kan hij met een bepaald kabeltje direct in je geluidskaart of moet er nog een mixer tussen?

Zo ziet de achterkant eruit:

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.
Rilo
Gepost door Rilo op donderdag 28-02-2008 om 19:58:32
Ik denk dat je die Rec Out uitgang kan gebruiken op je ingang van je soundcard. Met een RCA kabel dus. Ik weet niet 100% zeker wat het output volume ervan is maar zet even het volume van je input even minimaal..... . .
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
Vent
Gepost door Vent op donderdag 28-02-2008 om 20:02:43
OK billy er hoeft geen mixer tussen, gezien er een versterker zit ingebouwd. Hij kan rechtstreeks in je geluidskaart, maar hangt er wel vanaf wat voor geluidskaart je hebt. Als je zo'n standaard ding hebt met 3 in/outputs gaat het niet lukken.. als je er meer dan 3 heb (ik heb er 6) heb je kans dat et wel kan.. zoek de blauwe input op je geluidskaart die bestemd is voor line-in/aux. Als je die shit hebt kan je gewoon een tulp stekkertje tussen je shit hangen en opnemen man..

Ik heb btw zelf creative audigy soundblaster 4 (geluidskaart)

succes
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op zondag 02-03-2008 om 18:52:25
Wacht, je kan ook samplen met een platenspeler?
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op zondag 02-03-2008 om 18:58:35
Je kunt samplen met alles waarvan je kunt opnemen.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Finger
Gepost door Finger op zondag 02-03-2008 om 19:52:37
hehe ind vroeger samplede ik nog van me walkman.
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op zondag 02-03-2008 om 21:31:50
Teeeeeeeeeeeeeeeeering.

Ff die platenspeler beneden nakken
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
Vent
Gepost door Vent op maandag 03-03-2008 om 00:36:49
hahaha die mensen hier.. echt he
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op maandag 03-03-2008 om 12:27:19
Quote:
Vent schreef op 03-03-2008 @ 00:36
hahaha die mensen hier.. echt he


haaha word
----------------------------------------
BEATS!
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op maandag 03-03-2008 om 16:13:30
Ja, fok het, eerst maar effe wachten tot het onderhandelen over een nieuwe computer klaar is. Heerlijk, minderjarig zijn.
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
Dope-Needlz Gepost door Dope-Needlz op woensdag 05-03-2008 om 19:06:52
Hoeveel wil je er maximaal voor uitgeven?

Als je het toch alleen wilt gaan gebruik om bijvoorbeeld refreintjes & bruggen te scratchen op je beat heb je eigenlijk helemaal geen dure set nodig.
Je moet denk ik tussen de 300 a 400 euro uitgeven om fatsoenlijk te kunnen scratchen.

Dit lijkt me de beste draaitafel van 200 euro wat geschikt is om te scratchen. Deze heeft een motor van 2,2 kg Torque wat nog hoger is dan de Technics en in de buurt komt bij de 2x zo dure Vestax (2,5 kg Torque) deze gebruiken de professionele DJs. En hij heeft ook nog eens een rechte toon-arm wat stabieler is bij het scratchen.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14831

Ik heb vaak gehoord dat deze mixer een verbazend goede crossfader heeft voor 175 euro. Dit is de 2 kanaals Battle-Versie die een sterkere crossfader heeft dan de goedkopere 3 kanaals versie.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=18373

Samen 375 euro en je hebt een aardige set om te scratchen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-03-2008 @ 19:25:45 ]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 05-03-2008 om 19:43:16
Koop geen gemini, die supporten hun producten bijna niet meer is mij verteld.
Dope-Needlz Gepost door Dope-Needlz op woensdag 05-03-2008 om 20:04:17
Quote:
Nickert schreef op 05-03-2008 @ 19:43
Koop geen gemini, die supporten hun producten bijna niet meer is mij verteld.


Heb ik nog nooit gehoord?

Dit is zeker de beste draaitafel voor onder de 200 euro.
Mutz
Gepost door Mutz op woensdag 05-03-2008 om 20:12:49
als je wilt samplen; Numark pt-01
Goedkoop en degelijk. Ingebouwde versterker en speaker. Dus gewoon 1 kabeltje naar je pc (line-in), en reccen maar...
Dope-Needlz Gepost door Dope-Needlz op woensdag 05-03-2008 om 20:34:03
Ja, een portable draaitafel raad ik ook aan als je alleen wilt samplen. Moet zeggen dat een gewone draaitafel wel net iets beter geluid heeft maar dat komt doordat je er andere naalden in kan zetten.

Ik zou niet de PT-01 nemen maar de Vestax Handy Trax want de naald in de handytrax is luider en heeft betere geluidskwaliteit.
Ik heb de Handy Trax maar de PT-01 is wel wat compacter.
Ik heb ze allebei uitgeprobeerd.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-03-2008 @ 20:39:42 ]
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 25-03-2008 om 13:21:43
Quote:
Zjoerd schreef op 28-02-2008 @ 19:23
Me pa heeft een oude platenspeler, ik zou daar wel mee willen samplen, maar hoe sluit je dat ding op je pc aan? Er zit in de platenspeler al een versterker ingebouwd. Kan hij met een bepaald kabeltje direct in je geluidskaart of moet er nog een mixer tussen?

Zo ziet de achterkant eruit:

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Dus als ik het goed heb, heb ik deze kabel nodig?:
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 25-03-2008 om 13:23:00
Jep. Tulp -Jack.
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0088 sec.