Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op zondag 23-03-2008 om 11:46:23
Ik zit met de volgende situatie:



Wat ik nu wil doen, is alleen opnemen van de draaiftafel terwijl ik wel muziek via de computer door mijn monitor hoor. als ik nu muziek aanzet en tegelijkertijd scratch, en dan via Cubase Stereo in opneem, hoor ik de muziek er gewoon bij (van de computer door de monitors) terwijl ik alleen de scratches opgenomen wil hebben.

Hoe moet ik mijn mixer dan instellen? Ik heb nu de Main out naar de Stereo in in mijn pc lopen. De Ctrl Room Out gaat naar mijn monitors. Draaitafel zit gewoon op een line in.

Alvast bedankt.
Vent
Gepost door Vent op zondag 23-03-2008 om 14:27:27
Quote:
n00t schreef op 23-03-2008 @ 11:46
als ik nu muziek aanzet en tegelijkertijd scratch, en dan via Cubase Stereo in opneem, hoor ik de muziek er gewoon bij (van de computer door de monitors) terwijl ik alleen de scratches opgenomen wil hebben.

yo die mixer van je staat gewoon goed.. het gaat effe om de instellingen van je computer.. je moet bij de opties van je geluid (je hebt vast wel een mixer ofzo op je pc) ff de opnamebron instellen.. die staat nu op "what u hear/wat men hoort" waardoor ook de beats opgenomen worden.. als je die opnamebron ff op line-in zet en je neemt op hoor je wel de beat tijdens het scratchen maar word alleen het gescratch opgenomen..

oja en als je de beat op je turntables afspeelt dan is het logisch dat ie die opneemt dan moet je je fader gewoon ff alleen op het kanaal zetten waar je mee scratcht en die beat door je headphone af laten spelen

hoop dat je er wat mee kan
n00t
Gepost door n00t op zondag 23-03-2008 om 17:00:42
Quote:
Vent schreef op 23-03-2008 @ 14:27
yo die mixer van je staat gewoon goed.. het gaat effe om de instellingen van je computer.. je moet bij de opties van je geluid (je hebt vast wel een mixer ofzo op je pc) ff de opnamebron instellen.. die staat nu op "what u hear/wat men hoort" waardoor ook de beats opgenomen worden.. als je die opnamebron ff op line-in zet en je neemt op hoor je wel de beat tijdens het scratchen maar word alleen het gescratch opgenomen..

oja en als je de beat op je turntables afspeelt dan is het logisch dat ie die opneemt dan moet je je fader gewoon ff alleen op het kanaal zetten waar je mee scratcht en die beat door je headphone af laten spelen

hoop dat je er wat mee kan


De beat speel ik niet op turntable af, die komt gewoon uit de computer. Ik gebruik 1 turntable waar ik op scratch.

Ik heb inderdaad een mixer op mijn computer, de software die op mijn geluidskaart stond. maar als ik er eens goed naar kijk, kan ik niet iets instellen dat hij opneemt vanaf alleen de line-in. Screenshot:

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


mn hardware mixer zit btw aangesloten op input 1..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-03-2008 @ 17:01:20 ]
Vent
Gepost door Vent op maandag 24-03-2008 om 14:12:00
Juist.. ik weet niet precies waar bij jouw geluidskaart de opnamebron ingesteld moet worden maar dat MOET je ergens aan kunnen passen.. ik kan thuis kiezen uit

Mic
Wat men hoort
Line-in/aux/nogwat
nogwat
nogwat

shit is dopeness maar ben vanavond/vannacht pas weer thuis dus die screenshot zal dan volgen G.. hoe je dat met jouw mixer (van je geluidskaart) aanpast weet ik niet maar dat is ff zoeken/rondvragen.. verschilt altijd natuurlijk..

PS in welke ingang van je geluidskaart komt je mixer binnen dan? En hoeveel ins/outs heb je? Ik heb er 6 in totaal en m'n mixer komt binnen in het lichtblauwe gaatje (rechts van de mic) wat dus de line-in is.
n00t
Gepost door n00t op maandag 24-03-2008 om 21:45:05
ik heb 4 in / outs.. Mixer komt binnen op stereo line in 1.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-03-2008 @ 21:45:26 ]
Dope-Needlz Gepost door Dope-Needlz op dinsdag 25-03-2008 om 12:42:16
Ja je moet alleen de inputs op nemen.
Misschien dat je internal geluid uit kan zetten ofzo zodat die het geluid van je computer niet opneemt.

Zorg dat de mic uitstaat anders neemt die geluid op van de omgeving. Misschien dat je de boxen hoort terwijl je opneemt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-03-2008 @ 12:42:44 ]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0141 sec.