Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
DJ_EZD
Shit is Bangin' / Represent Agency
Gepost door DJ_EZD op vrijdag 25-04-2008 om 11:37:54
Habek presenteert ism Shit is Bangin’ de derde editie van het turntable-event :
Wax and the City

De turntable-scène in Nederland heeft het moeilijk de laatste jaren. In Nederland wordt turntablism wordt onderbelicht in vergelijking met de elementen MC en B-Boy. Dit terwijl er op zolderkamertjes en in kelderstudio’s door heel het land volop wordt gescratcht en gejuggled door cats die maar al te graag hun routines droppen voor de crowd. Habek brengt turntablism terug waar het thuis hoort: op Utregs Rofste podium tijdens een avond die geheel in het teken staat van de DJ en de Turntablist.

Tien turntablists gaan Rof doen in de battle. In de voorronde dropt elke cat een routine van drie minuten. De twee beste cats gaan in de finale head to head strijden met twee sessies van drie minuten. De jury bestaande uit Fourth Element, Smooth Cee, Optimus, en Vindictiv zal bepalen wie King of the Hill 2008 wordt.

Na de battle worden er zeven showcases gepresenteerd door: Yodaw & Setiono, Irie, Broky B, The Digheads, Daze & DNS, Waxflowers en Sniper. Deze turntable-legends laten zien hoe zij na hun battle-periode hun artform verder hebben ontwikkeld en hoe ze het tegenwoordig toepassen als solo artiest, in teamverband, met visuals of met andere ille shits.

In het hoekje ‘Opa draait’ komen heren van weleer, die reeds in een ver verleden Rof deden op de decks, een oogje in het zeil houden. De opa’s onder de DJ’s: DNA (Urban Dance Squad) en Dizz (Shit is Bangin’) zullen daar hun favoriete tunes droppen.

Wax and the City zou geen Habek avond zijn zonder de gebruikelijke open Mic. Na de showcases starten de turntable-legends een jamsessie, hier kunnen de MC’s Roffe freestyles droppen.

Deze turntable-special wordt afgesloten met een party verzorgd door DJ’s EZD (Shit is Bangin’) en Mseize (Rof!). De avond wordt gepresenteerd door de legendary Rof! host Pax.


Locatie: Ekko, Bemuurde weerd WZ 3 Utrecht
Tel.: 030 2317457
Datum: 25 april 2008
Showtime: 20.30
Damage: € 8,-
Info/ inschrijven: triplehill@gmail.com

Wat je sowieso moet checken: www.habek.nu www.shitisbangin.com www.ekko.nl
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op vrijdag 25-04-2008 om 11:48:43
Als er vanavond nog plek is in de auto ben ik er ook bij, anders helaas niet
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zaterdag 26-04-2008 om 16:29:25
Was dope!
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
DJ_EZD
Shit is Bangin' / Represent Agency
Gepost door DJ_EZD op zondag 27-04-2008 om 14:07:00
Syo.. Shit was zekers aan in Ekko! Big up naar HABEK / ROF!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 27-04-2008 om 14:11:30
Praaaa mr EZD,zou je kunnen doorgeven aan DNS,dat hij nog wat scratches voor mij zou opnemen,zeg maar van die lange kale van de shop,dan weet hij het wel.

gegroet.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
DJ_EZD
Shit is Bangin' / Represent Agency
Gepost door DJ_EZD op zondag 27-04-2008 om 15:53:24
Ik zal DNS eens aan zn mouw trekken als ie aan het krassen is..heheh.

Ik geef het door.

p's.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 27-04-2008 om 16:12:33
shit wrom lees ik dit nu pas.... Anders was ik zeker geweest...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0128 sec.