Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Borderline
Revolution Of The Open Mind
Gepost door Borderline op dinsdag 29-04-2008 om 16:25:25
Ben me de laatste tijd steeds meer gaan verdiepen in lucide dromen, vooral omdat ik steeds vaker lucide word tijdens het dromen. Soms denk ik ergens aan, of word ik bewust van me omgeving en realiseer ik me dat het een droom is. Helaas heb ik altijd nachtmerries, dus probeer mezelf altijd wakker te maken. Dit wil niet altijd lukken, want schrik soms wakker in een "nieuwe" droom. Dit schijnt 'vals ontwaken' te heten en kan voorkomen bij lucide dromen. Laatst schrok ik wel 10 á 15 keer wakker en steeds leek de droom voorbij en ik dacht ook écht dat ik wakker was, maar toen gebeurde er weer iets, waardoor ik weer opnieuw wakker schrok. Op een gegeven moment werd ik best bang, want ik had het idee dat ik nooit meer zou stoppen met dromen en nooit meer wakker zou worden. Uiteindelijk gebeurde dit natuurlijk wel, maar was wel de hele dag verschrikkelijke wazig in me kop. Zijn hier mensen met dit soort ervaringen of met interesse hierin?
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op dinsdag 29-04-2008 om 16:33:19
Nee, dat niet.... heb wel iets anders raars:

Als iemand me wakker maakt terwijl ik in een diepe slaap lig (dronken, moe etc.)
kan ik hele gesprekken voeren welke ook echt overdacht en interactief zijn, maar aangezien mijn "stemming" standaard enorm kwaad is tijdens zo'n gesprek ga ik volkomen overdacht heel erg kwetsende dingen zeggen, enorm schelden en schreeuwen... breek iemand totaal af... maar kan me er de volgende dag nooit ook maar iets van herinneren...

voor mijn vriendin soms moeilijk om mee om te gaan....
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 29-04-2008 om 17:04:36
Nee, ik heb daar geen ervaringen mee maar vind het wel interessant. Ik heb wel heel vaak als ik in slaap probeer te komen en ik slaap echt .. nja voor mijn gevoel echt, dat ik dan bijv van een fiets af val in een droom en dat ik dan ook echt schok in bed. Ook heb ik wel eens in een droom dat ik heel hard moet rennen maar dat ik dan niet kan rennen.. net of ik in drijfzand zit maar dan komt het omdat mn deken zo zwaar is zegmaar.. dat ik 'echt' ren in mijn bed omdat ik dat droom zegmaar.
michaelll
Gepost door michaelll op dinsdag 29-04-2008 om 17:40:31
Quote:
aapje schreef op 29-04-2008 @ 17:04
Nee, ik heb daar geen ervaringen mee maar vind het wel interessant. Ik heb wel heel vaak als ik in slaap probeer te komen en ik slaap echt .. nja voor mijn gevoel echt, dat ik dan bijv van een fiets af val in een droom en dat ik dan ook echt schok in bed. Ook heb ik wel eens in een droom dat ik heel hard moet rennen maar dat ik dan niet kan rennen.. net of ik in drijfzand zit maar dan komt het omdat mn deken zo zwaar is zegmaar.. dat ik 'echt' ren in mijn bed omdat ik dat droom zegmaar.

dat heb ik ook soms man!
die shit met niet vooruitkomen met wegrennen enz..
en dat je ineens helemaal schrikt heb ik ook wel eens..
vage shit
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op dinsdag 29-04-2008 om 17:45:43
als ik inslaap val , precies op dat moment schrik ineens wakker alsof ik val
niet altijd trouwens.

die dromen dat je niet vooruit komt enzo had ik vroeger altijd, kapot renne voor de baron van bassie en adriaan en uiteindelijk kwam ik bij een drempel en daar bleef ik over uitglijden
----------------------------------------
hoi
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 29-04-2008 om 18:03:36
ja indd dan schrik je helemaal, en ook dat je maar blijft uitglijden ja. ook heb ik wel eens als je dan in bed ligt dat je bed begint te draaien, en dan blijf je maar vallen. net als zo'n badass clip van jaren 90 ofz. maar dat vind ik altijd een super chill gevoel dus dat probeer ik altijd vast te houden heheh.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op dinsdag 29-04-2008 om 18:05:09
Ik heb wel eens lucide dromen. Maar als je dat hebt kan je je droom ook beïnvloeden (althans, ik wel), dus ik snap niet helemaal dat je nogsteeds nachtmerries hebt.

Dat gevoel alsof je valt vlak voordat je slaapt heb ik ook. Ik zie dan mezelf op een stoeprand staan en ineens val ik recht voorover, waar ik niks aan kan doen en dan schrik ik wakker.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 29-04-2008 om 18:05:22
afgelopen zomervakantie in kreta heb ik paar heel appart gedroomd. Denk dat het door de vele alcohol en lange nachten kwam ( elke ochtend de zon op het strand zien op komen). Op een gegeve moment lag ik op bed en ik was echt heeel erg bewust aan het dromen. Ik wist gewoon dat ik aan het dromen was en kon mn ogen openen wanneer ik dat wilde, wanneer ik ze sloot begaf ik me direct weer in de "droom". Het was niet zozeer dat ik een verhaal of gebeurtenis droomde maar het leek meer op een soort van eigen fantasie wereld waar ik ook invloed op kon hebben. Zo kwam er op een moment een rots voor mn ogen die ik kappot sloeg waardoor er allemaal stukken rots naar beneden vielen. Ik vloog toen zeg maar tegen de richting van die rotsen in en sloeg ze allemaal kappot. Dat soort shit , was eigenlijk heel erg koel daarna nooit meer zoiets gehad.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 29-04-2008 om 18:10:28
Lucide dromen zijn interessant. Je kan gewoon alles doen wat je wil in je droom, zodra je je er van bewust bent dat je droomt. Dat programma met die digitale drugs, iDoser, had ook een aantal lucide dromen-bestanden. Als je dat zolang voor het slapen zou afspelen zou dit de kans daarop vergroten. Ik heb laatst een psycholoog geïnterviewd over mentale training, en hij kende het nog niet. Dit was vreemd, we hadden het wel in boeken gevonden. Visualisatie werkt, waarom lucide dromen dan niet. Visualisatie is dat jij je een bepaalde oefening voorstelt, en er daardoor beter in wordt. Bijvoorbeeld een akka ofzo. Als je dit goed in je dromen zou kunnen toepassen, zou je slapend een talent kunnen worden.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op dinsdag 29-04-2008 om 20:45:55
Quote:
roerbak schreef op 29-04-2008 @ 17:45
als ik inslaap val , precies op dat moment schrik ineens wakker alsof ik val
niet altijd trouwens.

die dromen dat je niet vooruit komt enzo had ik vroeger altijd, kapot renne voor de baron van bassie en adriaan en uiteindelijk kwam ik bij een drempel en daar bleef ik over uitglijden


Dat heb ik ook vaak gehad
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Borderline
Revolution Of The Open Mind
Gepost door Borderline op woensdag 30-04-2008 om 11:53:35
Twister:

"Ik heb wel eens lucide dromen. Maar als je dat hebt kan je je droom ook beïnvloeden (althans, ik wel), dus ik snap niet helemaal dat je nogsteeds nachtmerries hebt."

Lucide betekend dat je realiseert dat je droomt. Er zijn verschillende niveaus van luciditeit en ook waarbij je inderdaad kan doen wat je zou willen. Dit probeer ik wel te bereiken, maar zo ver is het nog niet.
aapje
Gepost door aapje op woensdag 30-04-2008 om 12:28:18
oh, vroeger had ik heel vaak een soort computerbureablad in mn hoofd als ik zegmaar best wel ver weg was al, maar nog niet echt sliep. en dan kon ik altijd kiezen welke droom ik wou. (ik koos vaak voor een droom met dolfijnen enzo, die droom heb ik heel vaak gedroomd)
NoApologies
echt
Gepost door NoApologies op woensdag 30-04-2008 om 13:09:06
Quote:
Borderline schreef op 29-04-2008 @ 16:25
Ben me de laatste tijd steeds meer gaan verdiepen in lucide dromen, vooral omdat ik steeds vaker lucide word tijdens het dromen. Soms denk ik ergens aan, of word ik bewust van me omgeving en realiseer ik me dat het een droom is. Helaas heb ik altijd nachtmerries, dus probeer mezelf altijd wakker te maken. Dit wil niet altijd lukken, want schrik soms wakker in een "nieuwe" droom. Dit schijnt 'vals ontwaken' te heten en kan voorkomen bij lucide dromen. Laatst schrok ik wel 10 á 15 keer wakker en steeds leek de droom voorbij en ik dacht ook écht dat ik wakker was, maar toen gebeurde er weer iets, waardoor ik weer opnieuw wakker schrok. Op een gegeven moment werd ik best bang, want ik had het idee dat ik nooit meer zou stoppen met dromen en nooit meer wakker zou worden. Uiteindelijk gebeurde dit natuurlijk wel, maar was wel de hele dag verschrikkelijke wazig in me kop. Zijn hier mensen met dit soort ervaringen of met interesse hierin?


daar heb ik ook last van, het komt heel erg bij mij,
als ik de dag ervoor iets focked up heb meegemaakt en shit.
en dan zit dat de hele tijd me dwars en dan ga ik slapen heb ik dikke nachtmerries, dan durf ik niet meer te slapen.
probeer ik af en toe een slaappil te nemen, maar shit helpt niet.
dromen is gewoon vreselijk bij mij.
dan lijkt mn hele dromen wereld echt, want het is dan zo realistisch.
en niet zo van ja schiphol is onder mn bed als je snapt wat ik bedoel.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-04-2008 @ 13:10:40 ]

----------------------------------------
niet
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 30-04-2008 om 14:06:38
Dit klinkt misschien wack, maar op het moment dat je steeds meer lucide dromen krijgt betekent het simpelweg dat je steeds meer in contact komt met je spirituele zelf, dromen zijn je onderbewustzijn, het weggedrukten deel van jezelf, je spirituele kant dus, en het feit dat je nachtmerries hebt betekent dat je er niet open voor staat, of niet open genoeg...

ikzelf heb 2 jaar terug in lloret de eerste avond dat ik daar was een hele bizarre droom gehad, ik heb in die droom een heel gesprek gehad met een priester, en ik heb dat gesprek geheel bewust ervaren, en vervolgens stapt die priester voor een tram, maar blijft als een schim hangen als de tram langs rijd, en vervolgens lacht hij naar mij en zegt hij dat ik mijn eigen pad moet volgen en dat altijd moet blijven doen, maar het rare is dat ik de droom niet helemaal begreep, en vervolgens heb ik elke nacht dezelfde droom gehad... maar wel met een ander gesprek... ik dacht echt dat ik gek werd, maar heb me daarna wel verdiepd in lucide dromen, mensen hebben hele unieke dingen meegemaakt in lucide dromen en ik zelf eigenlijk ook, maar het enige vervelende is is dat ik nu al ruim een jaar in een soort waas leef, je hebt geen besef van realiteit als je lucide dromen vaak ervaart, ik word echt pas tegen het avond eten echt ''wakker''
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Borderline
Revolution Of The Open Mind
Gepost door Borderline op woensdag 30-04-2008 om 14:38:44
Snacky...

Ik vind het absoluut niet wack wat je zegt. Ben van nature een vrij nuchter persoon, maar heb de laatste paar maanden een hoop lezingen gezien over dit soort dingen en het spreekt me erg aan. Vooral mensen als David Icke, al gaat het bij hem ook wel veel over de Illuminati en shapeshifters, maar hij is ook erg spiritueel en veel van wat hij zegt klinkt best logisch. Moet wel zeggen dat ik nog niet zo goed weet wat ik ermee aanmoet. Heb me dromen bijvoorbeeld al vaak geanalyseerd en het maakt zoveel duidelijk en het ligt altijd in verband met wie ik daadwerkelijk ben, de dingen die ik heb meegemaakt en herinneringen die ik liever zou vergeten. Daarom zou ik graag meer controle erover willen krijgen, zodat ik misschien in mijn dromen, een aantal problemen kan verhelpen/verwerken. Maar als ik jou verhaal hoor, moet ik toch wel oppassen ermee, denk ik. Begin het laatste jaar eindelijk me leven weer een beetje op te pakken en misschien moet ik niet te veel rondwalen in dromenland.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 01-05-2008 om 12:42:07
Leipe shit ouwe.. Ik onthou maar eens in et jaar ofzo een droom, dat ik sochtes in grote lijnen nog weet waar et over ging.. voor de rest weetk nie beter of ik droom nooit..
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 02-05-2008 om 13:38:15
Ik heb wel eens dat ik val in mijn droom en gewoon wakker schiet met een jah...ik weet niet gevoel...hartverzakking..haha

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 02-05-2008 om 13:42:51
Jep ik ook, dat had ik vorige week nog, ineens een vrachtwagen die keihard op me af kwam rijden, en toen zat ik ineens rechtop haha. Was op het moment vlak voordat ik in slaap viel.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 02-05-2008 om 13:52:55
Ik heb laatst tijdens mijn droom een epileptische aanval gehad, terwijl ik geen epilepsie heb. Kreeg schokjes en alles, maar ik bleek te dromen. Volgens vrienden lag ik echt te shaken enzo. Iemand hier een verklaring voor? Doktoren zeggen dat ik niks mankeer.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Snacky Gepost door Snacky op vrijdag 02-05-2008 om 14:24:37
Mwah, het is miss. lichtelijk vervelend, maar het wend heel erg, ik leef op de automatische piloot om het zo maar te zeggen en dat is eigenlijk helemaal niet zo erg, ik functioneer gewoon normaal en voor andere is er niets vreemds aan mij, ik ben met me geest alleen ergens anders lijkt het

en dat van die aanval.. er valt niet te defineren wat nu de werkelijke realiteit is, want is de plek waar ik nu zit echt? en zo ja, waarom dan? dromen zijn net zo echt voor je geest en lichaam, dus als je in je droom een aanval krijgt dan ervaart je lichaam het ook als een echte aanval, en dat wakker schrikken is enkel het spirituele wat je aan het roepen is, mag ik miss. vragen of jullie het ook vaker hebben dat je naar een klok kijkt en het is b.v. 11:11 of 14:14 of 21:21 etc.?
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 02-05-2008 om 14:28:17
jep, maar dat berust gewoon op toeval, want hoe vaak kijk je naar de klok en het is níet zo.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op vrijdag 02-05-2008 om 14:54:43
ik heb zo goed als nooit nachtmerries maar ik heb gemerkt dat als ik er dan 1 heb..ik altijd lucide ga dromen op t moment dat er iets met mezelf drijgt te gebeuren..best handig
verder hou ik me er niet mee bezig...t is wel interessant

dromen zijn raar..ik denk zelfs dat niet alle dromen die je droomt uit je onderbewustzijn voortkomen
ik denk dat dromen soms van buitenaf komen..die shit snappen wij verder niet maar ik denk t echt..lekker zweverig weer

dromen blijft een vreemd iets!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-05-2008 @ 15:07:39 ]

----------------------------------------
www.serife.nl
aapje
Gepost door aapje op vrijdag 02-05-2008 om 15:52:22
nee niet vreemd, ik heb vannacht gedroomd dat ik naar een opendag ging van het gymnasium enzo en een meisje uit mijn klas die haar verband ging er de hele tijd af ofs.
; gisteravond heb ik het met een jongen over een ijsding tegenover het gymnasium gehad, en een meisje uit mijn klas heeft haar verband gisteren ingeruild tegen een spalk ofzo zegmaar snapje. (iets met haar knieschijf) dus de dingen die je overdag meemaakt verwerk je snachts. is vast al wel een keer eerder verteld.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op vrijdag 02-05-2008 om 18:22:45
Ik droomde dat ik en me vrienden door een bos liepen en er 3 pitbulls achter ons aankwamen, mijn vrienden werden opgegeten behalve ik en nog een vriend..
toen bij eenshuis.. maar die deur wou niet open.. toen ging ie open kreeg ik 6 keer een kogel in me hoofd..

wat bleek.. me zusje was wakker geworden en stond op me hoofd te slaan met het tv bakje.. :/

heb wel vaker gehad dat dingen wat in de omgevng gebeurt als je slaapt zeg maar tot je doordringt in het verhaal van je droom.. zo ook toen het spoelde op mn dakraam.. kreeg ik allemaal balletjes of skittles ofso op me..

dit zijn trouwens ook de enige 2 dingen die ik me herinner btw
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-05-2008 @ 18:23:32 ]

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0126 sec.