Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
michel_prive Gepost door michel_prive op woensdag 14-05-2008 om 23:31:41
Ik heb sinds een kort opname apparatuur in huis.

Een Behringer Xenyx 802
Een AKG Perception 100

Ik heb alles goed aangesloten, en ik weet dat hoe ik moet opnemen. Dat doe ik met Cool Edit pro !

Ik heb alleen geen idee hoe ik me mixer (de Behringer Xenyx 802) moet instellen voor een goeie kwaliteit want ik hoor mezelf nu aardig dof en af en toe wat krakig,.. wat kan ik daar aan doen?

En dan heb ik nog een vraag hoe mix ik goed af met Cool edit pro?

Alvast bedankt voor de hulp als er iemand reageert

Rustig aan ! Michel
----------------------------------------
Hip Hop
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 14-05-2008 om 23:49:44
Wat betreft het doffe geluid: gebruik de Eq van je mixer of van je audiosoftware en zoek naar de juiste sound, vaak krijg je die door de middentonen en hoge tonen wat te boosten en eventueel de lage tonen wat af te zwakken. Verder gebruik je vaak een compressor en een beetje korte reverb. Maar iedere mic, soundcart en rapper/vocalist zorgt voor een "eigen" geluidskarakter en er is dus geen absolute standaard qua instellingen.

Het kraken kan liggen aan stof in je faders of potmeters, een gare mic of een kut kabeltje of contactje hier of daar. Of mischien staan je volumes te hoog waardoor het gaat "clippen" en noem jij dit gekraak.

Conclusie: begin te klooien met Eq, Compressie en wat lichte effectjes, maar bij iedere track zul je weer opnieuw de juiste instellingen moeten ZOEKEN.
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
WEBs Gepost door WEBs op donderdag 15-05-2008 om 00:06:20
er was ergens een afmixtutorial hier op nlhiphop toch?
kan iemand die link passen
chielos had um gemaakt volges mij?
----------------------------------------
sono ubriaco?
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 15-05-2008 om 00:20:33
Dat ging over EQ en Sidechainen: https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=23221
michel_prive Gepost door michel_prive op donderdag 15-05-2008 om 11:08:42
Thanks ik ga er mee klote om het zo maar te zeggen


----------------------------------------
Hip Hop
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0078 sec.