Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op zondag 25-05-2008 om 12:49:45
Nu ik bezig ben met het automaten van VSTi's, kom ik erachter dat het niet handig is om bijvoorbeeld de cutoff te regelen met de muis tijdens het opnemen. Ik ben nu dus op zoek naar een hardware controller waarmee ik gemakkelijk aan knopjes kan draaien om mijn vsti's mee te bedienen. Dat wil dus zeggen dat ik de release, cutoff, filters, modulation, enzo gewoon met knopjes wil bedienen ipv met de muis.

Weet iemand een stukje hardware wat hier geschikt voor is?

alvast bedankt

edit; ik kom nu deze tegen: http://feedback.nl/?b=BBCR2000&a=168

Kan ik hiermee wat ik bedoel?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-05-2008 @ 12:56:18 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 25-05-2008 om 14:21:04
ja,of als je een midikeyboard met draaiknoppen heb,kan het ook.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
n00t
Gepost door n00t op zondag 25-05-2008 om 16:48:28
Quote:
aprofourz schreef op 25-05-2008 @ 14:21
ja,of als je een midikeyboard met draaiknoppen heb,kan het ook.


ik heb een ESI Maya44, daar zitten alleen maar een pitchbend, modulation en volume knopjes op. dus daar kan ik denk ik niet zo veel mee. en zijn er echt midi keyboards met knoppen voor al die dingen die je in een VSTi kunt regelen (cutoff, reso, offset)?

en op die Behringer controller in mijn startpost, zijn dat vaste knopjes voor bepaalde functies? of zit er software bij zodat ik kan instellen welke knopjes welke functie kan bedienen? dat zou namelijk helemaal dope zijn!
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op zondag 25-05-2008 om 16:52:33
Ik heb zelf een M-Audio Axiom 61 waar 9 sliders, 8 rotary knoppies en 8 drumpads op zitten. Ik heb alleen nooit echt geprobeerd om hem te programmeren/syncen, omdat ik meestal alleen de keys, pitch bend en modulation gebruik.

Maa als het goed is moet hij kunnen wat jij wilt.

EDIT:

Linkje naar dat ding http://www.m-audio.com/products/en_us/Axiom61-main.html

Hij is ook te koop bij Feedback.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-05-2008 @ 16:53:29 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
n00t
Gepost door n00t op zondag 25-05-2008 om 16:54:22
Dat zou inderdaad een goed apparaatje zijn als ik nog geen midi keyboard had, maar die heb ik nu al eentje staan.. Dus ik zoek eigenlijk een controller met alleen maar draaiknopjes (en geen toetsen oid).
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op zondag 25-05-2008 om 16:59:30
Ja, dat is zo. Je hebt dat dingetje ook met minder toetsen en ik vraag me af of hij duurder is dan een controller zonder keys. Anyway, ik heb verder geen concrete ideeen/tips voor je, maar ze zijn vast en zeker te vinden.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
n00t
Gepost door n00t op zondag 25-05-2008 om 17:08:44
Oke.. toch thanks voor je info.. maar ik zit eigenlijk een beetje te onderzoeken of die BCR 2000 wat kan van Behringer, niet duur en lijkt me wel wat
Rilo
Gepost door Rilo op zondag 25-05-2008 om 20:49:59
Misschien een idee om bv de trigger Finger van M-Audio aan te schaffen? Er zitten 8 Midi instelbare draaiknoppen op die je kunt toewijzen aan een bepaalde functie zoals je filter ed. daar moet je wel genoeg aan hebben lijkt me..

En je hebt meteen 16 drumpads om je drumtrack mee in te spelen.. en 4 sliders die je ook kunt toewijzen.

Ik heb er zelf nog geen VST's mee bediend in Cubase maar dat moet ongetwijfeld kunnen met de draaiknopppen..

BTW: Als je die drumpads niks vind is die Behringer een goeie keus.. er schijnt ook nieuwe (VST) controller van Novation te zijn genaamd de Nocturn.. ook voor zeer weinig geld trouwens... succes man,
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-05-2008 @ 20:53:32 ]

----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 26-05-2008 om 07:55:08
Quote:
n00t schreef op 25-05-2008 @ 16:48
(...)

ik heb een ESI Maya44, daar zitten alleen maar een pitchbend, modulation en volume knopjes op. dus daar kan ik denk ik niet zo veel mee. en zijn er echt midi keyboards met knoppen voor al die dingen die je in een VSTi kunt regelen (cutoff, reso, offset)?

en op die Behringer controller in mijn startpost, zijn dat vaste knopjes voor bepaalde functies? of zit er software bij zodat ik kan instellen welke knopjes welke functie kan bedienen? dat zou namelijk helemaal dope zijn!


je kan de knoppen op het midikeyboard een cc nummer geven cc 74 is bv je cutoff etc etc..bij last tweaked parameter in FL kan je dat instellen..(als je draaiknoppen heb op je midik.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 30-07-2008 om 22:16:59
@ dobleye
ik heb ook een axiom, maar dna de 49 en vind de rotaty knoppen niet echt natuurlijk aanvoelen, vaak te veel gedraain voor een klein beetje verschil

maaruh ik ben hierdoor dus ook op zoek naar een mixer/controller die hoop ik beter werkt. probleem is bestaan deze ook met phantoom voeding?

heb ook al het een en ander gezien van die berhinger zagen er ook wel leuk uit

iemand met kennis hierover aanwezig?
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 30-07-2008 om 23:01:37
Ik heb een MPD 24 daar zitten 8 knobs op en 6 sliders en voor de rest 16 MPC-achtige pads. Erg dope voor automation.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op donderdag 31-07-2008 om 00:35:10
ja die pads wil ik dus niet man, heb al van die dingen op me keyboard en vind het niet zo fijn werken. voelen ze verder wel natuurlijk aan als je er aan draait? je gebruitk reason toch?
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 31-07-2008 om 01:02:05
Ja, ik gebruik reason. Shit werkt erg goed. Voelt natuurlijk aan.

Op mijn nieuwe pc ga ik of Nuendo / Cubase of Fruityloops runnen omdat ik me te beperkt voel (wil VSTi's kunnen gebruiken).
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0096 sec.