Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
sPace
Gepost door sPace op woensdag 28-05-2008 om 00:23:50
Hee welke versie van cubase 4 gebruiken jullie en waarom die versie? ( wat raad je aan voor een homestudio'tje, maak een half jaar beats met fl studio en nog nooit met cubase gewerkt?) Peace!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Krozs
Terminaal Chillend
Gepost door Krozs op woensdag 28-05-2008 om 00:26:04
Ik werk nog gewoon met versie 3.
Werkt prima!
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 28-05-2008 om 00:27:50
gebruik zelf Cubase studio 4.. das de uitgeklede versie van cubase 4.. scheelt dan weer met laden van bijv. vsts.. vind cubase wel een fijn programma voor met name mn midi hardware, als je dit echter niet hebt, kan je net zo goed nog ff door kloten met FL om dat onder de knie te krijgen voordat je doorschuift naar een andere sequencer
sPace
Gepost door sPace op woensdag 28-05-2008 om 02:00:21
Quote:
Beatzcollective schreef op 28-05-2008 @ 00:27
gebruik zelf Cubase studio 4.. das de uitgeklede versie van cubase 4.. scheelt dan weer met laden van bijv. vsts.. vind cubase wel een fijn programma voor met name mn midi hardware, als je dit echter niet hebt, kan je net zo goed nog ff door kloten met FL om dat onder de knie te krijgen voordat je doorschuift naar een andere sequencer


En wat heb je dan minder dan met de gewone Cubase 4? (heb een midi-keybord, en ik ga nog een drumcomputertje aanschaffen
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 28-05-2008 om 02:10:26
zie hier

Ik heb beiden trwns, maar ik gebruik de studio versie.. die werkt in praktijk voor mij lekkerder.. en de latency is ook een stuk minder dan met cubase 4. Met mn audiobuffer op max, had ik met cubase 4 meer problemen dan met de studio 4 versie.. Denk dat je dus ff moet kijken welke voor jou het fijnst werkt!

Edit-- haha zit net dat lijstje te bekijken wat ik hierboven voor je heb opgezocht en ik zie die dingen staan van External gear en External FX.. das dus ideaal in mijn setup.. het jammere is dan alleen dat als ik Cubase 4 laad, ik maar een paar vst's kan laden voordat ie moeilijk gaat doen..
Dus, wat ik ga doen is mn pc ff upgraden naar een quadcore en dan cubase 4 draaien, dat lijkt voor mij dan de beste optie

Wat voor jou de beste optie zal zijn, is dan toch gelijk maar met cubase 4 aan de slag, als je pc dat trekt met het layeren van vst's bijvoorbeeld óf als je grotendeels hardwarematig aan de slag gaat.

Succes man!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-05-2008 @ 02:25:23 ]
sPace
Gepost door sPace op woensdag 28-05-2008 om 10:26:09
Die link is handig man! Ik denk dat ik eerst even met cubase studio 4 ga werken en daarna met cubase 4. Zoek zo wel even system requirments op van beide...maar over een paar weken krijg ik een nieuwe computer dus..komt goed

Bedankt voor je vele hulp!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
sPace
Gepost door sPace op woensdag 28-05-2008 om 16:25:07
Iemand goede rapidshare link van cubase studio 4 ?!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
n00t
Gepost door n00t op woensdag 28-05-2008 om 16:39:49
ik draai hier Cubase SX 3, ik vind het perfecte software. Ik weet dat er een stable scene release is van SX 3, daar zal je dan met wat googlen dan ook wel wat linkjes van vinden. SX 3 was voor 4 bijna de studiostandaard
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 28-05-2008 om 19:59:02
Waarom wil je overstappen naar Cubase? I zie niet wat Cubase voor
een beatmaker meer biedt dan FL. Ik gebruik zelf Cubase SX3 omdat
ik veel gitaar opneem. Voor iemand die alleen VSTi's gebruikt vind ik
het een rare overstap. Als jij zelf ook instrumenten of vocalen gaat
opnemen kan ik je zeker wél aanraden om met Cubase
te werken omdat het daar toch wel ontzettend fijn werken is met opnames.

Voor zover ik weet is Cubase Studio 4 of Cubase 4 nog niet gekraakt, en
dat zal voorlopig ook nog niet gebeuren, dus je zal het voorlopig met
SX3 moeten doen als het niet wil gaan kopen.
sPace
Gepost door sPace op woensdag 28-05-2008 om 23:05:10
Wou het eigelijk effe checken gewoon, maar voor alleen beats te maken is Fl net zo handig dus? (of handiger)

En wat doe je met masteren EQ en shit bij fl dan? gewoon ook met vst? ook thanks voor je hulp iig!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 28-05-2008 om 23:15:54
cubase studio 4 en cubase 4 zijn wel degelijk gekraakt te krijgen.. is ff goed zoeken.. maar dan heb je ook wel wat..

Daarnaast heb ik hiervoor ook prima met SX3 gewerkt
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op donderdag 29-05-2008 om 20:22:28
@marsman, deels mee eens, alleen cubase is wel wat vriendelijker tenopzichte van hardware.
----------------------------------------
myspace
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.008 sec.