Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op zondag 15-06-2008 om 16:33:12
1. kaart geinstalleerd
2. drivers van de cd-rom geinstalleerd
3. onboardkaart uitgezet

nog steeds geen geluid...

1. kaart eruit gehaald
2. computer weer aangesloten en afgesloten
3. kaart weer geinstalleerd
4. internet drivers geinstalleerd (meest recent)

nog steeds geen geluid...

Ik heb een aux verbinding met m'n stereo toren zodat daarop geluid wordt afgespeeld. Is het de bedoeling dat deze direct in verbinding moet staan met je geluidskaart of niet? Ik heb m nu nog via dezelfde uitgang lopen als eerst (Dell; zo'n groen inputje)

wat is dit voor shit gasten?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Vent
Gepost door Vent op zondag 15-06-2008 om 16:45:47
Heb je Emu 0404 PCI kaart? dus die interne? of hebv je externe emu 404 die bestaat ook geloof ik?

Ik heb me boxen iig aangesloten met jack stereo (1 jack links en 1 jack rechts) maar das op me monitors.. maar ik heb niet eens "zo'n groen inputje" meer op deze kaart zitten eigenlijk. dus ik denk OF je heb em in je onboard kaart geprikt (zo dom schat ik je niet in) OF je hebt die externe en dan kan ik je niet helpen

LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op zondag 15-06-2008 om 16:47:35
intern man, en ik bedoel ook niet een groene input op de kaart zelf maar naast de line in etc. op m'n computer, direct aangesloten op m'n moederbord.

Of is het juist de bedoeling dat ik m'n aux ingangen van m'n stereotoren direct aansluit op de geluidskaart?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 15-06-2008 om 16:48:53
Lijkt me wel
Vent
Gepost door Vent op zondag 15-06-2008 om 16:50:57
Nou het lijkt mij dat als je de onboard kaart van je moederbord uitzet.. het geen nut heeft om er iets in te prikken

en al zou die aanstaan dan gebruik je alsnog je onboard geluidskaart ipv je nieuwe zegmaar

je moet het aansluiten op die stereo jaxx output zegmaar
Nu weet ik niet wat er uit je versterker komt maar hoogstwaarschijnlijk een tulp kabeltje (ACR) dus dan moet je ff een ACR kabel er tussen hangen met links en rechts een verloopstekkertje (dus 2) van ACR naar Jack

knahmsayin?
sPace
Gepost door sPace op zondag 15-06-2008 om 16:54:13
Ik heb ook een stereo met aux eraan hangen zo, heb die aux kabel in me gewone geluidskaart gedaan (dus niet die van het moederbord) en dan in die groene plugin ja...alleen ik heb dan geen emu0404..
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Vent
Gepost door Vent op zondag 15-06-2008 om 16:57:05
Ja dus hier help je helaas niemand mee

hoop dat je me verhaal btje begrijpt lauwe dan moet je alleen nog ff die verloopstekkertjes hosselen ACR kabel heeft iedereen wel liggen meestal
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op zondag 15-06-2008 om 17:05:16
nah soort van snap ik het wel maar ik dacht; die rode en witte out die bij de emu komen, koppelen aan een omzetter (zo eentje naar eenkleinere input) en daar dan 2 kleine rode en witte op aansluiten, die aan de andere kant m'n aux in gaat. kan dat?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Vent
Gepost door Vent op zondag 15-06-2008 om 17:08:00
Ja dat is precies wat ik 3 posts geleden ook zei lees maar na ben niet zo handig in omschrijven misschien met termen als acr jaxx!
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op zondag 15-06-2008 om 17:15:28
haha en ik geen held in weten welke naam bij welke kabel hoort hehe, thanks man morgen ff naar de winkel toe alst niet lukt laat ik t wel ff weten peaz.
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zondag 15-06-2008 om 18:38:06
die omzetters heb ik ook gehaald, wist niet eens dat er grote en kleine tulp stekkers waren. maar als die stereo out in je oux in doet, met behulp van jack naar mini jack convertje (wel opletten dat het tulp blijf) moet ie het doen, dingen kosten 3 euro per stuk ofzo en je hebt er 2 nodig dan
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zondag 15-06-2008 om 19:20:15
ow ik zie net dat vent idd precies t zelfde heb gezegd, doe dat dus en dan werkt je shit
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 17-06-2008 om 17:27:42
nog gelukt lauweeeee?
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op woensdag 18-06-2008 om 00:17:15
yooow ja man hij zit nu in m stereotoren werkt prima, gebruik jij patchmix shit nog? die software ? hij laat m computer echt langzaam opstarte dus als dei shit niet echt iets toevoegt dan gooi ik et eraf.. oja en klote dat wanneer ik m headphones aansluit op mn stereotoren dat ie dan geen geluid geeft...
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 18-06-2008 om 01:12:27
ik gebruik het wel, laat idd traag
ik plug me headphones gewoon in me stereo en shit werkt
ligt mischien toch aan jou dan
2-0 verdomme
Vent
Gepost door Vent op woensdag 18-06-2008 om 12:33:34
Ehm patchmix is dat die software-mixer die je er bij krijgt zegmaar? If so; dan gebruik ik die nog ja.. if not; dan niet. Da's et enige wat ik gebruik namelijk.. maar vind dat ding echt kanker rellaxed en volgens mij kan je dat er ook niet afgooien?
bij mij laad et nie zo traag iig maar heb ubersnelle computer nu ofzo dusja
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op woensdag 18-06-2008 om 18:46:52
nee idd. zoiezo thanks voor de replys, nog enig idee hoe ik die headphones kan late werke?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 18-06-2008 om 18:50:37
kijken of je ze echt in de goede ingang van je stereo stopt,
ik had laatst met me stonede harsens ze in de mic ingang gedaan, dat werkt natuurlijk niet.
en anders een andere stereo/versterker proberen
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op vrijdag 20-06-2008 om 12:32:30
haha er staat PHONES boven dus dat zit zoiezo goed k probeer binnekort wel ff ander setje boxen misschien dat dat werkt.. wel kut man geen flauw idee wat het is
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op vrijdag 20-06-2008 om 19:03:03
haha boys ik had de phones er niet diep genoeg ingedrukt haha
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 21-06-2008 om 12:18:45

DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op zaterdag 05-07-2008 om 21:53:30
ff hier deze vraag want een nieuw topic maken voor 1 vraagje,
je hebt de EMU 0404 pci kaart
http://www.feedback.nl/?b=70EM880306001&a=
En een USB variant
http://www.feedback.nl/?b=E0404USB&a=

Waarom is die usb variant 100 euro duurder?
want functies zijn hetzelfde toch?
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 05-07-2008 om 23:32:55
voor zover ik weet is dat omdat je dan een externe mixer en voeding voor je condensator mic heb, dat bied de interne versie dus niet
sPace
Gepost door sPace op donderdag 07-08-2008 om 23:52:46
Kan iemand mij even een link pasen van een of andere computerwinkel van dat kabeltje? heb er ook 2 nodig dan weet ik welke ik moet halen! (ook emu 0404 aangeschaft + stereo/aux)

en heb je die kabeltjes ook nodig met monitors? (bijv krk)

peace
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Kadee
Gepost door Kadee op donderdag 07-08-2008 om 23:57:53
gewoon jacks man
----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 08-08-2008 om 00:15:29
ik snap dat je niet weet welke je moet halen,
ik wist namelijk ook niet van het bestaan af van tulp kabels in jack vorm, dat betekent dus dat ze groter zijn dan die kleine tulp stekkers (mini jack)
zelfde principe als met die stereo/1 plug audio stekker

wat ik gedaan heb ik adapters gehaald (gewoon bij de mediamarkt) om de mini jack tulp stekkers in de audio in van je emu kaart

hoop dat je het begrijpt zo
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 08-08-2008 om 03:04:17
ja blijkt dat kleine tulp stekkers geen mini-jack zijn (wat ik ook een tijdje dacht) maar ACR.. andere aansluiting dan mini-jack dus check et verschil maar es
sPace
Gepost door sPace op vrijdag 08-08-2008 om 16:11:04
Heb het, thnx!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
sPace
Gepost door sPace op zaterdag 09-08-2008 om 16:29:23
Is er nog iets belangrijks dat ik moet weten/installeren/instellen/downloaden na het installeren van emu0404 pci kaart?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-08-2008 @ 16:29:49 ]

----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 09-08-2008 om 21:01:55
als je een onboard geluidskaart heb, die ff uitzetten in je bios veder niet echt iets
sPace
Gepost door sPace op zondag 10-08-2008 om 01:45:43
Quote:
Brandt schreef op 09-08-2008 @ 21:01
als je een onboard geluidskaart heb, die ff uitzetten in je bios veder niet echt iets


Ja heb ik al..verder niks instellen ofzo bij patchmix..?
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zondag 10-08-2008 om 15:01:51
niet perse, t kan allemaal wel, maar dat fokte bij mij alles op, dus toen heb ik besloten er nooit meer aan te zitten haha
ik snap er dus gewoon geen tyfus van van die patchmix
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 10-08-2008 om 15:21:55
dan heb je een te trage pc brandt..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
sPace
Gepost door sPace op zondag 10-08-2008 om 18:55:27
Quote:
aprofourz schreef op 10-08-2008 @ 15:21
dan heb je een te trage pc brandt..


Daar heb ik geen last van..
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zondag 10-08-2008 om 20:24:19
hij is idd al een jaartje of 6 oud onderhand
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 10-08-2008 om 21:08:22
Quote:
sPace schreef op 10-08-2008 @ 18:55
(...)

Daar heb ik geen last van..


dat kan want jij heet ook geen Brandt.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zondag 10-08-2008 om 23:32:43
beetje off topic mischien, maar wat is dan een aangeraden systeem samenstelling kwa cpu vermogen tegenwoordig?

heb een amd 2700 ding erin geloof ik, maar loopt maar op 2 ghz
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op maandag 11-08-2008 om 11:48:58
k moet zelfs met deze nieuwe geluidskaart en een gig extra ram (nu 2), cpu 3ghz intel alsnog wanneer ik 2 x dezelfde vst gebruik de ander freezen om geen GKKKKKKKKKKKKRGGGGGGGGG uit m'n boxen te laten komen kankerding
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 11-08-2008 om 11:50:26
Daar heb ik nu helemaal geen last van,welke vst is dat dan,ik heb er meestal wel een stapel aanstaan,maar geen gekraak oid..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op maandag 11-08-2008 om 18:34:18
alles wat ik meer dan 1 x in m projecth eb staan, zelfs een simpele soundfontplayer, had het eerst ook niet.. kan een geluidskaart overheated raken? want t is fucking warm in m kast door m graphiccard o.a. die deed het in t begin ook prima maar nu kan ik er nisx meer mee.. is van die verkoeling n oplossing ofzo?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
sPace
Gepost door sPace op maandag 11-08-2008 om 21:31:48
Quote:
[b]is van die verkoeling n oplossing ofzo?


Ja
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op maandag 11-08-2008 om 22:33:25
Quote:
Brandt schreef op 08-08-2008 @ 00:15
ik snap dat je niet weet welke je moet halen,
ik wist namelijk ook niet van het bestaan af van tulp kabels in jack vorm, dat betekent dus dat ze groter zijn dan die kleine tulp stekkers (mini jack)
zelfde principe als met die stereo/1 plug audio stekker

wat ik gedaan heb ik adapters gehaald (gewoon bij de mediamarkt) om de mini jack tulp stekkers in de audio in van je emu kaart

hoop dat je het begrijpt zo


Ik heb die shizzle ook nodig. Heeft niet iemand ergens een plaatje daarvan hoe die dingen uit moeten zien. Die terminologie is fokking verwarrend. En als ik ernaar google vind ik nog niks.
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
bestplanetsneakers
married1980
Gepost door bestplanetsneakers op dinsdag 19-08-2008 om 18:25:19
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-08-2008 @ 18:31:05 ]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.