Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 27-06-2008 om 00:18:44
aan het experimenteren met basslines zetten
feed is welkom!
http://www.myspace.com/brandtkk

edit: heb de drums trouwens express als contrast zo laidback gehouden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-06-2008 @ 02:31:20 ]

L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 27-06-2008 om 00:58:16
gruw;lijkl

----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op vrijdag 27-06-2008 om 10:32:18
hmm je synthbassje klinkt nogal gechorust mayn. vinnik niet zo lekker. de drums mogen wel wat meer beuken, de kick mag je wat meer laag geven en de snare mag ongeveer nog even veel laag krijgen als die kick ghehe

wel leuk dingtje verder hoor vriendje

ow nu ik toch beide pc's aan heb:

je risskant remix stukje:
dope, alleen vocalen mogen wat meer naar voren.

24-06 bassline:
de percussei is vet voor de opbouw. Maar als je em erin laat klappen moet je ook helemaal loos gaan met filter werk en die bass weer layeren etc.


maar weer lekker bezig brandtske! geluids kwaliteit gaat ook rustig aan vooruit.

----------------------------------------
myspace
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op vrijdag 27-06-2008 om 12:59:18
hmm valt me beetje tegen. Drums vind ik wel ok maar die basssynths klinken nogal soft ofzo. En na een tijdje redelijk irritant
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 27-06-2008 om 14:46:22
ait thanks skizzemans,
vraag me alleen af wat je met gechorust bedoelt? want bij het woord chorus denk ik aan refrein?
thanks voor de feed, kga er mee aan de slag!
MOFO
Gepost door MOFO op vrijdag 27-06-2008 om 14:49:50
dat het geluid aan beide kanten komt, bedoelt ie
dus dat het van links en rechts komt

en mist wat variatie

wel dikke geluid ouwe
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op vrijdag 27-06-2008 om 14:54:18
chorus is het effect wat een sorot van meerstemmigheid creëerd.
je moet je voorstellen dat 6 mensen tegelijk hetzelfde zingen, door dat niet iedere stem identiek is krijg je klein verschil in de pitch, vervolgens als elke stem niet op exact hetzelfde moment zingt ontstaat de meerstemmigheid die een koor ook heeft. Bij het effect zelf wordt elke stem ook qua panning ergens anders geplaatst zo geeft het een ruimtelijk gevoel. Het fenomeen is als je dit in je basslaag gebruik dat het rommelig gaat klinken, daarbij wordt die rommeligheid versterkt door dat het over het stereobeeld gesmeerd wordt.
----------------------------------------
myspace
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 27-06-2008 om 14:56:55
zoals ik al zei, ik vind hem gruwlijk
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op vrijdag 27-06-2008 om 15:06:28
klinkt wel vet, alleen ik zit er een beetje mee dat je zo'n rare indeling hebt genomen.

1 keer die gewone maat
dan 1 keer met dat hoger gepitchte effect erover (wat ik by the way wel heel tof vind)
en tenslotte weer 1 keer die gewone maat

dat maakt 3, dat is imo heel irritant, zeker zonder vocalen. doe aan het einde nog een extra keer die gewone bar of laat er een rapper (met een ruige stem) overheen spitten, zodat het in ieder geval 4 bars is, of niet zo storend meer. het klinkt nu nogal raar imo.
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
MOFO
Gepost door MOFO op vrijdag 27-06-2008 om 15:36:14
Quote:
Skiz schreef op 27-06-2008 @ 14:54
chorus is het effect wat een sorot van meerstemmigheid creëerd.
je moet je voorstellen dat 6 mensen tegelijk hetzelfde zingen, door dat niet iedere stem identiek is krijg je klein verschil in de pitch, vervolgens als elke stem niet op exact hetzelfde moment zingt ontstaat de meerstemmigheid die een koor ook heeft. Bij het effect zelf wordt elke stem ook qua panning ergens anders geplaatst zo geeft het een ruimtelijk gevoel. Het fenomeen is als je dit in je basslaag gebruik dat het rommelig gaat klinken, daarbij wordt die rommeligheid versterkt door dat het over het stereobeeld gesmeerd wordt.


juistem
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 27-06-2008 om 15:45:49
thanks voor de uitleg skiz! alleen t rare is, in mijn ogen, ik heb nu 2 lage voor dat bassynthje gebuikt, een voor t laag, en een voor het hogere gedeelte
ik snap wel wat je bedoelt nu, want hij klinkt idd rommelig

en @ mod, ik heb altijd van die rare shit, tis ook een snippetje
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 27-06-2008 om 16:36:28
Bel de Brandt-weer,iets minder met je compressor spelen,je kicks zijn helemaal plat gemaald(als het daardoor komt,wat Skiz zij het mag meer pompen gek,wel een strakke beat.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
LNO_C
Late Night Ownage!
Gepost door LNO_C op vrijdag 27-06-2008 om 23:07:52
de beat klinkt een beetje richting de achtergrond, wel een dope experiment! dope drumline vooral als je alles meer op de voorgrond zet
----------------------------------------
http://www.myspace.com/cheran123
weksel
Sir Fixalot
Gepost door weksel op zaterdag 28-06-2008 om 11:06:52
mono of stereo bassline?
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 28-06-2008 om 21:54:05
tis met de mallstrom synth, dus stereo basline als ik het goed heb,
@lno, ik heb dat in me updatversie gedaan, alleen loop nu tegen het probleem aan dat me bassline weggedrukt wordt, dus daar moet ik nog iets op zien te vinden (iemand tips?!)
zowiezo thanks voor het checken iedereen! preciate it!
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op zaterdag 28-06-2008 om 22:10:18
Dat hardrock dingetje op je myspace is wel tof hehe

Over 'Trommelvlies'... vind het wel een dope sound, ik digg jouw sound sowieso wel.. beetje kubus/electro achtig
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 28-06-2008 om 22:53:33
thanks man!
ik doe me best, tof dat het eindelijk wat meer gewaardeerd wordt
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zondag 29-06-2008 om 02:15:32
Ik vindt die hoge echt kankerwreed man.
Ik heb nu een beetje t gevoel alsof je drums verzuipen in die basslijn, dus je drums harder en die basslijn zachter.
En wat Skiz zegt inderdaad, die kick is nu een beetje te simpel rond ofzo, weet ook defok niet hoe je dat uitlegt maar je snapt me wel.
Naja, die soundtrip gaat je beter af dan die sampletrip, dus blijven kankeren met die knopjes.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 30-06-2008 om 02:35:34
hehe thanks man!
kheb m nu iets zuiverder volgens mij, alleen t ding is, ik krijg m alleen zo dat of me drumms drukken me bass weg, of me bass me drums,. ik krijg het maar niet goed afgesteld
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0135 sec.