Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 25-07-2008 om 00:10:15
Dat dus,

denken jullie echt 5 minuten na bij elke line, of schrijf je gelijk 16 lines en pas je ze daarna aan, of niet natuurlijk.

En hoe ga je over op de volgende line, rijmen de eerste woorden op de laatste woorden van de zin ervoor of wat


omdat ik best vaak vast loop in een tekst, en het me wel een handig topic leek voor andere beginners.

Dus schrijf tactieken hier, en niet teveel bitchen aub
----------------------------------------
argh
ZatteZakZix
Hung like a Horse
Gepost door ZatteZakZix op vrijdag 25-07-2008 om 00:12:11
ik schrijf eigenlijk alleen als ik iets in me kop heb, of inspiratie krijg door een kankervette beat ofzo. maar mijn teksten gaan fucking nergens over. Maar als ik ineens moet schrijven ofzo, dan komt er meestal niet zoveel vette shit uit.

Bijvoorbeeld, nu, is mijn chick op vakantie, en k mis haar (homies noemen me gay) en toen hoorde ik zo'n fette beat van k9 die mijn raps altijd wel hard vind, dus toen kreeg ik ineens vet veel inspiratie en heb ik in een halfuur een kankervet flowend liefdesliedje geschreven. (ik drop nog wel) maar als ik niet in die stemming ben schrijf ik echt foktop clichematige kutshit.

Ik rap ook al best lang enzo, in het begin schreef ik waaardeloos. Ik ga zowiezo meer voor flow en delivery. Inhoud heb ik zelden. En ik doe altijd massive arrogant op tracks. Wel sarcastisch en overdreven.

Wat wel belangrijk is: probeer een beetje woordgebruik te pakken wat je niet zo vaak hoort. Veel rappers komen neer op hetzelfde en als ze dan ook geen vette delivery hebben dan is het het kut om te luisteren..

Misschien heb je er wat aan, vaak zijn slappe teksten ook vet als je ze goed brengt weetje:
















ok ok.. die track is echt wack, beat is eigenwerk hahaha
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-07-2008 @ 00:21:51 ]

----------------------------------------
May the Horse be with you!
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op vrijdag 25-07-2008 om 00:13:21
op gevoel

waar jij je gevoel vandaan haalt is de grote vraag, maar dat kan je pompen uit strakke rijmschema's of dikke one-liners
een goeie J of een lekkere bierie

ik ehb toen ooit eens iets gedropt over flowen en schrijven, zal kijken of ik eht nog kan vinden




TwixXx
Fop neger
Gepost door TwixXx op vrijdag 25-07-2008 om 00:15:21
Meestal met een pen...heel soms op de pc (niet letterlijk op mijn pc natuurlijk, maar via de toetsen op mijn toetsenbord waar letters opstaan, en als je die toetsen indrukt komt die letter tevoorschijn "op" het beeldscherm, natuurlijk niet letterlijk, en dan kan je zo door die toetsen woorden, zinnen en teksten typen
Ik moet echt alles uitleggen, zo vervelend...

maar als ik teksten schrijf, schrijf ik ze aan 1 stuk door, zoals echte mannen dat doen.
----------------------------------------
Francois the French guy
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 25-07-2008 om 00:19:01
Teksten schrijf ik op de pc, zodat ik makkelijk alles kan verdelen in regels en flowfoutjes simpel kan verbeteren.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 25-07-2008 om 00:19:12
Ik schrijf ze op papier.
Ik typ ze in me gsm.
Ik typ ze op de pc.
Ik freestyle.

Soms op een beat.
Soms niet op een beat.
Soms in complete teringherrie bedenk ik me tekst.

Het ligt er echt aan.
Soms staat een tekst in een paar tel op papier.
Soms ben je er de hele tijd druk mee bezig, ik tenminste.
En dan schrijf / typ ik zoveel wat niet gebruikt wordt in de uiteindelijke tekst.
Maar het wordt bewaard in me hoofd, gsm, of pc.
Vaak als ik ergens over moet schrijven wil ik er eerst veel over weten.
Of gewoon me geheugen over bepaalde zaken opfrissen.
Dan check ik Google of Wikipedia, en doe wat research.
Ook al blijk ik het later niet nodig te hebben gehad in me tekst.
Maar als die stof blijft hangen komt het er wel weer uit tijdens een freestyle.

En zo houd het een het andere in evenwicht bij mij.
Ik probeer dus ook zo allround mogelijk te worden.
De ene keer bevalt me een battle beter den een andere maal een topical.

Hoe meer variatie hoe beter het voor me is.
Momenteel gaat freestyle wel weer zwaar lekker.
En dan zit ik niet in zo'n schrijfbui dat alle letters op het scherm spatten.

Enz enz eigenlijk, gheheh.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 25-07-2008 om 00:22:45
Hahahaha die ZatteZixTrack is hard hehe marcheren bitch.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 25-07-2008 om 00:29:54
ghehe oke, dus niet echt vaste manieren of zo? oke dat hoor ik graag

en hoe vaak/lang pas je de tekst nog aan voordat je er klaar mee bent zeg maar, of pas je hem helemaal niet meer aan?
----------------------------------------
argh
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op vrijdag 25-07-2008 om 01:04:01
ik moet eerlijk zeggen dat als ik een killertrack wil hebben het dubbele aantal bars moet schrijven vd vulling omdat de helft vaak gewoon neit oke is
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 25-07-2008 om 09:16:41
Ik schrijf aardig snel zeker op beats. Heb bijna altijd wel inspiratie hoef mezelf eigenlijk zelden te forceren. Misschien is het vreemd, maar ik schrijf op een beat heel anders dan wanneer ik bijvoorbeeld een topical schrijf. Op een beat begin ik gewoon te schrijven en dan ontstaat ervan zelf wel iets wat een geheel vormt.
Bij topicals denk ik altijd goed na over de opzet van het verhaal. Als ik een leuk concept in mn kop heb begin ik te schrijven. Soms schrijf ik in i scenes dus dan schrijf ik gewoon een stuk dat niet het begin hoeft te zijn ofzo. Dan plak ik verschillende scene's aan elkaar en dan heb ik een tekst. Ligt er maar net aan wat voor een ideeen ik krijg terwijl ik aan het schrijven ben.
Ik denk dat je gewoon je eigen manier moet vinden. Wat voor de een werkt hoeft dat voor de ander niet te doen. Het is in ieder geval goed om te kijken naar mensen met skills en probeer met behulp van anderen je eigen fouten te zien. Voordeel van het schrijven op beats is, is dat je heel gemakkelijk kan checken waar je tekst minder loopt. Maar ja oefening is de sleutel.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 25-07-2008 om 10:17:21
word, ik denk dat ik vast loop omdat ik shit probeer te doen dat iets te hoog gegrepen is voor me, heel veel lettergrepen multies en zo, kan dat?

en schrijf je sneller als je meer schrijft?
----------------------------------------
argh
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op vrijdag 25-07-2008 om 10:25:00
ik schrijf met een pen op papier
met handschrift, letters, nummers en soms lees tekens
dit doe ik al pak em beet sinds groep 3
eerst moest ik aan elkaar schrijven
maar hoe langer je schrijft hoe meer je je eigen stijl creeerd
ik mog toen ook alleen met een vulpen schrijven
daar heb ik nu lak aan ik schrijf met elke soort pen
van ballpen tot fineliner i dont give a fuck
snapte
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op vrijdag 25-07-2008 om 10:41:49
ik moest in het begin schrijven met potlood ! en pas daarna vulpen !

En nu schrijf ik met wasco's,

zoals elke eckte neger!
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 25-07-2008 om 10:44:23
ja, grappig
----------------------------------------
argh
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op vrijdag 25-07-2008 om 11:05:30
oke effen serieus dan, als ik teksten schrijf dan bedenk ik hem meestal in mijn hoofd, en zit ik wat te spitten in mijn hoofd (een line of 4) als ik dan tevreden ben schrijf ik die neer(meestal in veel te kleine letters op zo'n geel memobriefje), en dan de volgende 4 a 5 lines.

Soms gebeurt het ook dat ik vol zit met inspiratie, en dan spit ik de ene line achter de ander, terwijl mijn vingers proberen te volgen op het toetsenbord, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat die teksten als je die 20 minuten later bekijkt bagger zijn.

Ik kan trouwens niet schrijven op bevel. Daarom dat ik ook gestopt ben met hier te battlen en zo van die shit. Het gebeurt bij mij opeens.
Bijvoorbeeld: ik zit op de pot, met een vet beatje, en dan komt de inspiratie binnen, dan schrijf ik het neer op een memobriefje of een velleke wc papier
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
skaffa
Gepost door skaffa op vrijdag 25-07-2008 om 11:38:29
ik neem gewoon meestal een kleine blocnote mee en een pen in me nektazje, anders krabbel ik het in kernwoordne op me hand of in me gsm (wat zo kklang duurt altijd)

of als i kdaar te lam voor ben blijf ik het over en over spitte in me hoofd en zo groeit het telkens verder tot ik het van buiten ken en thuis kan neerschrijven
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 25-07-2008 om 11:42:51
In je nektazje?
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
skaffa
Gepost door skaffa op vrijdag 25-07-2008 om 11:54:13
haha ja, gay of niet, de oranje eastpack van me dertienjarige zusje is echthandig
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op vrijdag 25-07-2008 om 11:56:22
ja das echt kankerhandig.. als ik in kortrijk ben draag ik ook altijd zo'n zwarte eastpak (iedereen doet het daar, het is echt handig, het ziet er niet uit, maar het voelt stoer, haha). maar als ik daarmee in leuven durf rond te lopen slaan ze je gegarandeerd in elkaar omda g ne flikker zijt dan !
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
skaffa
Gepost door skaffa op vrijdag 25-07-2008 om 11:59:21
serieus? sja ik vind het er gwn altyd lelijk uitzien, zeker me ne jas of trui aan dan weet ge ni echt of get eronder of erbove moet drage..
en ik woon in 2060 'bagdad' wete, ik word al scheef bezien omda ik belg ben
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 25-07-2008 om 12:02:05
Dan zullen die leuvenaren heel wat sloopwerk te verzetten hebben rond Rotterdam Centraal, elke mongol loopt met zo'n nektazje.

MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op vrijdag 25-07-2008 om 12:02:31
haha 2060 bagdad, das de beste benaming die ik ooit gehoord heb voor antwerpen... hahahaha.


anyway ontopic van mij: vroeger had ik ook vaak dat ik mij vast reed in te ingewikkelde rijmstructuren, als je dat hebt, gewoon niet doen, want als je het dan spit ga je dat horen. Beter heb je easy rijm en goeie flow dan complexe rijm die niet flowt.
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op vrijdag 25-07-2008 om 12:16:35
Ik schrijf niet, ik doe net als Biggie en Jay-z., ik vorm die verses in mijn hoofd.

Best wel urban al zeg ik het zelf.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
Snacky Gepost door Snacky op vrijdag 25-07-2008 om 12:46:40
Quote:
Tha_Bre schreef op 25-07-2008 @ 12:16
Ik schrijf niet, ik doe net als Biggie en Jay-z., ik vorm die verses in mijn hoofd.

Best wel urban al zeg ik het zelf.


zij waren te arm voor papier jij ook?

maaruh... ik schrijf eigenlijk ook op gevoel, soms heb ik een concept in me hoofd en schrijf ik binnen een dag 100 barz, maar het gebeurt me ook vaak genoeg dat ik mezelf probeer te forceren om een tekst te schrijven... maar dan kan je denk ik beter weglopen, ff relaxen en met een verse kijk opnieuw beginnen.
Ik schrijf wel bijna altijd op me pc, en zoals mixxman het zei, zet ik ook vaak een beat op en komt het vanzelf, ik denk dat je zo ook de beste teksten krijgt.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
G_Lipsius
Gepost door G_Lipsius op vrijdag 25-07-2008 om 18:10:33
Ik schrijf meestal alleen als ik de inspiratie te pakken heb. Als ik ga proberen te schrijven zonder enige inspiratie schrijf ik crappy en komen er ook geen vette rhymes in me op, kan frustrerend zijn. Inspiratie is bij mij niet gebeurtenis gebonden. Het is er opeens of het is er niet. Soms komt het wel opeens wanneer ik een vette track hoor. Daar naast begin ik nooit te schrijven op de pc, altijd op papier. Daarna spit ik 'm op de beat waarop ik de text heb geschreven en verbeter ik flow foutjes zoals iemand al eerder zei. en 20 minutjes verder kan ik al 3 couplet hebben, maar het kan net zo goed ook pas na 40 minutjes. Meestal schrijf ik op een beat maar niet altijd. Dan gaat het bij mij al meer als "spoken word" klinken. Lijkt me ook wel leuk trouwens, een "spoken word" topic. Naah eigenlijk kan dat best gewoon bij de lyrics. fak it:p. Maar dat is dus mijn manier van texten schrijven. soms komt er wat in me op typ het in mn telefoon of schrijf het snel op een kladblok. Maar dan zijn het maar 4 barz ofzo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-07-2008 @ 18:16:20 ]

----------------------------------------
Set HIT!
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op vrijdag 25-07-2008 om 19:29:42
Ik schrijf alleen als ik iets zinnigs te schrijven weet...kan tweemaal per maand zijn...of eens per half jaar...
Als ik ideeen heb, onthoud ik ze. En als ik dan een topical heb, of gewoon zin heb om te schrijven...douw ik ze allemaal erin.
Op zich kan ik wel 5 uurtjes doen over een tekst, omdat je bepaalde zinnen op duizenden manieren kan schrijven en dan probeer ik ze uit totdat ik tevreden ben. Later als het af is, herschrijf ik meestal de helft omdat je pas een beeld kunt vormen als je verhala een eind heeft.
En anders doe ik meerdere dagen, soms een week over een tekst en schrijf ik misschien 2 a 4 regels per dag...yup...

Ik verzin eigenlijk uitsluitend verhalen en dan schrijf ik ze rijmend op.
Op beats schrijven is relaxed, maar doe ik niet altijd.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-07-2008 @ 19:36:35 ]
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op vrijdag 25-07-2008 om 19:37:21
ik schrijf lyrics op m'n gebruikte tipjes, standaard stoned.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op vrijdag 25-07-2008 om 22:02:24
Schrijf meestal wel met een thema die ik wil oppakken, nooit standaard dingen. En als het standaard is (liefde, alcohol etc) dan probeer ik een andere invalshoek uit. Probeer altijd origineel uit te hoek te komen. Het schrijfen zelf gaat meestal uit de losse pols waarbij ik erg oplet op wordplay en multi's. Ik zet er wel echt werk in zeg maar.
Dat dus

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
G_Lipsius
Gepost door G_Lipsius op zaterdag 26-07-2008 om 00:48:38
Quote:
[b] waarbij ik erg oplet op wordplay en multi's. Ik zet er wel echt werk in zeg maar.
Dat dus


Dat vind ik ook belangrijk ja
----------------------------------------
Set HIT!
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zaterdag 26-07-2008 om 01:45:47
Quote:
livio schreef op 25-07-2008 @ 12:02
Dan zullen die leuvenaren heel wat sloopwerk te verzetten hebben rond Rotterdam Centraal, elke mongol loopt met zo'n nektazje.



hebben jullie t nou gewoon over zo'n standaard eastpak rugzak? wat is daar gay aan? haha.

mja, ik schrijf af en toe op papier, maar eigenlijk bijna nooit. Gewoon
als ik wat in mn kop heb ga ik het typen, en als ik het wil opnemen
pas ik het aan op een vette beat.
Frenkie17
Stillestorm
Gepost door Frenkie17 op zaterdag 26-07-2008 om 02:05:57
Quote:
deking schreef op 26-07-2008 @ 01:45
(...)

hebben jullie t nou gewoon over zo'n standaard eastpak rugzak? wat is daar gay aan? haha.

mja, ik schrijf af en toe op papier, maar eigenlijk bijna nooit. Gewoon
als ik wat in mn kop heb ga ik het typen, en als ik het wil opnemen
pas ik het aan op een vette beat.



whahah

'hebben jullie t nou gewoon over zo'n standaard eastpak rugzak? wat is daar gay aan? haha. '
eej ik meen het serieus , deze man weet hoe het moet weetje, verder niet kome klage over blabladit blabladat, je weet gwn nike tasje ( je weet die ene op je rug)' of zwarte eastpack zo moet het duidelijk , mijn style zonder twijfel gwn.
gwn staat overal goed ,

rustug hea
----------------------------------------
$.. I'm no Alcapone or Corleone But i'm well known for the hitout on the Microphone..$
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 26-07-2008 om 02:08:30
Quote:
Eppo schreef op 25-07-2008 @ 10:25
ik schrijf met een pen op papier
met handschrift, letters, nummers en soms lees tekens
dit doe ik al pak em beet sinds groep 3
eerst moest ik aan elkaar schrijven
maar hoe langer je schrijft hoe meer je je eigen stijl creeerd
ik mog toen ook alleen met een vulpen schrijven
daar heb ik nu lak aan ik schrijf met elke soort pen
van ballpen tot fineliner i dont give a fuck
snapte


----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
StotdeK
Skiller
Gepost door StotdeK op zaterdag 26-07-2008 om 06:01:07
meestal in het nederlands/onder invloed/hype beats/k*nker gevoelens/haat/liefde/13 jarige meisjes zonder haar/ex vriendinnen die moeilijk doen/alcohol/ideetjes/wiet/sex/assie.

Uhmm ik schrijf mn teksten per 2 anders worden ze eenzaam. en eigenlijk knal ik ze dr uit check voor flow foutjes.
verbeter het en gij heeft een tekst..

en trouwens in rotterdam hebben alleen skere gasten easpack nektazjez..de eckte eckte hebben natuurlijk een neppe gucci (bucci) of een Vutton ofzo.. wacht we openen een nieuwe topic..NEKTAZJEZ


----------------------------------------
Tipboek schrijvers.
odessa Gepost door odessa op zaterdag 26-07-2008 om 10:06:39
Ik denk meestal een dag na over het onderwerp en zet alle benaderingen op een rij waarna ik er 1 uitkies.
Ik heb altijd moeite met beginnen en doe er soms wel 20 minuten over om de eerste zin neer tezetten.
Op de een of andere manier gun ik mezelf de tijd niet en ben ik niet volledig met mijn hoofd bij de tekst.
Na de eerste zin loopt het over het algemeen vloeiend door.
Het is een gewoonte geworden om in multi's te denken en ik eindig eigelijk altijd de zin met een multi.
Als ik het mezelf makkelijk maak hanteer ik een binnenrijm en eindig met een multi in een schema van twee zinnen.
Het eind heb ik niet bedacht, de tekst loopt zoals ie loopt en daarom kom ik in de knoop met een max van 16 zinnen.
Ik schrijf altijd zo rond de 24 zinnen of meer.

Ik doe meerdere dagen over een tekst omdat het voor mij goed uitpakt de tekst 'even te laten voor wat het is' zodat ik de volgende keer met een andere, frisse kijk mijn tekst nogmaals kan beoordelen.
Veelal verander ik dan woorden of zinnen.
In een toernooi begin ik dus al vrij snel en doe meestal een dag of 6 over een tekst.
Wat mij vooral tegenwerkt is het moeten in combinatie met tijdsdruk.
Opeens kan ik onder druk geen rijmwoord meer vinden en krijg je teksten zoals die in topicalkings tegen mixxman.

Tijdens een tekst probeer ik de situatie van meerdere kanten te bekijken.
Veelal creeer je meer sfeer door simpele woordjes voor een werkwoord te plaatsen en daar ook je multi aan te koppelen (in het midden van de zin dus).
Ben er wel achter gekomen dat als je hier niet netjes mee omgaat je je hele tekst kan verzieken.
Ook te diep door gaan op een gevoel of juist een gevoel benoemen maar er geen uitleg aan geven verschilt per fora hoe mensen dit waarderen en beoordelen. (klinkt gek, maar test het zelf maar eens uit )
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 26-07-2008 om 10:14:43
Quote:
deking schreef op 26-07-2008 @ 01:45
(...)

hebben jullie t nou gewoon over zo'n standaard eastpak rugzak? wat is daar gay aan? haha.



Dan zou er wel rugtaz staan denk je niet? We hebben het over nektazjez, een portemonnee aan een veter waar je tegenwoordig 1001 ratjes mee ziet lopen.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 26-07-2008 om 10:14:56
ja zo doe ik het ook ,alleen anders.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 26-07-2008 om 11:25:07
nektazjes!!!
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 26-07-2008 om 11:55:55
Quote:
odessa schreef op 26-07-2008 @ 10:06
Ik denk meestal een dag na over het onderwerp en zet alle benaderingen op een rij waarna ik er 1 uitkies.
Ik heb altijd moeite met beginnen en doe er soms wel 20 minuten over om de eerste zin neer tezetten.
Op de een of andere manier gun ik mezelf de tijd niet en ben ik niet volledig met mijn hoofd bij de tekst.
Na de eerste zin loopt het over het algemeen vloeiend door.
Het is een gewoonte geworden om in multi's te denken en ik eindig eigelijk altijd de zin met een multi.
Als ik het mezelf makkelijk maak hanteer ik een binnenrijm en eindig met een multi in een schema van twee zinnen.
Het eind heb ik niet bedacht, de tekst loopt zoals ie loopt en daarom kom ik in de knoop met een max van 16 zinnen.
Ik schrijf altijd zo rond de 24 zinnen of meer.

Ik doe meerdere dagen over een tekst omdat het voor mij goed uitpakt de tekst 'even te laten voor wat het is' zodat ik de volgende keer met een andere, frisse kijk mijn tekst nogmaals kan beoordelen.
Veelal verander ik dan woorden of zinnen.
In een toernooi begin ik dus al vrij snel en doe meestal een dag of 6 over een tekst.
Wat mij vooral tegenwerkt is het moeten in combinatie met tijdsdruk.
Opeens kan ik onder druk geen rijmwoord meer vinden en krijg je teksten zoals die in topicalkings tegen mixxman.

Tijdens een tekst probeer ik de situatie van meerdere kanten te bekijken.
Veelal creeer je meer sfeer door simpele woordjes voor een werkwoord te plaatsen en daar ook je multi aan te koppelen (in het midden van de zin dus).
Ben er wel achter gekomen dat als je hier niet netjes mee omgaat je je hele tekst kan verzieken.
Ook te diep door gaan op een gevoel of juist een gevoel benoemen maar er geen uitleg aan geven verschilt per fora hoe mensen dit waarderen en beoordelen. (klinkt gek, maar test het zelf maar eens uit )


wow, dat is bijna precies zoals het bij mij gaat
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
KevinR
010
Gepost door KevinR op zaterdag 26-07-2008 om 12:19:52
Quote:
Eppo schreef op 25-07-2008 @ 10:25
ik schrijf met een pen op papier
met handschrift, letters, nummers en soms lees tekens
dit doe ik al pak em beet sinds groep 3
eerst moest ik aan elkaar schrijven
maar hoe langer je schrijft hoe meer je je eigen stijl creeerd
ik mog toen ook alleen met een vulpen schrijven
daar heb ik nu lak aan ik schrijf met elke soort pen
van ballpen tot fineliner i dont give a fuck
snapte


jij ook al?
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zaterdag 26-07-2008 om 21:12:57
Quote:
livio schreef op 26-07-2008 @ 10:14
(...)

Dan zou er wel rugtaz staan denk je niet? We hebben het over nektazjez, een portemonnee aan een veter waar je tegenwoordig 1001 ratjes mee ziet lopen.


oh ok, ja ik was niet bekend met het fenomeen.
theBuddha
Jeeva The Buddha
Gepost door theBuddha op dinsdag 29-07-2008 om 03:48:37
Soms krijg ik een zin in m'n hoofd en die vind ik dan dope, dan schrijf ik hem op...

Een tijdje later krijg ik er nog eentje in m'n hoofd, of soms hoor ik een track en begin dan een extra verse erbij te freestylen..
----------------------------------------
Ik breng je sick steez als 40 jaar geleden.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.