Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /   [Pagina: 1 2 ]
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op zondag 27-07-2008 om 12:47:09
Hiphop in Nederland, dat is naar de bakker gaan, er achter komen dat ze geen vloerkadetjes meer hebben en daar een keihard nummer over schrijven. Makkelijk, want brood rijmt op dood, kloot, jood, bloot en nood. DIE HET HOOGST IS. JAAAAAAA. DIE HET HOOGST IS HOOOOOO. DE NOOD, DIE HET HOOGST IS!!! Ok Bovenkarpspel en nu wil ik dat alle bitches op dit plein hun moederneukende ASS schudden als ik zeg VLOERKADET. Mixmaster Dopie Dope drop die beat. VLOERKADET, VLOERKADET!

Mixmaster Dopie Dope is meestal de medewerker lege flessen van de Digros. De bitches verveelde huisvrouwen met kinderen die tijdens de braderie even naar echte Nederlandse hiphop kijken en zes minuten later alweer aandachtig staan te loeren naar een voetschilder die heel netjes plakjes chorizo schildert. Die sfeer. Nederlandse hiphoppers willen zo graag gevaarlijk zijn, maar er hoeft in Hilversum maar iemand bij een kinderprogramma te roepen: laten we het onderwerp ‘je kamer netjes opruimen’ uitleggen met een rap en ze staan drie rijen dik voor de studio om met een scheef petje op hun kop tussen 30 kinderen van een een jaar of zeven hun hiphopkunstje op te voeren.

Twee weken geleden zag ik Opgezwolle nog op een festival. Lachwekkend. Zoals gebruikelijk weer meer mensen op het podium dan er voor. Er werd veel met handen tegen elkaar geslagen, iedereen verdiende respect en dit en dat was een fokking shame en daarna, na oeverloos gelul, werd er weer drie minuten onverstaanbaar in de microfoon geroepen, waarschijnlijk over de mensonterende toestanden in Zwolle, waar de bus maar twee keer in het uur rijdt daar en daar naar toe. DAT IS TE WEEIIIIIIIINIG YOOOOOOO. DAT IS TE FOKKING WEEIINNNIIIIGGG HOOOOOOO’

Ik had er een beetje genoeg van en heb ze een spiegel voorgehouden. Ik ben afgelopen weekend door een vriend geprogrammeerd als de nieuwste hiphop-sensatie uit Waalwijk onder de artiestennaam MC Dustalot. En inderdaad, wat ik al vermoedde, iedereen kan het. Bij binnenkomst heb ik meteen zes katten bier omgeschopt. MC Dustalot was binnen en hield niet van die proletendope om zich heen. De verbouwereerde organisatie kreeg meteen een rap van mij om de oren, waar ik me verder weinig van kan herinneren. Alleen vaag de eerste zin. “Alcohol is de instap tot verkrachting, daarmee stijg jij niet in mijn modderfokking achting’

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb ze gek gemaakt in Waalwijk. Drumcomputer aangezet, capuchon over mijn kop getrokken en ongeveer drie kwartier alle mensen bedankt die zo belangrijk zijn geweest in mijn leven, voordat ik nog maar een regel had gerapt. “Tante Annie, met uw oogziekte, deze is voor u en voor Ome Jan die altijd in mij is blijven geloven, ook toen het wat minder ging en ik de weg kwijt was, en te laat in buurtcentrum Het Wagenwiel zat, maar Ome Jan kwam me dan altijd weer ophalen dus ik wil een grote motherfucking hand voor Ome Jan. Tante Trees, godverdomme je was er voor me toen mijn konijn dood ging. Altijd maar weer. Voor de jongens van de Aldi die mij een keer vijf minuten na sluitingstijd nog kipfilet lieten kopen, jullie weten zelf wie je bent. Altijd in mijn hart.”

En zo ging dat maar door. De mensen vonden het prachtig.

Maar, goed nieuws, de Nederlandse hiphop is gered. Op de laatste, geniale, cd van de Jeugd van Tegenwoordig, De Machine, wordt de concurrentie meteen op 35 jaar achterstand gezet. Het is de plaat van Ice Cube waar we al 20 jaar op zitten te wachten, het is de plaat van Prince die nooit meer komt, de cd die alle dichters in Nederland onnodig en hopeloos gedateerd maakt. Nederlandse muziek is nog nooit zo goed en zo grappig geweest. Hoogtepunt, en ik durf te zeggen het hoogtepunt van de Nederlandse muziek van de afgelopen 30 jaar, is het nummer Niet als Jouw, geschreven, gerapt en gezongen door het grootste genie uit deze band, Vjeze Fur. Het nummer dat Prince altijd al had willen schrijven. Een tekst die Otis Redding tijdens zijn leven graag had willen zingen. Over een trage beat vertelt Fur over een verloren liefde. In Nederland is dat nog nooit eerlijker en mooier gedaan. In de coupletten beschrijft hij de spijt, het verlangen en de weemoed. In het refrein schreewzingt hij haar toe. Natte lakens, zweet, tranen etc.

De vrouw waarvoor dit nummer is geschreven, in haar huiskamer, die de cd afspeelde en voor de eerste keer Vjeze Fur zijn liedje hoorde zingen. Wat voelde ze? Moest ze huilen? Heeft ze Fur opgebeld of is ze op haar fiets gesprongen? Hebben ze toen iets tegen elkaar gezegd of was Fur zijn liedje genoeg?

Kan GeenStijl daar een mannetje op zetten? Rutger, doe het voor mij en maak een legendarisch interview met de vrouw waar het mooiste nummer ooit voor werd geschreven.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/07/nico_dijkshoorn_over_vjeze_fur.html



...


----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
L2N
twezus
Gepost door L2N op zondag 27-07-2008 om 12:51:52
ik wil ghewoon echt die gast opzoeken en em een paar klappen verkopen zeg, kanker wat een hypocriete tyfuslijer wie is nico dijksjhoorn
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
omebob
AFCA
Gepost door omebob op zondag 27-07-2008 om 12:54:29
slecht onprofessioneel stuk
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 27-07-2008 om 13:04:04
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=299019797

echte hiphop
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
omebob
AFCA
Gepost door omebob op zondag 27-07-2008 om 13:10:20
ontopic muss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
cml.exe
Gepost door cml.exe op zondag 27-07-2008 om 13:10:56
wat een koankah megool
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 27-07-2008 om 13:14:06
ik ben toch ontopic, hij zegt dat er geen echte hiphopmeer gemaakt wordt, en ik laat zien dat hiphop wel degelijk intelligent is
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 27-07-2008 om 13:14:21
wat een gast
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 27-07-2008 om 13:17:58
Juist ja, totaal de plank misslaan is ook een kunst.

Zijn tal van grappige columns over hiphop, maar deze hoort daar absoluut niet bij.
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op zondag 27-07-2008 om 13:24:43
Deze was ook niet grappig bedoelt.
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zondag 27-07-2008 om 13:29:36
beetje kansloos
----------------------------------------
argh
dap
038
Gepost door dap op zondag 27-07-2008 om 13:39:27
voor dit soort reacties doet ie t juist... te makkelijk gewoon.
L2N
twezus
Gepost door L2N op zondag 27-07-2008 om 13:42:04
dan is ie alsnog levenloos als ie het daarvoor doet
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op zondag 27-07-2008 om 13:52:47
haha wat een knakker
----------------------------------------
Jos de Boss
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 28-07-2008 om 01:59:53
Oh, maar hier heb ik wel een antwoord op:

Dazen Met Dijkshoorn
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
omebob
AFCA
Gepost door omebob op maandag 28-07-2008 om 07:45:58
hehe dope stukkie
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op maandag 28-07-2008 om 09:11:08
Niet grappig, geen inbreng, heel slecht geschreven.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 28-07-2008 om 09:35:49
Ik vraag me af wie het stukje van Özcan onder ogen gaat brengen bij de Geenstijl bezoeker
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 28-07-2008 om 09:39:26
FOK!
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 28-07-2008 om 09:39:40
Hij probeerd het stereotype rapper te verwoorden en is dus zelf een schoonvoorbeeld van het stereotype hater.

Ozcan tof stukje.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 28-07-2008 om 09:52:12
Fok gaat het publiceren OZ?
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 28-07-2008 om 10:09:30
weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel...

in andere stukjes van me hebben ze ook altijd interesse, die over de Avond Vierdaagse komt er bijvoorbeeld ook op .... Nu heb ik deze ingestuurd.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 28-07-2008 om 10:11:02
Öz ript hem in die battle.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 28-07-2008 om 11:56:04
Fraaie repliek!
Seubie Gepost door Seubie op maandag 28-07-2008 om 12:17:15
haha props özcan! echt props.
Tariq
Gepost door Tariq op maandag 28-07-2008 om 12:49:07
Word @ Seubie

----------------------------------------
Leyla schreef op 02-09-2009 @ 19:47
Ik heb vannacht over Tariq gedroomd, ik zweer het
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op maandag 28-07-2008 om 12:54:27
Chapeau naar dat stuk Özcan!
Pas op, pas op, Patron is on his way!
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 28-07-2008 om 13:05:08
Leuk stukje Özcan, goed antwoord op zijn tekst

Quote:
Weet je waarom, in een spelprogramma wist hij als een van de enige wat het woord misantroop betekende.


Maar ik zou hier nog wel even 'een van de weinige' van maken, zonde als je daar op afgekraakt wordt

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op maandag 28-07-2008 om 13:08:54
Nico Dijkshoorn heeft ook ooit iets over Patty Brard geschreven
Daar kwam dit uit:

----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 28-07-2008 om 13:12:33
Die gast weet duidelijk niet waar hij het over heeft. Ozcan, je reply vind ik matig qua schrijfstijl, met soms verkeerd en soms overbodig gebruik van dure woorden. Komt een beetje pretentieus over. Niveau Metro brievenrubriek.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 28-07-2008 om 13:17:35
Thanks voor de suggestie, VIP.


Quote:
strijker schreef op 28-07-2008 @ 13:12
Die gast weet duidelijk niet waar hij het over heeft. Ozcan, je reply vind ik matig qua schrijfstijl, met soms verkeerd en soms overbodig gebruik van dure woorden. Komt een beetje pretentieus over. Niveau Metro brievenrubriek.


Tsja, Strijker. Dit is toch een beetje die structurele kritiek die van jouw kant komt, omdat ik regelmatig opmerkingen plaats aan jouw adres, die jij maar moeilijk kunt verkroppen. Maar het staat genoteerd.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 28-07-2008 om 13:21:18
Nee serieus, ik vind je inderdaad een eikel, maar dat staat hier los van.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 28-07-2008 om 13:22:55
hahaha, dat is nog steeds geheel wederzijds, al weet ik niet meer precies waar de oosprong daarvan ligt.

Hoe dan ook,

Nico Dijkshoorn in mijn mailbox. Hij kan het gelukkig meer waarderen dan onze strijkertje.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 28-07-2008 om 13:23:40
melle
Gepost door melle op maandag 28-07-2008 om 13:35:15
Wat is die Patty Brard toch onnoemelijk dom trouwens.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
omebob
AFCA
Gepost door omebob op maandag 28-07-2008 om 13:39:11
Quote:
Patron schreef op 28-07-2008 @ 13:22
Nico Dijkshoorn in mijn mailbox. Hij kan het gelukkig meer waarderen dan onze strijkertje.



----------------------------------------
forever young! afca cbs..
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 28-07-2008 om 13:45:10
"Het is alleen jammer dat de heer Dijkshoorn, het obscure en autistische vakantiehulpje van Geenstijl..."



"Ik dacht trouwens dat alleen geesteszieken vrijwillig naar SBS keken..

Dit vind ik wel laagdrempelig
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op maandag 28-07-2008 om 13:47:22
SBS6 zuigt, who can blame em?
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op dinsdag 29-07-2008 om 16:53:06
Straks om 18.00 staat dat antwoord van mij op FOK! ...

Dus muss; spammen, hè

haha


----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op dinsdag 29-07-2008 om 17:10:06
Pass de link naar het topic hier dan
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op dinsdag 29-07-2008 om 17:18:37
Kan pas om 18.00 uur, hè... en dan ben ik ergens in de bossen van Diepenveen, kleine lammetjes ritueel slachten. Daarom draag ik de honeurs over aan Livio.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 29-07-2008 om 17:53:28
Quote:
strijker schreef op 28-07-2008 @ 13:12
Die gast weet duidelijk niet waar hij het over heeft. Ozcan, je reply vind ik matig qua schrijfstijl, met soms verkeerd en soms overbodig gebruik van dure woorden. Komt een beetje pretentieus over. Niveau Metro brievenrubriek.


Ben het met Strijker eens.
Buiten het persoonlijk gedoe om.


DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op dinsdag 29-07-2008 om 18:00:01
http://frontpage.fok.nl/column/7934/1/-Redactie:-Dazen-met-Dijkshoorn.html
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-07-2008 @ 18:14:53 ]

----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
peefizz
jaman
Gepost door peefizz op dinsdag 29-07-2008 om 20:05:52
Weet je waarom, in een spelprogramma wist hij als een van de weinige wat het woord misantroop betekende.

Als je in je stukje meent zoveel dure woorden te moeten gebruiken, wist je vast ook wel dat het 'een van de weinigen moet zijn...

Ik vind je taalgebruik op het vervelende af...het leidt gewoon zwaar af van de inhoud...
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op dinsdag 29-07-2008 om 20:13:26
Jezus taalpurist
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
peefizz
jaman
Gepost door peefizz op dinsdag 29-07-2008 om 20:15:56
valt mee, maar als ik tientallen woorden zie die een normaal mens nooit gebruikt, valt zo'n dude juist op simpele dingen door de mand
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op dinsdag 29-07-2008 om 21:22:05
Quote:
peefizz schreef op 29-07-2008 @ 20:15
valt mee, maar als ik tientallen woorden zie die een normaal mens nooit gebruikt, valt zo'n dude juist op simpele dingen door de mand


een normaal mens schrijft ook geen literaire verhalen. Volgens jouw theorie zijn alle romanschrijvers abnormaal... Die alledaagse fouten zijn slordigheden en een mixup van spreek- en schrijftaal
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op dinsdag 29-07-2008 om 21:36:15
Maar jij toch niet, Nico! Jij ben toch intussen op een leeftijd waarop je niet voetstoots alles moet aannemen van de teevee, ook al maakt het nog zo’n verpletterende indruk op je?

haha baas
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 29-07-2008 om 22:01:53
De schrijfstijl van Ozcan is niet voor iedereen weggelegd, maar ik vind het erg mooi om te lezen.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op dinsdag 29-07-2008 om 22:04:15
Wurd, ik stoor me er echt niet aan. t maakt m Özcan
 Index / Internet en computer /   [Pagina: 1 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0163 sec.