Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Pavlove
Gepost door Pavlove op donderdag 04-09-2008 om 12:48:47
Ok gasten, ik weet er allemaal geen reet vanaf, maar ik heb een 5.1 boxensetje en een laptop met 2.1 geluidskaart (want als ik de draadjes d'rin steek dan doen maar 2 boxjes en de subwoofer het).
Kan ik een cheape externe geluidskaart kopen, die (met usb ofzo?) aan m'n laptop hangen zodat al die boxen 't doen? Het hoeft echt geen hele goeie te zijn, die boxjes zijn ook niet de beste, wil dus alleen dat ze 't even alle vijf doen.
Kan dat dus überhaupt en is zoiets haalbaar voor ca. 20 euro?

Bedankt.
----------------------------------------
Owkee, maar ken je Fróns?
Soldaat Gepost door Soldaat op donderdag 04-09-2008 om 13:21:32
Quote:
Pavlove schreef op 04-09-2008 @ 12:48
Kan ik een cheape externe geluidskaart kopen, die (met usb ofzo?) aan m'n laptop hangen zodat al die boxen 't doen? Het hoeft echt geen hele goeie te zijn, die boxjes zijn ook niet de beste, wil dus alleen dat ze 't even alle vijf doen.
Kan dat dus überhaupt en is zoiets haalbaar voor ca. 20 euro?


Ik heb zelf de Creative Sound Blaster Live! 24-bit External. Bevalt mij prima, en kost rond de 40/50 euro. In jouw prijsklasse zou ik denk ik gaan voor de Sweex External Sound Card 5.1 with Digital In/Out USB 2.0.

Een Sound Adapter USB zou ook kunnen, maar ben ik zelf niet zo gek op, wel een grappig idee. Verder heb je nog een Trust 510EX 5.1 Sound Expert External USB die zit ook tussen de 20 en 30 euro.

Over dat probleem met je boxen.. Heb je al eens geprobeerd de drivers van je geluidskaart te updaten? of de luidspreker opstelling is verkeerd ingesteld... Kabels misschien verkeerd.

Ik raad je aan om hier eens verder te zoeken.

-1-
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0075 sec.