Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op zaterdag 13-09-2008 om 11:13:06
Ik ben me aan het verdiepen in Massive, en ik vroeg me nu een ding af. Als je Massive opstart, begin je standaard met een untitled sound. Vanuit daar kan je nieuwe geluiden gaan maken door aan de knoppen te gaan draaien / tweaken.

Nu heb je in de browser ook een honderdtal presets. Wat ik me afvroeg, zijn deze presets gewoon instellingen van hoe de knoppen moeten staan, gebaseerd op het untitled sound die je in het begin krijgt? Of is het een geluidsbestandje wat je kan bewerken.. Wat ik bedoel: kan je deze preset ook bereiken als je from scratch met de untitled sound aan de slag gaat, en flink aan de knoppen draait.

Ik hoop dat ik duidelijk gemaakt heb wat ik nou bedoel, in ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties.
Rilo
Gepost door Rilo op zaterdag 13-09-2008 om 19:17:44
precies... de presets in die plug in zijn gewoon de sounds die je kunt maken als je from skratch begint... je kunt bv. wel kijken hoe sommige sounds inelkaar zitten door de presets te gebruiken.. .

btw: nog wat met Kontakt gedaan?
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op woensdag 17-09-2008 om 18:26:04
Heb jij een Massive versie waar geen tijdbom op zit?
Wordt er helemaal gek van.. Mijn system crasht telkens.. Zit zelfs te denken om 'm te kopen eventueel, maar daar ben ik eigenlijk principieel op tegen..
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 17-09-2008 om 18:38:10
Denk dat het dan aan je PC ligt en niet aan Massive.. Heb nooit problemen met Massive gehad toen ik nog op PC werkte. Massive vergt erg veel van je processor en vandaar dat je systeem waarschijnlijk crashed. Je kan proberen Massive op eco mode te zetten, maar ik weet niet of je daar aan toe komt als je systeem meteen vastloopt. Anders opnieuw installeren en kijken of het beter is.. Zo niet, dan denk ik dat kopen ook geen oplossing is.
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op donderdag 18-09-2008 om 18:42:46
Heb een gloednieuwe pc met genoeg cpu en als ik f12 druk in Cubase dan vergt ie opzich nog niet zo heel veel vermogen, heb zo het vermoeden dat het met de crack te maken heeft; had een maatje van me ook al zo'n last van..

Miss. een beetje misleidend dat ik typte dat m'n system crasht, maar ik bedoel dat m'n cubase project soort van vastloopt en errors geeft.. had ik ook al met die blue glitch..
ach ik weet het ook niet, ik ben zó technisch gehandicapt.
Componeren geen probleem, maar techniek.. ai.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-09-2008 @ 18:45:34 ]
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op vrijdag 19-09-2008 om 12:23:45
@ID: heb je al geprobeerd om NIMassiveDataBase (ofziets) te verwijderen, dat bestandje gaf bij mij problemen.
gewoon de zoekfunctie van windhoos gebruiken bestand vinden, wegpleuren, probleem gefixt?
----------------------------------------
myspace
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op zaterdag 20-09-2008 om 23:37:17
Bedankt voor de tip, ik hoop dat het lukt.. Vind Massive namelijk een van de fijnere vst's..
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0315 sec.