Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
SmrildA Gepost door SmrildA op dinsdag 16-12-2003 om 18:48:00
Weet hier iemand wat TripHop presies is? Voor mij licht het verschil in de beats, volgens mij zijn TripHop beats vrijer en neigen ze vaak af naar DnB (Drum 'n Bass). En zijn het ook 90 t.e.m 100 BPM breaksbeats. Weet iemand het hier presies?

SmrildA
dap
Gepost door dap op dinsdag 16-12-2003 om 19:07:40
1. What is triphop?

1a. This is by far the most commonly asked question, and the most difficult to answer, but I will try my best to sum it up. Triphop is a blend of electronica and hip-hop, urban and ethereal, street and ambience. It is music that is thought provoking, sexy, sensual, and deep. Defining triphop is so difficult because the music is so amorphous, and it spreads across such a wide range of emotions and sounds. Some groups will have you nodding your head and tapping your feet while others will possibly lower your blood pressure (joke, sorta. ^top

1b. Some triphop is narcotic - extremely mellow strings, a gentle brush beat on the drums, spacey bass lines echoing in the background with sullen female vocals at a whispers volume. Some triphop is loud - in your face with turntables burning themselves up, bass driven hip hop beats, thumping bass lines and rapping. A good deal of what is between these 2 examples would classify as triphop. That is indeed a big pill to swallow, so I will now attempt to describe triphop from a different point, the mood and messages evoked. ^top

1c. While it would not be correct to assume that all triphop lyrics focus on anything in particular, a good deal of groups express sentiments on love, the loss of love, relationships in general, life in general, city life, escapism, etc. Not all, but a good deal of groups also approach these topics from a somber or regretful standpoint. This isn't to say that all triphop is for heartbroken souls who want to stay couped up in a studio apartment, chainsmoking and drinking all night because they are now damaged. There is triphop which deals with the good things in life as well: good times in life, worthy experiences, the pleasure of a certain herb, etc... but just about every triphop album out there will have at least a song or two that will focus on the downfalls of love. It seems to be quite a universal theme within this music. Hopefully this is starting to shape up into something that can actually be grasped. ^top

1d. While these are all my personal perceptions of the genre, being a diehard devotee to the blissful beats of triphop going on eight years now, I think it would be wise to add some comments of others who have something to say on this subject. Below I have listed some quotes that appear on Tripnotic's Triphop-music.com message forum (http://mitglied.lycos.de/tripnotic/phpBB2/index.php).

"Triphop is smooth beats, moods, emotions... Engeneered music, not trance or techno though (yaaark..) It' wavy music, it takes you through those waves, i love it, its some kind of relaxing music that helps you think. I feel it like city music, night music, thoughful music." - Anonymous Guest

"imo...i say what hip hop is to rap...triphop is to dance.... its just toned down more. basically a slow electronic sound usually accompanied with female vocal. just great music to chill to." - snow_san

"i think the simplest consensus could be its laid back&relaxing electronics/synths accompanied by a beautiful female (for the most part) voice. usually one might think some dark but w/ bands like Morcheeba...can be refreshing too ahhhhh. i'm thinking of "sao paulo".." - snow_san

"To me Triphop or downbeat or whatever your linguistic choice is, is not affronting or accosting, but enveloping and open. It is Like all other music in that it creates a mood and emotion in the listener. For Me Rap and lots of rock and heavy metal type stuff tend to incite a certain primality, rage and rawness. MTV pop tends to evoke symptoms of happiness (fake happiness in my mind) although often it seems to be a hollow happiness. Triphop evokes a melancholy, contemplative feel inside of me (by the way most people that I know that like triphop tend to have a sad tint on life, not depressive or negative, just feel pain a little stronger). The picture on the front of the actual CD of Goldfrapp's album best personifies Triphop to me. An unassuming set of trees in the forest, blanketed in soft white snow. It's cool shit." - I know nothing (dont let his name fool you... this is by far one of the best descriptions i have seen).

Hopefully you have an idea of what triphop is now. If you've never heard it, then I think even the best description in the world wouldnt really do justice to actually listening to the music, and if you have heard some triphop songs already, then what you have just read most likely reaffirmed what you were already assuming about the genre.

SpooK!
Gepost door SpooK! op dinsdag 16-12-2003 om 19:35:03
google dap?
dap
Gepost door dap op dinsdag 16-12-2003 om 19:52:49
jep uiteraard.
SmrildA Gepost door SmrildA op dinsdag 16-12-2003 om 20:28:14
En nu in het Nederlands graag
Toch bedankt

SmrildA
SpooK!
Gepost door SpooK! op dinsdag 16-12-2003 om 20:58:22
Smrilda is 14, spreekt nog geen Engels
dap
Gepost door dap op woensdag 17-12-2003 om 08:52:12
hehe ja kommop ik maak het je niet TE makkelijk, ga maar vertalen.
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op woensdag 17-12-2003 om 11:04:18
1. Wat is triphop?

1a. Dit is door ver de meeste gewoonlijk gevragende vraag en de moeilijkste te beantwoorden, maar ik zal mijn best proberen het op op te tellen. Triphop is een mengeling van electronica en hiphop, stedelijk en ethereal, straat en sfeer. Het is muziek die gedachte provoceren is, sexy, sensuele en diepe. Definiërende triphop is zo moeilijke omdat de muziek zo vormloze is en het spreidt over zulk een grote assortiment van emoties en geluiden uit. Sommige groepen zullen u, die van je hoofd knikt en tikken van je feet hebben terwijl anderen misschien je bloeddruk neerlaten zullen (grap, sorta. ^Top

1b. Sommige triphop is verdovend - extreem mellow koorden, een zacht borstel ritme op de trommels, spacey Baslijnen weergalmende in de achtergrond met nukkige vrouwelijke vocale aan een gefluister volume. Sommige triphop is luid - in je gezicht met turntables verbrandende zich op, bas gerijdenen heup sprongetje ritmen, thumping Baslijnen en rapping. Een goede overeenkomst van wat tussen deze 2 voorbeelden is, zou als triphop classificeren. Die inderdaad een grote pil is te slikken, bijgevolg ik nu proberen zal triphop van een verschillende punt, de stemming te beschrijven en berichten riepen op. ^Top

1c. Terwijl het correct niet zijn zou aan te nemen dat alle triphop teksten zich op iets in het bijzonder concentreert, drukt een goede overeenkomst van groepen gevoelens op liefde, het verlies van liefde, verhoudingen in het algemeen, leven in het algemeen, stad leven, escapism, enz. uit. Niet alle, maar een goede overeenkomst van groepen benadert ook deze onderwerpen van een somber of berouwvol standpunt. Dit moet niet zeggen dat alle triphop voor heartbroken zielen is die couped op in een studio appartement blijven willen, chainsmoking en drinken alle nacht omdat zij nu beschadigd zijn. Er is triphop welk met de goede dingen in leven beter: goede tijden in leven, waardige ervaringen, het genoegen van een zekere herb, enz. omgaan..., maar net zal over ieder triphop album uit daar tenminste een lied of twee hebben die zich op de ondergangen van liefde concentreren zullen. Het schijnt om heel een universeel thema binnen deze muziek te zijn. Hopelijk begint dit op in iets te modelleren dat eigenlijk begrepen worden kan. ^Top

1d. Terwijl deze alle mijn persoonlijke inzichten van de genre zijn, denk een diehard devotee aan de zalige ritmen van triphop gaan op acht jaren, ik nu is dat het wijze zijn zou sommige opmerkingen van anderen toe te voegen die iets hebben om op deze onderwerp te zeggen. Beneden heb ik sommige citaten opgesomd die op Triphop-muziek van Tripnotic verschijnen. com bericht forum .

"Triphop is glade ritmen, stemmingen, emoties.. Engeneered muziek, niet trance of techno hoewel (yaaark..) Het zwaait' wavy muziek, het door die vereist, denkt ik van het, zijne sommige soort van ontspannende muziek die u helpt, hou. Ik voel het zoals stad muziek, nacht muziek, thoughful muziek." - Anonieme Gast

"Imo...i zeg welke heup sprongetje is aan rap. ..triphop moet dansen. ... zijne rechtvaardige toned beneden in meer. eigenlijk een langzaam elektronisch geluid gewoonlijk met vrouwelijke vocale. net geweldige muziek begeleidde te te koelen." - snow_san

"Ik denk dat de eenvoudigste consensus zijn zou kunnen zijn terug heeft gelegd&ontspannende elektronische/synths begeleidde door een mooie vrouw (voor het meest deel) stem. gewoonlijk een zal misschien denken sommige donker, maar w denk aan/ banden achtige Morcheeba. ..can verfrissen ook ahhhhh. ik is "sao paulo" .." - snow_san

"Aan mij Triphop of somber of wat dan ook je taalkundige keuze is,, beledigt, maar omhullen en open niet of aanklampt. Het is Zoals alle anderze muziek terwijl het een stemming en emotie in de luisteraar creëert. Voor Mij Rap en percelen van rots en zwaar jongen metaal type materiaal is geneigd om een zekere primality, woede en rawness op te wekken. MTV knal is geneigd om symptomen van geluk (Namaakgeluk in mijn geest) op te roepen hoewel dikwijls het schijnt om een hol geluk te zijn. Triphop roept een melancholie, contemplatief voelt op binnen mij (trouwens meeste mensen dat ik weet dat zoals triphop is geneigd om te hebben een droevige tint op leven, niet depressive of negatief, net voelt pijn een klein sterkere). de. De afbeelding op de voorkant van de eigenlijke CD van album van Goldfrapp de best personifies Triphop te mij. Een bescheiden stel van bomen in het bos, dat in zachte wite sneeuw bedekt wordt. Het is koele drol." - Ik weet niets (dont verhuur zijn naam u... dit door ver een van de de best beschrijvingen, die ik heb gezien bedot, is).

Hopelijk hebt u een idee van welke triphop nu is. Indien u nooit hebt gehoord het, dan ik denk zelfs de best beschrijving in de wereld wouldnt echt gerechtigheid te eigenlijk aan luisteren naar van de muziek doe en indien u sommige triphop liederen reeds gehoord hebt, dan bevestiigde wat u net lezing meest waarschijnlijk hebt opnieuw wat u reeds over de genre aannam.

bron: www.freetranslation.com
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
dap
Gepost door dap op woensdag 17-12-2003 om 11:20:26
hehe good ol freestranslation.com
SmrildA Gepost door SmrildA op woensdag 17-12-2003 om 17:06:39
Ok, THNX. Ik zat er niet veel naast he

smrildA
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0154 sec.