Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op donderdag 13-11-2008 om 17:36:17
Ik zit weer met Kontakt 3 en Cubase te klooien, maar het lukt me niet om automation in te stellen. Normaal doe ik dat altijd gewoon door eerst Write aan te zetten, te pielen, en daarna afspelen met read aan. Bij Kontakt werkt dat niet, als ik bijvoorbeeld een EQ als effect er op heb gehangen en ik ga aan de knopjes draaien met Write aan onthoud hij dat niet.

Weet iemand hoe deze shit moet?

thanks in advance mannnn
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op donderdag 13-11-2008 om 17:38:10
Ik gebruik geen Cubase met Kontakt, maar misschien moet je de record-knop aandoen zodat hij je automation onthoudt.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
n00t
Gepost door n00t op donderdag 13-11-2008 om 18:40:10
ja dat snap ik.. maar hij onthoud niets als ik tijdens het recorden aan de knopjes draai en het dan opnieuw afspeel
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 13-11-2008 om 19:06:49
Ik heb die funtie ook altijd gemist in Cubase en voor zover ik weet werkt het ook niet in Cubase op de manier waarop het bijvoorbeeld in Reason wel werkt.

Oplossing: Automation tracks zelf intekenen. (Dat zet ook aan tot bewust keuzes maken en dus tot meer uitgedachte effectenprogressies)

Edit: na je eerste post nog eens gelezen te hebben blijkt het dus wel te kunnen en heb ik al die tijd niet ver genoeg gezocht. Wat ook een probleem kan zijn is dat Kontakt juist de parameters die jij wil veranderen niet biedt in de automation tracks.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-11-2008 @ 19:08:34 ]
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op zaterdag 29-11-2008 om 21:50:01
Misschien iets met de juiste cc's toewijzen en uittekenen?
Wil ook nog wel eens helpen bij sommige vst's..

Heb er ook nog moeite mee in Cubase..
Finger
Gepost door Finger op zondag 30-11-2008 om 00:01:41
Is het niet mogelijk om ze bijv net als bij fl aan een formula controle te koppelen.
n00t
Gepost door n00t op zondag 30-11-2008 om 12:06:47
ik heb het al gevonden, in Kontakt zit gewoon een menutje waar je knops en sliders toe kan wijzen aan midi toetsen.. zit gewoon ingebouwd. gaat super ez.

check je manual
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0092 sec.