Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op maandag 17-11-2008 om 18:41:35
Ik ben aan het uitzoeken hoe alles werkt, ik wil allessss weten. Ik zit nu met wat VSTi's te kutten, en kom Saturation tegen onder mijn effecten knopje. Ik kan uit het geluid niet opmaken wat het nou precies doet.. Wie zou zo vriendelijk willen zijn wat t precies inhoud?
dap
038
Gepost door dap op maandag 17-11-2008 om 18:43:31
Quote:
Saturation or saturated generally means "thoroughly full", while unsaturated means less than full.


Quote:
saturation

1. the act of saturating or the process of being saturated
2. (physics) the condition in which, after a sufficient increase in a causal force, no further increase in the resultant effect is possible; e.g. the state of a ferromagnetic material that cannot be further magnetized
3. (chemistry) the state of a saturated solution
4. (chemistry) the state of an organic compound that has no double or triple bonds
5. (meteorology) the state of the atmosphere when it is saturated with water vapour; 100% humidity
6. the intensity or vividness of a colour
7. intense bombing of a military target with the aim of destroying it
8. the flooding of a market with all of a product that can be sold
9. (music) an effect on the sound of an electric guitar, used primarily in heavy metal music

[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2008 @ 18:46:53 ]
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 17-11-2008 om 19:04:34
Saturation heeft te maken met de kleur van de muziek. Klankkleur e.d.

EDIT: Spelen met de knoppen en goed luisteren is toch de oplossing om het best te begrijpen wat er gebeurt denk ik. Want als je het verschil zelf niet hoort, weet je ook niet wat je doet.

Ik zou het een proberen te gebruiken over een hele mix, ipv 1 sound, zodat je het verschil echt goed kunt horen ofzo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2008 @ 19:13:52 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
n00t
Gepost door n00t op dinsdag 18-11-2008 om 16:48:23
Ok,bedankt! Ik zal eens wat meer gaan expirimenteren met saturation.
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op donderdag 20-11-2008 om 14:10:16
wat dobelye zegt...

Een saturation effect is vaak een combi van subtiele distortion en EQ.
----------------------------------------
myspace
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 20-11-2008 om 14:18:52
Saturation zit ook op mijn distortion vst. Hoor toch wel een duidelijk verschil, kan alleen niet uitlegge wat het is
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op zondag 23-11-2008 om 13:11:27
@ Arihasj: het is ook niet hetzelfde. Een gewone distortion maakt gewoon het geluid harder en boven een bepaalde 'treshold' kapt hij de geluidsgolf gewoon af. (je moet maar eens over een sinus geluidsgolf veel distortion gooien, dan klinkt het spontaan als een square geluidsgolf).

----------------------------------------
myspace
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.012 sec.