Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zondag 23-11-2008 om 18:33:20
22 november 2008
Filip Dewinter wordt met de dood bedreigd door allochtone rapgroep 'The Cicatris'.



Op internet (http://nl.youtube.com/watch?v=Xrgs3nkAL2M) is via You Tube een clip te zien van het raplied 'Filip Dewinter je kan de K K Kanker krijgen'. Het rapnumer van de allochtone rapgroep 'The Cicatris' uit West-Vlaanderen is een regelrechte oproep tot moord. De tekst van het rapnummer laat niets aan de verbeelding over (zie volledige tekst in bijlage): 'Kanker-racist met een grote mond, je zal sterven door middel van een dodelijke schotwond', 'De uitspraken die je maakt zal je betalen met je leven, op een dag of nacht zullen ze je het afnemen', 'Bekend raken zal je zeker doen, met een kogel in je kop en je kan er niets aan doen', 'Het is tijd voor rellen, tijd voor revolutie, dood aan Filp Dewinter zijn de woorden van Cicatris', 'Ik heb me klaar gemaakt en ik zal niet wachten. Het duurt niet lang voordat we jou gaan pakken', 'Schoten in het donker, een mes in je rug (...) Heb je niks geleerd van Theo Van Gogh en Pim Fortuyn?'
Filip Dewinter heeft klacht ingediend wegens het oproepen tot geweld en doodsbedreigingen tegen de betrokken aloochtone rappers Cicatris en Pshyco die beiden uit West-Vlaanderen afkomstig zijn. Dewinter hoopt dat de overheid en het gerecht kordaat zullen reageren tegen deze rapteksten die nu massaal via internet verspreid worden.
Filip Dewinter: 'Dit zogenaamde rapnummer is ronduit crapuleus. Het is een regelrechte oproep tot moord. Men diaboliseert mijn persoon waarna het plegen van een moord bijna legitiem wordt. Dit soort van teksten en oproepen tot het plegen van een moord heeft maar een bedoeling: een of andere labiele figuur aanzetten om de daad bij het woord te voegen...'
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 23-11-2008 om 19:16:49
niet available enzo
Rallic
Molotov IV
Gepost door Rallic op zondag 23-11-2008 om 19:30:29
had het gisteren ook gelezen
kutwinter
----------------------------------------
Yo, Dre....produce me some dope beats, so i can write Detox in one week
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0088 sec.