Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Mip
Gepost door Mip op donderdag 08-01-2004 om 18:13:39
Quote:
BRON: fok.nl

Het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) wil dat justitie onderzoek gaat doen naar de rapgroep NAG (Nieuwe Allochtoonse Generatie). De groep bedient zich in haar songs van antisemitische teksten. Het CIDI deed in juli al aangifte tegen de groep, maar in november antwoordde het OM dat ''tot op heden de inspanningen van het openbaar ministerie, de politie alsook het Meldpunt Discriminatie Internet niet hebben geleid tot opsporing van mogelijke verdachten.''

Het CIDI vindt dat hoogst merkwaardig omdat één van de leden van de rapgroep met naam en adres op internet te vinden is en er ook data van optredens van de band bekend zijn. ''Het lijkt alsof je met de groep zelf bij het OM aan moet komen'', meent CIDI-directeur Naftaniël.

Afgelopen jaar stelde het CDA al Kamervragen over de groep. Of dat wat opgeleverd heeft is niet bekend.

-
De groep heeft ook een website waar foto's op staan, maar die is inmiddels overbelast.




wack voor ze
dap
038
Gepost door dap op donderdag 08-01-2004 om 18:15:15
https://www.nlhiphop.nl/news.php?id=597

oud nieuws
Lau Gepost door Lau op donderdag 08-01-2004 om 18:15:34
Ik vind ze toch wack, dus ik zit er niet mee...
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
dap
038
Gepost door dap op donderdag 08-01-2004 om 18:15:38
en NAG zijn wacker dan wack met hun racistische teksten... opzouten
Mip
Gepost door Mip op donderdag 08-01-2004 om 18:15:40
maare heb nog nooit naar die gasten geluistert op een enkele track na..is dit onderzoek terrecht?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-01-2004 @ 18:18:30 ]
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 08-01-2004 om 18:16:51
Daar zal iig niks aan verloren gaan.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op donderdag 08-01-2004 om 18:47:12
is t niet N.A.G. ? is wel kut voor de Antwerpse NAG die is trouwens geen racist
Lau Gepost door Lau op donderdag 08-01-2004 om 18:48:03
Die gasten weten niet wat flowen is, en de kwaliteit van de beats is ook ver beneden peil.
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
dap
038
Gepost door dap op donderdag 08-01-2004 om 19:21:48
nou onderzoek is overdreven, maar t zijn racistische losers. Maar om t nou te onderzoeken... gewoon geen aandacht aan schenken.
DDM
Antwaarpe
Gepost door DDM op donderdag 08-01-2004 om 19:27:30
ken ik niet en misschien goed ook
----------------------------------------
Nederlandse Antwerpenaar tot op het bot
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 08-01-2004 om 19:33:20
Lekker voor ze!
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op donderdag 08-01-2004 om 20:34:59
mwah, een strafrechtelijk vooronderzoek zou geen kwaad kunnen, of het werkt is een 2e. Wat hun invloed is op (gelijkgestemde) jongeren weet ik niet, maar de antisemitistische uitspraken baren wel enigzins zorgen, ik begrijp de stappen van het OM dan ook wel.
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 09-01-2004 om 18:28:39
vanavond NETWERK om half 9 hierover
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 09-01-2004 om 20:48:36
shit gemist
araphor Gepost door araphor op vrijdag 09-01-2004 om 20:51:45
Ik niet. Die tekstschrijver van N.A.G. werd door een oud lid van de band opgebeld en kwam langs, om voor Netwerk te vertellen waarom hij zo'n tekst had geschreven.
Hij vertelde dat hij totaal niet nadacht bij het schrijven van het nummer en op dat moment niets te verliezen had. Nu (drie jaar later) is hij inmiddels getrouwd en heeft een zoontje gekregen, en beseft nu eigenlijk pas wat hij heeft gedaan.

Hij vertelde dat hij nu enorm spijt heeft dat hij dat nummer heeft geschreven.

Volgens mij wordt Netwerk 's nachts trouwens herhaald.

Edit:

Dit ging trouwens over een nummer met antisemitische teksten. Vraag me niet welk nummer.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2004 @ 20:53:40 ]
squee
hm..
Gepost door squee op vrijdag 09-01-2004 om 21:30:24
En de tekstschrijver is volgens Netwerk tevens bereid een gesprek aan te gaan met de CIDI directeur. Dat maakt die spijtbetuiging al wel wat geloofwaardiger, vind ik.
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
SpooK!
Gepost door SpooK! op zaterdag 10-01-2004 om 14:46:54
http://www.uitzendinggemist.nl

wordt belastinggeld in gepompt, dus gebruik het eens zou ik zeggen
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 10-01-2004 om 15:00:21
ik check t nu, je ziet op een papiertje nog het gedoe met raymzter toen tijdens dodenherdenking (wat onzin was).
SpooK!
Gepost door SpooK! op zaterdag 10-01-2004 om 15:03:41
ik zag ook de naam Raymzter staan, maar Raymzter is geen racist voor zover ik weet.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 10-01-2004 om 15:05:29
nee, maar er was toen in de media dat marrokanen onder leiding van raymzter daar hadden opgetreden zonder respect voor de stilte tijdens dodenherdenking. Achteraf waren het een paar mensen die dat deden en dat het niks met raymzter te maken had, maarja dat was toen helemaal in om daar over te praten he.

voor de rest, valt mee dat die zo voor de camera kwam.
galbak Gepost door galbak op zondag 11-01-2004 om 11:18:51
ik haat racisten of ze nou marokaaan, turk, kaaskop, neger, of jood zijn.
IK zie ze het liefst waneer ze mors dood zijn!!!!!! .

----------------------------------------
yo ik ben galbak ,ik heb meer rijms dan jij haar op je balzak.
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zondag 11-01-2004 om 11:36:01
bedankt voor het delen van jouw waardevolle mening.
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op zondag 11-01-2004 om 13:21:38
Ehm galbak............. als je zo haatdragend bent dan stel je jezelf op gelijke hoogte met al die rascisten, fascisten etc, etc...
met je "ik zie ze het liefst wanneer ze morsdood zijn" dat vinden al die rascisten nou ook van negers enzo....... dus ja, what ya talking about fool!! you're one of them!!!!
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op zondag 11-01-2004 om 13:26:23
ja jij discrimineerd die arme racisten!!!! foei
araphor Gepost door araphor op zondag 11-01-2004 om 13:36:41
wOrd @ Bartoslocos
dap
038
Gepost door dap op maandag 26-01-2004 om 09:09:11
Gezochte rapper weggestuurd door politie

Uitgegeven: 26 januari 2004 08:29
AMSTERDAM - De persoon die verantwoordelijk is voor het nummer 'Kankerjoden' heeft zich gemeld bij de politie, maar werd weer naar huis gestuurd. Het Openbaar Ministerie blijft volhouden dat de politie hem niet kan vinden. Dat bericht Trouw maandag.

Özgür Korkmaz was dinsdag al bij de politie in Hilversum, zo zegt hij in de krant. "Ik wilde een verklaring afleggen, maar ze stuurden me weg. Ik begrijp er niets van. Ik zou er nog wel iets van horen, zeiden ze. Ik vind het terecht dat er aangifte tegen me is gedaan en ik vind dat ik strafbaar ben voor de tekst die ik heb gemaakt", aldus Korkmaz.

Korkmaz schreef het gewraakte nummer twee jaar geleden onder de naam NAG (Nieuwe Allochtone Generatie). Het nummer is via internet (Kazaa) nog steeds te downloaden. Het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) deed afgelopen zomer aangifte tegen NAG.

Het OM zegt Korkmaz niet te kunnen vinden, ondanks het feit dat hij en zijn mederappers met foto's en persoonsgegevens op internet staan. Inmiddels zijn de rappers ook al op televisie geweest, maar het OM zegt de mannen nog te zoeken. Volgens het CIDI neemt justitie de zaak niet serieus genoeg.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 26-01-2004 om 16:59:49
Ik viel de eerste keer dat ik dat las ook al van mijn stoel.
Maar het is wel fijn om te weten dat als iemand een aanklacht tegen je indient je gewoon je persoonsgegevens op internet moet zetten of jezelf aangeven om te zorgen dat je niet gepakt wordt.

Opsporingskwaliteiten regio Amsterdam/Hilversum zijn behoorlijk om te
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0143 sec.