Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 ]
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op donderdag 08-01-2009 om 12:49:50
Hallo alle trouwe nlhiphoppers! ik ben bijna terug van weg geweest !
(met andere woorden ik heb binnenkort eindelijk weer internet! )

Maar ik heb wat deskundig advies nodig dus dit is eigenlijk een oproep aan alle advocatoos en iedereen die stiekum een wout is of een gluiperd in de familie heeft!

namelijk het volgende:

Ik woon op het moment niet meer in de stad/dorp waar de politie naar mij opzoek is voor een verhoor,
om zogenaamd 'mijn kant van het verhaal' te willen afnemen,
het gaat zogenaamd over een deelname aan diefstal.

ik ben vanmorgen gebeld dus wat moet ik doen?
Het klinkt als vrijwillige basis dus zouden ze mij volgens de wet eerst een dagvaarding moeten sturen toch?

ik ben nergens aan schuldig.. tuurlijk wie wel?
maar kheb een druk leventje op het moment
en ik probeer momenteel alles op een rijtje te krijgen
dus dit komt slecht uit dus kortom:

is het een strafbaar feit om deze oproep te negeren?
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 08-01-2009 om 12:56:28
je kan toch beter gewoon gaan? het is toch nooit slecht om ze jou kant van het verhaal te laten horen?
----------------------------------------
beng!
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op donderdag 08-01-2009 om 12:57:40
ja of niet, lijkt me nogal dom om óm je leven op een rijtje tje krijgen' en dagvaarding te negeren, beter gelijk afronden, dan ben je er van af

natuurlijk is het strafbaar
----------------------------------------
argh
getinspired
Gepost door getinspired op donderdag 08-01-2009 om 12:58:27
als je toch niet schuldig bent, waarom dan niet jouw kant van het verhaal vertellen. Kleine moeite toch
----------------------------------------
je wilt wat lekkers op je bord, maar geen spetters op je schort. voorgerecht, nagerecht, complimenten van de kok.
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 08-01-2009 om 13:00:55
een dagvaarding krijg je overigens pas als je verdachte bent en voor de rechtbank moet verschijnen
----------------------------------------
beng!
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 08-01-2009 om 13:09:38
hij zegt net dat die nog géén dagvaarding heeft gekregen, en vraagt of de politie verplicht is die eerst te versturen.

Maar verder heb je wel gelijk, ga gewoon.

@ bigfoot
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-01-2009 @ 13:10:28 ]
jamme
Catweazle
Gepost door jamme op donderdag 08-01-2009 om 13:27:45
Gewoon naar toe gaan. Vertel jou kant van het verhaal. Waarschijnlijk moet je erna wel nog beschikbaar blijven voor het geval dat ze extra zaken willen weten. Maar dit negeren zorgt alleen maar voor problemen. Beter gewoon langsgaan. Liever zo dan dat ze je uit je bed komen tillen of ze plots op je werk/school staan voor een verhoor..
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op donderdag 08-01-2009 om 14:57:33
als je niet gaat, wordt het waarschijnlijk alleen maar erger
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
djayen
de liefste
Gepost door djayen op donderdag 08-01-2009 om 19:11:35
Wat is jou aandeel er van dan?
Heb je 't geflikt?
Ben je getuige?

Er bestaat wel kans dat je kan worden aangehouden als je verdacht bent, ook op 't bureau.
Maar kan ook een uitnodiging zijn voor verhoor alleen, als betrokkene.

Gewoon gaan.
----------------------------------------
joden
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op donderdag 08-01-2009 om 19:14:49
als je niet gaat word je alleen meer verdacht, dus je zal er wel iets mee te maken hebben anders had je deze vraag ook niet gesteld.. lekker voor je joh
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op donderdag 08-01-2009 om 19:20:47
Als Quizmaster niet meer reageerd, dan weten we genoeg
----------------------------------------
onderschrift
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 08-01-2009 om 21:15:09
Quote:
djayen schreef op 08-01-2009 @ 19:11
Wat is jou aandeel er van dan?
Heb je 't geflikt?
Ben je getuige?

Er bestaat wel kans dat je kan worden aangehouden als je verdacht bent, ook op 't bureau.
Maar kan ook een uitnodiging zijn voor verhoor alleen, als betrokkene.

Gewoon gaan.


Dat dus. En als je echt een verdachte bent van iets hadden ze je thuis wel opgehaald om je vervolgens een paar uur voor onderzoek vast te zetten. Je kunt ook terugbellen en vragen of je moet komen als getuige, verdachte of betrokkene. Weet je al snel genoeg.

Niet gaan geeft sowieso al geen goed signaal af.
djayen
de liefste
Gepost door djayen op donderdag 08-01-2009 om 23:41:59
Hoe'st met jou in 't korps schaduw?
Over paar 2 weekjes alweer school hú =p
----------------------------------------
joden
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 08-01-2009 om 23:50:55
Korps is genieten. School gaat zuur worden.. Op de schietlessen na dan
Osmo
onkruid
Gepost door Osmo op donderdag 08-01-2009 om 23:52:08
nederlandse smeris die schieten niet!!!!!
----------------------------------------
hijacking topics since ipi muu!
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 09-01-2009 om 01:04:41
Quote:
Schaduw schreef op 08-01-2009 @ 21:15
En als je echt een verdachte bent van iets hadden ze je thuis wel opgehaald om je vervolgens een paar uur voor onderzoek vast te zetten.


Niet waar, ik kreeg schriftelijk een uitnodiging voor verhoor. Ik weet dat het gaat over een aanklacht van mishandeling die mijn vriendin heeft gedaan in een periode waarin het uit was en we veel ruzie hadden. Ik ben overduidelijk een verdachte in deze zaak en ze zijn me niet komen ophalen. Dus het is niet zeker dat ze je wel komen ophalen en een paar uur vastzetten wanneer ze je verdenken van een strafbaar feit.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op vrijdag 09-01-2009 om 01:06:32
Had jij een vriendin dan?
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 09-01-2009 om 01:07:52
Meerdere, daar ging de ruzie om.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op vrijdag 09-01-2009 om 01:08:36
touché
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op vrijdag 09-01-2009 om 01:12:23
ze komen je alleen ophalen als het feit heel ernstig is (meestal een misdrijf, dus geen overtreding) + als er kans ontstaat dat jij een gevaar vormt voor de samenleving of dat er een kans is dat de verdachte (jij dus) gaat vluchten. Als het goed is wat ik tijdens de colleges heb onthouden.
----------------------------------------
beng!
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 09-01-2009 om 01:21:21
Quote:
SLM040 schreef op 09-01-2009 @ 01:04
(...)

Niet waar, ik kreeg schriftelijk een uitnodiging voor verhoor. Ik weet dat het gaat over een aanklacht van mishandeling die mijn vriendin heeft gedaan in een periode waarin het uit was en we veel ruzie hadden. Ik ben overduidelijk een verdachte in deze zaak en ze zijn me niet komen ophalen. Dus het is niet zeker dat ze je wel komen ophalen en een paar uur vastzetten wanneer ze je verdenken van een strafbaar feit.


Woops. Even in de war met iets anders. Dacht dat de situatie anders was. Je hebt gelijk, je word niet altijd opgehaald. Daarvoor moet de Officier van Justitie eerst toestemming voor geven.

Excuses.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2009 @ 01:53:15 ]
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op vrijdag 09-01-2009 om 03:35:48
gezakt, too bad
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 09-01-2009 om 10:14:12
Ik vind je vooral stoer ....
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op vrijdag 09-01-2009 om 12:35:34
Waarom moeten wij voor jou beslissen of je gaat of niet?
Alsof je het zo 'druk', hebt dat je niet eens een verklaring kan gaan afleggen op bureau..
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 09-01-2009 om 12:42:15
@ Schaduw

KLPD?
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 09-01-2009 om 14:29:31
Nope. Aspirant voor Hoofdagent bij n ander korps.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 09-01-2009 om 15:16:36
Gaan en zeggen dat je nergens wat van weet, vaak het beste met politie, niets zeggen.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Critical Gepost door Critical op vrijdag 09-01-2009 om 15:32:03
Beroep je op je zwijgrecht!
Gewoon omdat het stoer klinkt
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 09-01-2009 om 15:38:27
Quote:
Critical schreef op 09-01-2009 @ 15:32
Beroep je op je zwijgrecht!
Gewoon omdat het stoer klinkt



----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 09-01-2009 om 16:20:38
Oké, even pro deo, ik zou sowieso bij de politie langsgaan.
Als je het gedaan hebt, weet je wat de stand van zaken is en of ze je zouden kunnen pakken. Als je het niet gedaan hebt, kan je je verklaring afleggen en gaan.
Als je het gedaan hebt, ben je ook gewoon een misdadiger en zou het ethisch correct zijn om de betreffende straf te aanvaarden en in een eventueel proces te zeggen dat het je spijt en dat je je les wel geleerd hebt (werkt alleen als je een first offender bent).
Als de politie je ooit belt om zoiets is het het belangrijkst om je vrij dom voor te doen en te vragen wat voor een rechten je hebt. Je had moeten vragen wat de consequenties zouden zijn als jij niet in zou gaan op die uitnodiging omdat je toch niet schuldig zou zijn en er geen tijd aan kwijt zou willen zijn.
In ieder geval weten ze je te vinden.
En als je het gedaan hebt en ze pakken je, dan moet natuurlijk gewoon je matties aangeven, omdat je dan tenminste niet alleen in de cel zit.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
et-cetera
ja, sorry!
Gepost door et-cetera op vrijdag 09-01-2009 om 17:07:17

Geef die bal gewoon terug aan die jongentjes en de volgende keer dat je weer buiten gaat spelen neem je je eigen bal maar mee!!

Zie het hele nut van dit topic niet, kan aan mij liggen, maar hier zitten echt geen rechters en mochten ze er zitten ben je te onduidelijk in je verhaal om deskundig wettelijk advies te geven... dus wat wil je nou?






Critical Gepost door Critical op vrijdag 09-01-2009 om 18:33:37
Hij is z'n verhaal kwijt en het levert een leuke discussie op, dat is toch de bedoeling van een forum?
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
et-cetera
ja, sorry!
Gepost door et-cetera op zaterdag 10-01-2009 om 11:26:41
Quote:
Critical schreef op 09-01-2009 @ 18:33
Hij is z'n verhaal kwijt en het levert een leuke discussie op, dat is toch de bedoeling van een forum?


Waar zie jij een verhaal dan? Deed hij dat wel dan kun je erop ingaan en advies geven maar dat is het probleem juist want hij vertelt helemaal niks!! Je weet niet eens of hij er uberhaupt iets mee te maken heeft..

En een leuke discussie is ook nog ver te zoeken!!

Grote zeverzak..

Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 10-01-2009 om 17:36:13
Wie is er nu aan het 'zeveren'?

Als het je niet bevalt blijf je toch lekker uit het topic =)
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op vrijdag 16-01-2009 om 14:20:33
Quote:
Iminic schreef op 09-01-2009 @ 16:20
Oké, even pro deo, ik zou sowieso bij de politie langsgaan.
Als je het gedaan hebt, weet je wat de stand van zaken is en of ze je zouden kunnen pakken. Als je het niet gedaan hebt, kan je je verklaring afleggen en gaan.
Als je het gedaan hebt, ben je ook gewoon een misdadiger en zou het ethisch correct zijn om de betreffende straf te aanvaarden en in een eventueel proces te zeggen dat het je spijt en dat je je les wel geleerd hebt (werkt alleen als je een first offender bent).
Als de politie je ooit belt om zoiets is het het belangrijkst om je vrij dom voor te doen en te vragen wat voor een rechten je hebt. Je had moeten vragen wat de consequenties zouden zijn als jij niet in zou gaan op die uitnodiging omdat je toch niet schuldig zou zijn en er geen tijd aan kwijt zou willen zijn.
In ieder geval weten ze je te vinden.
En als je het gedaan hebt en ze pakken je, dan moet natuurlijk gewoon je matties aangeven, omdat je dan tenminste niet alleen in de cel zit.

thnx hier kan ik me in vinden behalve dat laatste...
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 16-01-2009 om 14:50:06
ik zal je wel helpen

Ik woon op het moment niet meer in de stad/dorp waar de politie naar mij opzoek is voor een verhoor,
om zogenaamd 'mijn kant van het verhaal' te willen afnemen,
het gaat zogenaamd over een deelname aan diefstal.

- Je bent dus verdachte in zin van artikel 29 SR, en je wordt verdacht van artikel 310 SR jo. 48 lid sub 1, op constructie van plegen-plegen. (edit: correctie; een redelijke vermoeden)

ik ben vanmorgen gebeld dus wat moet ik doen?
Probeer zoveel mogelijk mee te werken en zeggen dat het niet zo is, dat is het beste. Anders laten ze je nog eens inverzekeringstellen

Het klinkt als vrijwillige basis dus zouden ze mij volgens de wet eerst een dagvaarding moeten sturen toch?

Als ze willen en ze hebben een goede redelijke vermoeden is dat wel mogelijk, dus probeer zoveel mogelijk te ontkrachten


ik ben nergens aan schuldig.. tuurlijk wie wel?
De persoon, de dader

is het een strafbaar feit om deze oproep te negeren?
Nee, maar dan komen ze je gewoon halen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-01-2009 @ 14:51:02 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 16-01-2009 om 14:53:58
Als je er wetsartikelen bijhaalt moet je wel de goede doen. Definitie van een verdachte staat beschreven in art 27 SV niet 29 SR
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 16-01-2009 om 15:02:04
Quote:
Schaduw schreef op 16-01-2009 @ 14:53
Als je er wetsartikelen bijhaalt moet je wel de goede doen. Definitie van een verdachte staat beschreven in art 27 SV niet 29 SR


sorry, was snel uit mijn hoofd... dankje voor de correctie
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 16-01-2009 om 15:06:03
27 of 29 maakt me niet zo gek veel uit. Maar het verschil tussen SV en SR...
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 16-01-2009 om 15:16:56
Kuch, waarom die caps trouwens?

Daarbij wil ik nog even zeggen dat je er niet vanuit moet gaan dat de persoon in kwestie op de hoogte is van de inhoud van de genoemde wetsartikelen en je deze dus beter kan beschrijven dan ze op noemen als nietszeggende nummers.

Oh ja @ topicstarter: het is trouwens deskundig juridisch advies en geen deskundig wettelijk advies.

Oké, ik verveel me.

Art. 27 lid 1 Wetboek van Strafvordering: "Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit."

Art. 310 Wetboek van Strafrecht: "Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie."

Art. 48 sub 1 Wetboek van Strafrecht: "Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft: zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf."



[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-01-2009 @ 15:26:48 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 16-01-2009 om 15:20:47
Quote:
Iminic schreef op 16-01-2009 @ 15:16
Kuch, waarom die caps trouwens?

Daarbij wil ik nog even zeggen dat je er niet vanuit moet gaan dat de persoon in kwestie op de hoogte is van de inhoud van de genoemde wetsartikelen en je deze dus beter kan beschrijven dan ze op noemen als nietszeggende nummers.

Het is eerder een beetje interessant doen van dopoloog heb ik het idee. Ik had in deze topic al m'n 'advies' gegeven, niets zeggen. Behalve als je echt 100% onschuldig bent en er helemaal niets mee te maken hebt, maar dat zal wel niet het geval zijn als ze je willen spreken.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 16-01-2009 om 15:20:55
Klopt, maar als de persoon in kwestie het graag wilt weten is google je vriend.

Maar 27 Strafvordering is de definitie van een verdachte.

Quote:
Wetboek van Strafvordering (Sv)
Artikel 27 | Sv, Boek 1, Titel 2
[1.]
Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 16-01-2009 om 15:24:56
Check vorige post, ik heb het even nagezocht.
www.wetboek-online.nl is ieders vriend.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 16-01-2009 om 15:26:12
Precies.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 16-01-2009 om 15:29:43
Quote:
et-cetera schreef op 09-01-2009 @ 17:07

hier zitten echt geen rechters



Want inderdaad, de meeste rechters voorzien andere mensen van juridisch advies en er bestaan geen particulieren of organisaties die zich bezighouden met rechtsbijstand. En er zijn geen mensen op dit forum die rechten studeren of gedaan hebben of een aanverwante studie.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 16-01-2009 om 15:42:52
ik weet weinig van rechtspraak af, het interesseert me ook niet echt. Tenzij het door kafka wordt beschreven zoals in het proces, hoewel dat op een fictief maar heel interessant rechtsorgaan berust. Maar dit terzijde. Het lijkt me toch logisch dat wanneer de politie je oproept met een dergelijk verzoek, je automatisch gehoor geeft.
Op dat gebied maakt het naar mijn idee weinig uit of je er veel of weinig van weet. Dat is gewoon een heel simpele kwestie, waarin je naar mijn idee ook geen juridischadvies nodig hebt. Wel leuk voor het forum ofzo, maar het lijkt me een beetje overbodig voor je eigen situatie. Indien je overtuigd bent van je onschuld is het alleen maar mooi zodat je de zaak af kan handelen, indien je schuldig bent moet je er natoe om erger te voorkomen. Wat is daar zo ingewikkeld aan dat je een dergelijk advies nodig hebt?
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 16-01-2009 om 16:28:16
Ja, wel een woord hoor. Dit was wel echt iets wat je met een beetje verstand had kunnen oplossen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 16-01-2009 om 16:40:30
nooit zomaar met politie gaan praten. Eerst even bij je advocaat langs, die kan je precies vertellen wat je wel en niet moet zeggen. Ze geven je de kans om advies in te winnen, doe dat dan ook.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 16-01-2009 om 17:11:14
Goed punt, alleen jammer dat advocaten een behoorlijk prijskaartje hebben
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 16-01-2009 om 17:41:24
Voor studenten e.d.: http://www.lsr.nl/
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0178 sec.